Iran Varzeshi

فرنگیکاران از لحاظ روحی و بدنی کم آوردند

-

مربی اســبق تیم ملی کشتی فرنگی ایران معتقد اســت کشتی شــرایط خوبی نــدارد و کارشناســا­ن باید بررســی کنند کــه چرا ملیپوشــان فرنگی ایــران مدال نگرفتهاند.

ایــرج اســفندیار­ی دربــاره عملکرد تیم فرنگــی ایران در رقابتهــای جهانی مجارستان گفت: «متاسفانه روند سالهای اخیر کشــتی و بخصوص مسابقات جهانی ســال 2017 در پاریــس نشــان میدهد که چــه در آزاد و چه در فرنگی پســرفت داشتهایم. امســال نیز کشتیفرنگی قبل از پایان مســابقات روز سوم هنوز نتوانسته به مدالی برسد و هشــت ملیپوش کشورمان نیز حذف شدهاند.»

دستیار ســابق محمد بنا در تیم ملی کشــتی فرنگی ادامه داد: «کشتی شرایط خوبی نــدارد. نتایج تیم ملی باید توســط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد چراکه در سه روز گذشته ملی پوشان کشورمان از لحاظ روحی و روانی و جســمی کم آورده بودند.»

او در خصــوص کادر فنــی تیمهای ملــی نیــز گفــت: «همانطور کــه برای کشــتیگیرا­ن هزینه میشود برای مربیان نیــز هزینه میشــود. متاســفانه طی این ســالها مهرهســوزی کردیم. بهطور حتم کاســتیهای­ی هم در بین کشــتی گیران و کادر فنی وجود داشته که چنین نتیجهای به دست آمده است.»

اســفندیار­ی ادامــه داد: «مســابقات جهانــی به طور حتم با مســابقات دیگری که در سطح جهان برگزار میشود متفاوت اســت. در بازیهای داخل ســالن آسیا که در عشــق آباد ترکمنســتا­ن برگزار شــد، هشــت ملی پوش ایران به فینال رسیدند در حالیکــه آن رقابتها حتی در ســطح مســابقات انتخابی تیم ملی و یا مسابقات استان خوزســتان هم نبود. آن موفقیت را در بــوق و کرنا کردنــد و موجب باال رفتن توقعات شــدند. زمانی که به مسابقاتی در ســطح باال همچون پیکارهای جهانی گام میگذاریــم، تــازه متوجه میشــویم کجا هستیم. مسابقاتی در ســطح قاره آسیا به هیچ عنوان نمیتواند مالکی برای پیکارهای جهانی باشد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran