Iran Varzeshi

فشار تمرین نباید برای همه یکسان باشد

-

مربی سازنده کشتی ایران معتقد است ناکامــی بزرگی در جهانی مجارســتان رقم خورد اما اینکه عنوان شده در تیمهای ملی جوانگرایی شــده بهانه خوبــی برای توجیه ناکامیها نیست.

ســیدمصطفی میرعمادیــ­ان بــا بیان اینکه ناکامی کشــتی ایــران در رقابتهای جهانی مجارستان را باید در دو بخش نقد و بررسی کرد، گفت: «بخش اول از دالیل افت محسوس کشتی ایران در رقابتهای جهانی به حواشــی تیم ملی مربوط میشد. مسائلی مثل مشــکالت ارزی و نارســاییه­ای مالی که خواســته یا ناخواســته بر عملکرد درون اردویی کشــتیگیرا­ن تاثیر گذاشــت. اینکه بگوییم مسائل مالی و تهیه ارز هیچ ربطی به کشتیگیران ندارد اصال حرف درستی نیست چراکه همین کشــتیگیرا­ن نگاه ویژهای به جوایــز قهرمانی و مــدالآوری خود دارند و زمانی که میبینند وضعیت اقتصادی و مالی فدراســیون و حتی ورزش کشور تا این حد نامطلوب است، انگیزه و روحیه زیادی برای مبارزات خود ندارند. شاید بتوان این موضوع را بیتاثیر دانســت اما به واقع این کاستیها میتواند تا حد فراوانی روی آرامش روحی و روانی کشتیگیران تاثیر منفی داشته باشد.»

او در ادامه به بخش دیگری از دالیل این ناکامی اشاره کرد و گفت: «بخش دیگری از نتایج ضعیف تیم ملی کشتی به مسائل فنی برمیگردد. منتقدان و کارشناســا­ن کشتی بایــد در وهله اول بدانند کــه با چه هدفی از عملکرد کشتیگیران انتقاد میکنند. من هم بهعنوان یکی از مربیان کشــتی معتقدم شرایط و نحوه تمرینهای ملیپوشان چندان ســازنده و مطلــوب نبود. منظــور من این اســت که تمرینهای بچهها باید اختصاصی دنبال میشد و فشــار تمرینها برای تمامی آزادکاران یکســان دنبال نمیشد. بعضی از بچهها مثل پرویز هــادی و علیرضا کریمی از شرایط جسمانی خاصی برخوردارند که با فشار تمرینها، مشکل زیادی پیدا نمیکنند اما برخی دیگــر از نفرات تیــم ملی در اثر همین تمرینهای پرفشــار، بازده خوبی در مسابقات نداشــتند. طبیعتا اگر تمرینهای اختصاصی برای هــر کدام از بچهها پیگیری شــده بود و برنامه تمرینی خاصی برای هر کدام از ملیپوشــان داشتیم، شاهد عملکرد بهتری از آنها بودیم.»

میرعمادیــ­ان در واکنش به این موضوع که برخی معتقدند فشــار تمرینهای درون اردویی کشــتیگیرا­ن زیاد بــوده نیز گفت: «شرایط بدنی بچهها نسبتا خوب بود اما این کشتیگیران در طول فشار مسابقات جهانی تاب و تحمل نیاوردنــد که فکر میکنم این موضوع به فشار تمرینها مربوط بود.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran