Iran Varzeshi

گل‌نمی‌خوریم

قول‌شجاع‌پیش‌از‌سفر‌به‌فینال:‌

-

یکی از پرسپولیســ­یهایی که در بازی شنبه با شــاگردان علی دایی درگیر شــد، شــجاع خلیلزاده بود که حاال میلی به صحبت کردن دربــاره آن اتفاقات ندارد: «نمیخواهم زیــاد در مورد اتفاقات آن بازی صحبت کنم اما این مســائل طبیعی اســت و بازیکنان ما هم اصــال و حتی یک درصد مقصر نبودند. ســابقه بازیکنان حریــف هم که درباره بازیکنان ما صحبت کردهاند، مشــخص اســت. نمیخواهــم راجع به حاشــیهها صحبت کنم چــون تمرکزم فقــط روی بازی فینال است که حســاسترین و مهمترین بازی ماســت. امیدوارم در ژاپن نتیجه خوبی بگیریم و در بازی برگشــت هم بتوانیم در تهران بــا حمایت هوادارانما­ن به قهرمانی برسیم.»

مدافع پرســپولیس به این ادعای بازیکنان ســایپا هم که گفتهاند بازیکنی بیادبتر از شــجاع خلیلزاده ندیدهاند، اینطور پاسخ داده: «آنها به احتمال زیاد با خودشــان و خانواده خودشــان بودهاند. اینجا همه بازیکنان مرا میشناسند و میدانند تا کســی کاری با من نداشــته باشد، من حتی آزارم بــه مورچه هم نمیرســد. از هر کدام از بازیکنــان میخواهید بپرســید که شــاید من شوخطبعترین بازیکن تیم هســتم اما کاری هم با کسی ندارم. خودشــان درست صحبت کنند تا حرف درست بشنوند. کسی که بیاحترامی کند، بیاحترامی میبیند.»

جالــب اما رفتــار خبرنــگاری بــود که از شــجاع خلیلزاده پرســید آیا خــط و خطوطی که روی صورتــش وجود دارد بــه درگیریهای بعــد از بازی با ســایپا ربــط دارد و او در پاســخ گفــت: «نــه، اینهــا مربوط بــه بازی اســت و کســی نمیتواند چنین کاری کند. مدیرعامل و مربی ســایپا و خیلیهای دیگر مصاحبه کردهانــد که من نمیخواهم جوابشــان را بدهم اما ایــن را میگویم که تــا از چیزی خبر نداریــد، دربــارهاش اظهارنظر نکنید. باالخــره خدا باالی ســر ماســت و میداند چه اتفاقی رخ داده. من هــم بعدا در مــورد این موضوع صحبت میکنم.»

با همین چند جمله، شجاع پرونده بازی با ســایپا را میبندد و میرود سراغ فینال لیگ قهرمانان: «همه آماده یک بازی حساس و تاریخساز هستیم. این یکی از حســاسترین بازیهای تاریخ باشگاه پرسپولیس اســت که امیدوارم بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم و دل هواداران را شاد کنیم.»

ســاعت بازی رفت در ژاپن 9:30( صبح به وقت تهران) طوری اســت که با ساعت بدن بازیکنان پرسپولیس همخوانی ندارد اما خلیلزاده این را هم موضوع مهمی نمیداند: «تیمی که بــرای قهرمانی میجنگد، نباید هیچ چیز برایش مهم باشــد. برف، باران، آب و هوا، ســاعت بازی و هیچ چیز دیگر مهم نیست و ما بازی خودمان را انجام میدهیم.»

او حتی پرواز ســخت و طوالنی به ژاپن و توقف چند روزه پیش از آن در دبی را هم مانعی برای موفقیت پرســپولیس در فینال نمیداند: «یک مســیر سخت و طوالنی را از ابتدای لیگ قهرمانان طی کردهایم و نگران این مســائل نیســتیم. امیدوارم بتوانیم از این مرحله هم که بســیار ســخت و حســاس است، به خوبی عبور کنیم.» پرســش بعدی از این مدافع، شناخت پرسپولیسیه­ا از تیم کاشیما آنتلرز است که شجاع اینطور پاســخش را داده: «هنوز این تیم را آنالیز نکردهایم و فکر میکنم جلسه فنی و آنالیز این تیم در دبی برگزار شود. ما فقط به دنبال این هســتیم که یک نتیجه آبرومندانه، خوب و در حد پرسپولیس بگیریم تا در بازی برگشت قهرمان شویم.»

حاال پرســش این است که آسیبدیدگی نوراللهی و حتی خود شجاع و دیگر بازیکنانی که با مصدومیت برای پرســپولیس بازی کردهاند، در فینال دردسرساز نمیشود که پاسخ شجاع خلیلزاده منفی است: «درباره احمد نوراللهی پزشکان تیم باید نظر بدهند. البته کال من نمیدانم چند بازیکن مصدوم داریم اما هســتند بازیکنانی که با مصدومیت بازی میکنند. امیــدوارم خدا این نیمفصل را به خیر بگذراند تا همه به سالمتی این روزها را پشت سر بگذاریم.»

جالبترین سوال را خبرنگاری از شجاع پرسید که دنبال قول او برای گلزنی بود و در ادامه پرســید که آیا این مدافع شادی خاصی برای گلزنی احتمالیاش در فینال در نظر گرفته یا نه. و اما بخوانید پاسخ شجاع خلیلزاده را که میگفت: «نه، من قول گلزنی نمیدهم اما قول میدهم که گل نخوریم. امیدوارم شــرایطش هم پیش بیاید، خدا کمکمان کند، هواداران کمکمان کنند و همه مردم دعا کنند تا بتوانیم پس از سالها که ایران قهرمان نشده، به مقام قهرمانی برسیم.»

شــاید تصور این باشــد که با وجود این نوراللهی آماده و کمال ســرحال، برانکو حاال حاالها به محسن ربیعخواه برنمیگردد اما واقعیت این اســت که تا بازگشــت این بازیکن به ترکیب اصلی، در همه بازیها شــاهد حضــور چند دقیقــهای او خواهیم بود.

 ??  ?? رقابــت هافبکهایی که فعــال هیچکدامشــ­ان از ترکیب اصلی پرســپولیس ســهمی ندارند. ربیعخواه تــازه از یک مصدومیت طوالنی برگشــته و ســروش هم بعــد از چند ماه حضــور ناکام در فــوالد دوبــاره پیراهــن پرســپولیس را پوشــیده و هر دو بایــد با هافبکهــای آماده این روزهــای برانکــو رقابت کنند.
رقابــت هافبکهایی که فعــال هیچکدامشــ­ان از ترکیب اصلی پرســپولیس ســهمی ندارند. ربیعخواه تــازه از یک مصدومیت طوالنی برگشــته و ســروش هم بعــد از چند ماه حضــور ناکام در فــوالد دوبــاره پیراهــن پرســپولیس را پوشــیده و هر دو بایــد با هافبکهــای آماده این روزهــای برانکــو رقابت کنند.
 ??  ?? از جمــع این جوانهــا برانکو بیشــتر از همه حســینپور را پســندیده اما این دلیل نمیشــود کــه بقیه ناامید باشــند. ناامید هم نیســتند البته و امیدواریشـ­ـان به حضور در ترکیب پرســپولیس را از جدیت آنهــا در تمرینات میشــود فهمید.
از جمــع این جوانهــا برانکو بیشــتر از همه حســینپور را پســندیده اما این دلیل نمیشــود کــه بقیه ناامید باشــند. ناامید هم نیســتند البته و امیدواریشـ­ـان به حضور در ترکیب پرســپولیس را از جدیت آنهــا در تمرینات میشــود فهمید.
 ??  ?? یکی از پرسپولیسیه­ایی که با بازیکنان سایپا درگیر شد، رادوشویچ بود که البته حاضر نشد به پرسشهای خبرنگاران درباره این دعواها پاسخ بدهد و توجیهش هم این بود که نمیخواهد پیش از فینال تمرکزش را از دست بدهد.
یکی از پرسپولیسیه­ایی که با بازیکنان سایپا درگیر شد، رادوشویچ بود که البته حاضر نشد به پرسشهای خبرنگاران درباره این دعواها پاسخ بدهد و توجیهش هم این بود که نمیخواهد پیش از فینال تمرکزش را از دست بدهد.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran