Iran Varzeshi

کلوپ: رقابت در لیگ برتر سخت شده است

-

یورگــن کلوپ گفته صدرنشــینی لیورپول اهمیت چندانی ندارد. لیورپول با بــرد 4 بر یک مقابل کاردیفســی­تی موقتــا به صدر جدول لیــگ برتر صعود کــرد و کلوپ گفته که مهم این اســت که تیمش بتواند همپای رقیبان به پیش برود.

کلوپ گفت: «تعداد امتیازات است که تفاوت را رقم میزند. اختالف امتیاز 23 و 62، انــگار 20 امتیاز اســت. واقعا مهم است که همین روند را ادامه بدهیم. ما تیمهای باالی جدول همه با هم دیدار خواهیم کرد. باورنکردنی است که پنج، شــش تیم تا این حد امتیاز جمع کرده باشند، اما همین باعث میشود که رقابت سختتر هم باشد. این به سود همه افراد و به ســود طرفــداران تیمهای مختلف است.

امروز روشن بود که اگر پیروز شویم اوضاع اینطور میشود. ما بردیم اما برای ما این تنهــا یک قدم بــود. همین هم خوب اســت. حاال زمان آن را داریم که خود را بازیابی کنیم. این نخستینباری است که خیلی از پسران مجبور نیستند به فاصله سه روز پس از مسابقه قبلی به میدان بروند. ما از این فرصت اســتفاده خواهیم کرد تا خــود را بازیابی کنیم و بعد آماده دیدار با آرســنال شویم که آن هم چالش جذاب دیگری است.»

ژردان شــکیری در ترکیــب ثابت لیورپول قــرار نداشــت، هرچند که در دیدارهای اخیر برابر هادرسفیلد تاون و ستاره سرخ بلگراد خوش درخشیده بود. این بازیکن سوییسی در اواسط نیمه دوم به زمین رفت و در فاصله شــش دقیقه به پایان مســابقه، با ضربهای دقیق گل زد. کلــوپ گفت: «او چهــار بازی انجام داده بــود که در آنهــا تقریبا 90 دقیقه بازی کرده بود؛ هم دیدارهای ملی برای ســوییس و هم بازی برابر هادرســفیل­د و بلگــراد برای ما. اوضاع او روشــن بود. ما آنقدر شــک را خوب نمیشناســی­م کــه بدانیم نحــوه واکنش او بــه انجام بازیهای پیاپی چگونه است. گاهی باید از بازیکنان خود محافظت کنید تا زمانی که آنها را بتوانید بهتر بشناسید.

بهنظرم ترکیبــی که امروز به زمین فرســتادیم ترکیب خوبی بود. برای آدام الالنــا خوب بود که در ترکیب ثابت قرار بگیرد. او بهویــژه در نیمه اول کامال در جریان بازی حضور داشت و در نیمه دوم البته حضور او کمرنگتر شــد که کامال طبیعی اســت. شــک هم آمد و در دو گل زیبا نقش داشت. این باعث میشود بیرون گذاشتن او کار واقعا دشواری باشد اما ما باید به این فکر میکردیم که آیا به او بــازی بدهیم یا نه. ما تصمیم گرفتیم او در ترکیب نباشد اما بازیهای فوتبال ‪98 79،‬ دقیقه بهطول میانجامند و شما برای یک مسابقه، 14 بازیکن نیاز دارید. امروز ما تنهــا از 13 بازیکن اســتفاده کردیم اما بــه زمیــن آوردن بازیکنان باکیفیت تفاوت بسیاری ایجاد میکند.»

کالوم پترســون در این دیدار برای کاردیــف گل زد و رونــد گل نخوردن لیورپــول در خانهاش در لیگ را متوقف کــرد. لیورپــول 918 بازی بــود که در لیــگ در خانه گلی دریافــت نکرده بود که این دومین آمار برتر باشــگاه از این جهت است. بهترین رکورد گل نخوردن لیورپول در خانه 17 دقیقه بیشتر است. کلوپ گفت: «ما گل خوردیم؛ این چیزی نیست که دوســت داشته باشیم، بهویژه زمانی که میتوانســت­یم بــه یک رکورد برســیم، اما رســیدن به رکورد همیشه ممکن است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran