Iran Varzeshi

نبض وزنهبرداری به زودی در عشقآباد میزند

-

ایران ورزشی- شــمارش معکوس برای شروع رقابتهای جهانی 8۱۰۲ وزنهبرداری در عشــقآباد پایتخــت ترکمنســتا­ن آغاز شــد. رقابتی که پیشبینی میشود یکی از مهیجترین رقابتهای جهانی در چند ســال اخیر باشــد. ترکمنها کشور خود را مروارید آســیای مرکــزی میدانند و عشــق آباد را بهعنوان مروارید ترکمنســتا­ن، شهری که با سنگ مرمر سفید نقش بسته و طراحی شده اســت. اخیرا هم این شــهر را بهعنوان شهر سالمتی و دوستی میشناسند چراکه میزبان چندین رویداد ورزشــی در ســالهای اخیر شده است. سال به ســال تعداد رویدادهایی که عشــق آباد ترکمنســتا­ن میزبانی آن را عهده دار میشود در حال افزایش است و این روزها عشقآباد آماده است تا به وزنهبردارا­ن سراسر جهان خوشامد بگوید.

عشقآباد ترکمنستان تا چند روز دیگر

ترکمنها مســابقات وزنهبرداری قهرمانی جهان را در همان ســالنی که رقابتهای داخل سالن کشورهای اســالمی را در آن برگــزار کردند تدارک دیدند. ســالن ۰۰۰5 هزار نفری دهکده المپیک عشــقآباد که سالنی تخصصی است و برای هنرهای رزمی طراحی شده است، برای میزبانــی از جدال وزنهبردارا­ن بزرگســال در نظر گرفته شده، سالنی استاندارد و بسیار زیبا که سوای این مسابقات در تورنمنتهای دیگر میزبان رقابتهایی چون سامبو، جوجیتسو، کشتی سنتی و با کمربند، کشتی آزاد و فرنگی، بوکس و کیک بوکسینگ نیز بوده است. تاکنون مسابقاتی چون قهرمانی آسیای سامبو، کیک بوکسینگ و بازیهای داخل ســالن را میزبانی کرده است و اکنون هم میزبان وزنهبرداری قهرمانی بزرگساالن جهان است. میزبان مسابقات وزنهبرداری قهرمانی جهان 8۱۰۲ اســت. پیش از این ابتدا پرو میزبان مســابقات بــود امــا پــس از انصرافش، در حاشیه مسابقات جهانی 7۱۰۲، ترکمنستان بهعنوان میزبان جدید معرفی شــد. در واقع ترکمنســتا­ن به دلیل داشتن میزبانی خوب در بازیهای داخل ســالن آسیا توانست نظر فدراسیون جهانی وزنهبرداری را جلب کند.

ترکمنستان در تالش است این مسابقات را هم به بهترین شــکل ممکن برگزار کند از این رو با راهاندازی ســایتی اختصاصی برای مســابقات جهانــی وزنهبرداری بــه معرفی امکاناتی که برای برگزاری این مســابقات در نظر گرفته پرداخته اســت. پس از بازیهای داخل سالن آسیا مهمترین رویدادی که قرار است ترکمنستان برگزار کند در واقع همین رقابتهای وزنهبرداری قهرمانی جهان است. به نظر میرســد میزبــان، همانند بازیهای داخل سالن آســیا قصد دارد برای میهمانان بینالمللی خود در این رشــته ورزشی سنگ تمام بگذارد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran