Iran Varzeshi

اتفاقات ویژه در ورزشگاه آزادی

افتتاح مرکز رسانهای، گیت الکترونیکی شمارهگذاری صندلیها

-

اینطور که مشــخص اســت برگــزاری فینال لیــگ قهرمانان آســیا بهانهای شــد تا ورزشگاه پیر و فرســوده آزادی شبیه استادیومها­ی اســتاندار­د دنیا شود. با حساسیتهای ای اف ســی مبنی بر رفع ایرادهای ورزشگاه تا قبل از بازی برگشت پرسپولیس کاشیما در بخشهای مختلف این ورزشگاه کارگران و دست اندرکاران 24 ساعته در تالشند تا ایرادها را رفع کنند.

خوشــبختان­ه با مساعدت مســعود ســلطانیفر وزیر ورزش مبلغی بالغ بر 15 میلیارد تومان و شــاید بیشتر تامین اعتبار شده و مشکلی از نظر مالی برای برطرف کردن ایرادهای آزادی وجود ندارد.

کال 67 ایراد از ســوی نماینده ای اف سی و همچنین فدراسیون فوتبال اعالم شــده بود که برخی از آنها مربوط به زیرســاخته­ا و گیتها و برخی دیگر ایرادات جزیی بــود که البته بعضی از ایرادات مرتفع شــده و برخی دیگــر در حال مرتفع شــدن اســت. با این حال از آنجایی که نمایندگان ای اف ســی چهارده آبان برای کنترل و نظارت ورزشــگاه آزادی به ایران میآیند، مسووالن شرکت توسعه و تجهیز و اســتادیوم آزادی تا 15 آبانماه باید ایرادات را مرتفع کنند هرچند ســعی دارند همزمان با بازدید نمایندگان ای اف سی کل ایرادات مرتفع شود.

بــا این حال اتفاقــات ویژهای تا روز فینال در ورزشــگاه آزادی رخ خواهد داد که تماشاگران و خبرنگاران و عکاســان حاضر در این مسابقه را احتماال شگفتزده خواهد کرد.

با توجه به لزوم فراهم کردن مرکز رسانهای برای خبرنگاران، پس از سالها این بخش از ورزشــگاه آزادی به روی خبرنگاران باز خواهد شد. مرکز رسانهای ورزشگاه آزادی در طبقه دوم ورزشــگاه واقع شده است که در این سالها مورد استفاده قرار نمیگرفت. با توجه به تغییراتی که قرار اســت صورت بگیرد، سالن کنفرانس فعلی ورزشــگاه آزادی که در تونل ورزشــگاه واقع شــده به اتاق کار ای اف ســی تبدیل میشــود، از همینرو سالن کنفرانس ورزشــگاه آزادی نیز به مرکز رسانهای منتقل خواهد شــد. تاکنون حضور 50 خبرنگار خارجی از کشــورهای مختلف آسیایی و اروپایی در تهران برای پوشش خبری بازی فینال قطعی شده است که بیشتر آنها خبرنگاران ژاپنی هستند، با توجه به این موضوع جایگاه خبرنگاران فعلی ورزشــگاه آزادی پاسخگوی این تعداد خبرنگار نخواهد بود که از همینرو احتمال افزایش جایگاه خبرنگاران نیز وجود دارد.

از آنجایی که بلیتفروشی بازی فینال به صورت الکترونیکی و صددرصد ظرفیت ورزشگاه آزادی انجام خواهد شــد، هیچ بلیتی در روز مســابقه به فروش نخواهد رسید. همچنین شمارهگذاری صندلیها، فرم و مدل آن نیز نهایی شــده و از دیروز شمارهگذاری صندلیها، ردیف و تونلها شروع شد.

ورزشگاه آزادی قرار است صاحب گیتهای مخصوص کنترل بلیت الکترونیکی شــود و در همین زمینه دیروز جلسهای برگزار شــد که گیتها در کدام قسمت از ورزشــگاه آزادی نصب و فیبرنوری برای گیتها تعبیه شــود. همچنین با توجه به اینکه در ورزشگاه آزادی هشت تونل وجود دارد باید به این نتیجه برسیم که گیتها با فاصله کمی از تونلها نصب شــوند و یا در فاصله 100 تا 150 متر از درب غربی و شرقی.

به هر حال دیروز (یکشنبه) همزمان با بازدید کریمی مدیرعامل و رییس هیات مدیره شــرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشــی و همچنین عباباف مشاور وزیر و مدیرکل حراســت وزارت ورزش و جوانان، نخستین گیت کنترل بلیت الکترونیکی تماشاگران در استادیوم آزادی به صورت آزمایشی نصب و مورد آزمایش قرار گرفت.

برنامهریزی و ســاخت این گیتها از حدود چهار ماه قبل برنامهریزی و نصب آنها از دیروز (یکشنبه) آغاز شد.

به گفته نیکو خصال مدیر مجموعه ورزشی آزادی با توجه به اینکه 84 گیت در ورزشــگاه آزادی نصب میشود، محل استقرار گیتها در هر دو درب شرقی و غربی ورزشگاه آزادی تعیین خواهد شد و این بسته به آن است که یگان ویژه محل نصب گیتها را تعیین کند. بنابراین با نصب گیتها دیگر امکان اینکه کسی بخواهد بدون بلیت وارد ورزشــگاه شــود، وجود ندارد. همچنین با نصب گیتها کنترل صددرصد انجام خواهد شــد و افســران امنیتی و نمایندگان ای اف سی کنترل دقیقی در این زمینه خواهند داشت.

اینطور که مدیر مجموعه ورزشــی آزادی اعالم کرده کار به صورت تک شیفته آغاز شد و اکنون 2 شیفته و 3 شیفته درحال کار هستند تا مشکالت برطرف شود. همچنین قرار شد یک روز در میان در مجموعه ورزشگاه آزادی و فدراسیون فوتبال نشســتهایی را در خصوص بهتر برگزار شــدن بازی فینال برگزار کنیم تا مشکلی بهوجود نیاید.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran