Iran Varzeshi

دهلی به کویت ارجحیت داده شد

-

در حالی که مسابقات سالحهای بادی آسیا چند روز دیگر در کویت آغاز میشود اما تیم ملی ایران در این مســابقات شرکت نمیکند. رقابتهای سالحهای بادی آسیا از ۱۱ تا ۱۲ آبان ماه به میزبانی کویت برگزار میشود اما تیم ملی تیراندازی ایران در این رقابتها حضور ندارد. این مسابقات فرصت مناسبی برای درخشــش تیراندازان ایرانی بود که به دلیل نبود منابع ارزی این فرصت از ملیپوشان گرفته شد.

تیراندازان ایرانــی فرصت زیادی برای کسب ســهمیه المپیک ندارند و حضور در هر مســابقه برای آنها فرصت خوبی اســت تا نقــاط ضعف خود را شناســایی کنند و بتوانند در جامهای جهانی، سهمیه حضور در المپیک ۰۲۰۲ را به دست آورند اما گویا فدراســیون تیراندازی به دلیل مشــکالت مالــی نمیتواند این فرصــت را در اختیار تیراندازان قرار دهد. مســابقات کویت تنها در بخش ســالحهای بادی انجام میشود و تیراندازان ایرانی میتوانستند شانس زیادی برای کسب مدال و حضور در فینال داشته باشند.

رضــا ملک محمدی دبیر فدراســیون تیراندازی در این رابطه میگوید: «تیم ملی به مسابقات سالحهای بادی اعزام نمیشود. علت آن هم این اســت کــه وزارت ورزش ابالغ کرده اســت سفرهای غیرضروری را با توجه به مشــکالت دالر و تامین نقدینگی ارز حــذف کنیم. ما هم حســاب کردیم با توجه به اعتباراتی که داریم مسابقات دهلی از رقابتهای کویت برای ملیپوشان مهمتر اســت. به همین دلیل آنهــا را برای دهلی آماده میکنیم.»

او در پاسخ به این سوال که فدراسیون در حــال چانهزنــی برای ثبتنــام در این مســابقات بود، ادامه میدهد: خیلی تالش کردیم و دوســت داشتیم که ثبتنام کنیم امــا بعد به پول جیبمان نگاه کردیم. میزان اعتبارات موجود این امکان را نمیدهد که به کویت برویم.»

دبیر فدراســیون در مورد شائبههایی که در مورد مشــکل ویزا برای مســابقات مطرح بود، توضیــح کوتاهی میدهد: «نه، مشــکلی برای گرفتن ویزا وجود نداشــت. برای گرفتن ویزای کویت مشــکلی وجود ندارد. در حال حاضر ســه تن از داوران ما برای قضاوت بــه این مســابقات میروند. مشــکلی برای ویزا نیســت و نرفتن به این رقابتها را پای سیاستهای وزارت ورزش در خصــوص جلوگیری از برخی ســفرها بگذارید.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran