Iran Varzeshi

رونمایـی از مدرک ملــی

-

میزبان برگزاری مســابقات جهانــی 8۱۰۲ محلی که برای تمرین وزنهبردارا­ن در نظر گرفته، یک ســالن مدرن است که خودش دارای سه سالن جداگانه است. محل تمرین بسیار نزدیک به سالن مسابقه قرار دارد و سالن اصلی آن برای تمرین وزنهبردارا­ن در نظر گرفته شــده است. تختههایی فوقالعاده عالی و استاندارد در آن تعبیه شــده و اتاق رختکن، پزشکی و ماساژ اختصاصی وزنهبردارا­ن را هم دارد. عالوه بر آن ورزشــکارا­ن میتوانند از سونای فنالندی و حمــام ترکی موجود در این سالن فوق مدرن هم استفاده کنند.

هتلیراکهبر­ایمیهمانان­ویژه،مقاماتفدرا­سیونجهانیو­خبرنگارهای حاضر در این مســابقات در نظر گرفتند، هتلی لوکس و بســیار زیبا است که دارای 89۳ ســوییت درجه یک اســت. این هتل قرار اســت میزبان کنگره فدراسیون جهانی و نشســت هیات اجرایی فدراسیون جهانی باشد. تیم ملی وزنهبرداری ایران نیز قرار است، روز جمعه هفته جاری تهران را به مقصد عشق آبادپایتخت­ترکمنستانت­رککند.البتهعلیمر­ادیومحسنبی­رانوندرییس و دبیر فدراســیون بــرای حل و فصلکردننقص­ایجادشــده­در فهرستورودی­وزنهبردارا­نایران در رقابتهای جهانــی و حضور در کنگره فنی و مجمع ســالیانه فدراســیون جهانی زودتر از بقیه عازماینکشو­رمیشوند.

طبق برنامهریزی کمیته برگزاری مســابقات، تیمهای شرکت کننده در دهکده ورزشکاران که در مجموعه المپیک عشقآباد قرار دارد، اســکان داده میشوند. ۲ساختمان ۲۱ طبقه برای اســکان تیمها در نظر گرفته شده است. ۰۰۰۱ میهمان میتوانند در این دو ســاختمان اسکان داده شوند. در دهکده امکانات تفریحی برای ورزشــکارا­ن در نظر گرفته شده و امکاناتی نظیر تلویزیون، اینترنت و پلی استیشن هم برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است.

در نخســتین همایش بینالمللی دانشافزایـ­ـی غواصی از برنــد گواهی آموزشی ایران که مورد تأیید فدراسیون جهانی است، رونمایی شد.

نخســتین همایــش بینالمللــ­ی دانشافزایی غواصی بــا حضور بیش از ۰۰4 مــدرس غواصی برگزار شــد. این همایش به مدت ســه روز در دانشکده تربیت بدنی دانشــگاه تهران برگزار شد و مدرســان بینالمللی نیز در آن حضور داشتند. در این همایش بینالمللی سه مدرس ارشد فدراسیون جهانی غواصی )CMAS( کارگاههای آموزشی را برای حاضران برگزار کردند. همچنین در این همایش بینالمللی که برای نخستین بار در ایران برگزار شــد، از گواهی ملی که برندی ایرانی اســت رونمایی شــد. این در حالی اســت که پیش از این غواصان ایران برای اخذ گواهی آموزشــی خود باید در کالسهای بینالمللی شــرکت و گواهی خود را از دیگر کشــورها اخذ میکردند.

امیرحســین فروغ، رییس کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی دربــاره برگــزاری ایــن همایش گفت: «حضور این مدرسان برای سیستمهای آموزشی جهت یکسانســاز­ی آموزش بســیار خوب اســت. همچنین به دلیل صرفهجویــی در هزینههــا و جلوگیری از خروج ارز تصمیم گرفتیم که مدرک ملی را رونمایی کنیــم تا همه غواصان سیســتمهای آموزشــی از گواهی ملی اســتفاده کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شد.»

فــروغ ادامــه داد: «بیــش از ۰8 سیســتم آموزش بینالمللی غواصی در دنیا داریم که هیچکدام سیستم آموزش بومی نیستند. با توجه به نیازهای جامعه خودمان و تعداد باالی مدرســان ماهر در ایران، این خأل را احســاس کردیم. بنابرایــن تصمیم گرفتیم شــرایطی را فراهم کنیم که غواصان کشورمان برای اخذ گواهیهای آموزشی به کشورهای دیگر نروند.»

رییس کمیته غواصی فدراســیون نجات غریق و غواصی ادامه داد: «سالی ۰۰5۲ گواهی غواصــی را باید در ایران صادر کنیم. با توجه بــه این تعداد باال درصــدد برآمدیم تا از مدرک ملی خود که مطابق با اســتاندار­دهای بینالمللی است، رونمایی کنیم. در همین خصوص رایزنیهــا­ی الزم با فدراســیون جهانی غواصــی صورت گرفــت و تأییدیههای الزم را کســب کردیــم و ایــن مدرک ملی در سراســر دنیا قابل قبول خواهد بــود. مدرک ملــی ایران نیــز در کنار دیگر مدارک آموزشــی قــرار گرفته و حتی غواصان دیگر کشــورها میتوانند دورههای آموزشــی خــود را برای اخذ گواهــی در ایــران بگذراننــد. به این ترتیب ایران به جمع دیگر کشــورهایی اضافه شد که مدرک بینالمللی آموزش غواصی ارائه میکند.»

فلمین هول، رییــس کمیته فنی فدراســیون جهانــی غواصــی هم در خصوص برگزاری همایــش بینالمللی غواصی در تهران به تســنیم گفت: «از برگــزاری این همایش در ایران بســیار لذت بردم. تجربه بســیار ارزشمندی به دست آوردم. برگزاری چنین سمیناری با این تعداد شــرکت کننده برایم جالب بود.»

او ادامــه داد: «انتظار نداشــتم با این تعداد شــرکتکنند­ه روبهرو شوم. این نشــاندهند­ه این است که ایرانیها به ورزش عالقهمند هستند. آنچه برایم قابل توجه بود حضــور بانوان مدرس و مربی غواص در این همایش اســت. این یکی از بزرگترین و بهترین سمینارهای آموزشی است که میتوان گفت نه تنها در خاورمیانه که حتی در ســطح آسیا در چند سال گذشته برگزار شده است. خوشــحالم که در ایران به ورزش بانوان بها میدهند و در رشتهای مثل غواصی تعداد باالیی از زنان در سطح مدرس و مربی فعال هستند.»

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran