Iran Varzeshi

سروش رفیعی: این پرسپولیس بیشتر از همیشه تیم است

-

ســروش حاال پیراهــن قرمز پرســپولیس را پوشــیده، اگرچه هنوز بازیکن رسمی پرسپولیس نیســت و در فینال آسیا هم نقشی نخواهد داشت. او حاال به رویایش دوباره نزدیک شده و خیلی زود باید ستاره پرســپولیس باشد اما هنوز چند مساله حل نشده با فوالد دارد که آنها را میشکافد و بعد میرود سراغ رویا، سراغ پرسپولیس.

سروش رفیعی هافبک پرسپولیس در حاشیه تمرین این تیم درباره جدایــی از فوالد و اتفاقات رخ داده در این باره، گفت: «من قرارداد یکساله با فوالد داشتم. علی رغم اینکه قرارداد من یکساله بود اما این قرارداد به شــرایط من ارتباط داشــت و بندی بــرای جدایی در نیم فصل داشــتم. فکر میکنم این قضیه باز شــده کــه چه اتفاقی افتاده اســت. دوست داشتم ابتدا مسووالن فوالد به رسم احتــرام حرف بزنند و از زبــان آنها این موضوع را بشــنویم و آنها ماجرا را بگویند. مهمترین موضوع برای من این بود که مردم خوزســتان که ۵ سال خوب با آنها داشــتم، ذهنیت بدی نســبت به این قضیه نداشــته باشند. دوســت دارم اکنون آقای رضایی مدیرعامل یا هر فردی که در این باشــگاه مسوولیت دارد، در این باره صحبت کند.»

درباره ســروش این ذهنیت وجود داشت که نیم فصل بــرای فوالد بازی کرد اما حواســش به پرســپولیس بود. ســروش اینطور پاسخ میدهد: «این موضوع فقط در کشــور ما وجود دارد. اکنون در همه دنیا این اتفاقــات رخ میدهد و بازیکنان و مربیانی هســتند کــه میدانند ســال بعد کجا هستند و کار خود را انجام میدهند و این حرفها خندهدار اســت. وقتی یک بازیکن حرفهای باشی، دوســت نداری از نظر ارزشی، شــخصیتی و فنی خودت را پایینتر از دیگران ببینی. قبال نیز این را گفتهام که من به فوالد دیر اضافه شدم. بدنسازی ابتدای فصل خیلی مهم است و من آسیبدیدگی جزیی داشتم و نتوانســتم خیلی فشار بیاورم و به همیــن دلیل چند هفته اول نتوانســتم خوب کار کنم. با وجود این فوالد در 6 هفته اول مســابقات، 8 امتیاز کسب کرده است.

در ادامه روند کار و در بازیهای بعدی فوالد 2 امتیاز کسب کرده اســت. کادر فنی قبلی و در زمان حضور من، تیم نتایج بدی نگرفت و خیلی از تیمهای بزرگ این امتیاز را نداشتند. بعد از هفته ششم تیم ما یک بازی جام حذفی برابر تیم دسته دومی داشت و من بازی سپاهان را از دست دادم و فردای آن روز من در تمرین حضور داشتم. داستان از این قرار بود که بازی با ســایپا انجام شــد و من کامل بازی کردم و دقیقه 0۹ تعویض شــدم. من با ســرمربی صحبت کردم و اجازه گرفتم که چون در زمان تعطیالت بودیم، من چند روز بیشــتر از بقیه اســتراحت کنم و وضعیت مچ من بهتر شود. به قطر ســفر کردم و میدانســتم یکی از بهترین مراکز پزشکی دنیا در قطر است و منچستر یونایتد نیز به این مرکز میرود. وقتی میتوانســت­م از این مرکز استفاده کنم، به مســووالن باشگاه گفتم به این مرکز میروم و با هزینه خودم درمان میشوم. پزشــکان در ایران به من گفتند آسیبدیدگی من یک تا دو ماه زمان میبرد اما در قطر به من گفتند این زمان را نمیبرد.

نکته ناراحتکنند­ه برای من این است که من به مسووالن باشگاه فوالد خیلی رک و واضح گفتم و قسم خوردم که شما بعد از 6 مسابقه به من پول ندادیــد اما اگر مصدومیت من بیشــتر از یک ماه طول کشــید، من قراردادم را فسخ میکنم و یک ریال نیز نمیخواهم و هیچ مطالبهای از گذشــته نیز بــه من پرداخت نکنید. مــن 6 روز قطر بودم و بعد از بازی ســپاهان در تمرین حضور داشــتم. به مربی نیز گفتم برای بازی ماشینســاز­ی روزی دو نوبت تمرین میکنم تــا دقایقی به تیم کمک کنم اما مربی گفت الزم نیست و برای بازی بعدی آماده باش. من قرار بود برابر پدیده در جام حذفی بازی کنم اما مشکالت از آنجا شروع شد و من سر تمرین بودم که فهمیدم باشــگاه فوالد نامه فسخ من را به فدراســیون فوتبال زده است. این بند در قرارداد من بود که اگر بدون مجوز کشــور را ترک کنم، باشــگاه میتوانسته قرارداد من را فسخ کند. من تنها یک مجوز از مدیرعامل نداشتم. سرمربی تیم، پزشــک و معاون تیم اما در جریان سفر من بودند. مگر اینجا کالس نقاشی است که من بدون مجوز خارج شــوم؟ من به آنها گفتم که اگر نتوانم بازی کنم، یک ریال از شــما دریافت نخواهم کرد در شرایطی که قرارداد خوبی داشتم.»

برسیم به قرارداد دالری. سروش درباره اینکه قراردادش به دالر بوده یا خیر، گفت: «بله قراردادم بــه دالر بوده. بعد از اینکه برگشــتم و قراردادم را فسخ کرده بودند، بســیار ناراحت شدم از این نوع رفتار چون من اطالع نداشــتم و فسخ قراردادم را از طریق غریبهای که در باشگاه نبوده، از بیرون به من اطالع دادند. حتی به من نگفتند فســخ شده. به من گفتند فوالد تو را نمیخواهد. من هم گفتم پس روال طبیعی را انجام دهند. بعد فهمیدم فسخ قرارداد به این دلیل بوده که مسووالن باشگاه فوالد تصمیــم گرفتند من را در منگنــه قرار بدهند که قــرارداد دالری به ریالی تبدیل شــود. این قضیه یک مقدار طول کشــید و من از این بابت ناراحت شــدم. با همه این اوصاف دیدم که 7 بازی مانده تا پایان نیم فصل و جام حذفی را هم داشــتیم. به همین دلیل گفتم دوســت دارم فوتبال بازی کنم. االن هم مصدومیتم کامال برطرف شــده و سرحال هســتم. خود شما هم دیدید که از وقتی به تمرین پرســپولیس آمدم، خدا را شــکر بدون مشکل در تمام جلســات تمرین کــردم. آنجا هم در ذهنیت سرمربی تیم بودم که کار کنم و به میدان بروم. به خاطر اینکه گفتم دوست دارم بازی کنم، قراردادم را به ریال تبدیل کردم و گفتم اشکالی ندارد. البته اختالف قیمت ریالی باشــگاه فوالد با من زیاد بود که در نهایت من یک نکته را به مدیر عامل باشگاه فوالد گفتم؛ گفتم با همه اوصاف، از چیزی که شما میخواهید کمتر میگیرم و حتی به هر شکلی که دوست داشتید پول را به من بدهید.

ولی یک شــرط دارد. باید شــفاف مصاحبه کنید و داستان را بگویید. بگویید چه اتفاقی افتاده و ما چرا قرارداد ســروش را فسخ کردیم، چرا 20 درصد جریمهاش کردیم، چرا میخواهیم دالری را به ریالی تبدیل کنیــم و چقدر میخواهید به من بدهید اما ایشان قبول نکرد.

من هم ســر همــان پولی که میخواســتم ایســتادم و به توافق هم رسیدیم. حتی با تیم به مشــهد هم رفتم ولی به خاطر نامهای که باشگاه فوالد برای فســخ قرارداد مــن زده بود و کارهای اتوماســیو­ن آن انجام شــده بود، باید این باشگاه دوباره از فسخ قبلی صرفنظر میکرد و دوباره نامه میزد. به همین دلیل من نتوانستم در مشهد تیم را همراهی کنم.»

رفیعی در مورد حســرت حضور نداشــتن در بازیهای حســاس آســیایی پرســپولیس گفت: «صد البته هر بازیکنی که اصال پرسپولیســ­ی هم نباشــد، دوست دارد در چنین رقابتی یعنی فینال باشــگاهها­ی آسیا حضور داشته باشد و یک افتخار و خاطره داشــته باشد اما من نه در این قضیه، که در هیچ موردی حسرت نخوردم و نمیخورم چون همیشــه این اعتقاد را داشــتهام که هر تصمیمی در هــر جایگاهی گرفتهام، انتخابــم بوده و با فکر و قلبم بوده اســت. من قبال هم گفتهام در زمانی که از پرسپولیس جدا شــدم، اگر هزار دفعه دیگر هم اتفــاق بیفتد، در آن زمان خــاص با توجه به شــرایط و موقعیت زندگی و خانوادهام، آن تصمیم را میگرفتم. ولی االن هم درست است که در این بازی حضور ندارم اما مثل هر ایرانی افتخار میکنم که تیم پرســپولیس در این موقعیــت قرار دارد و بســیار امیدوارم که این تیم انشاءا... قهرمان آسیا شود.»

این بازیکن در پاســخ به ســوالی درباره آمادگی پرســپولیس بــرای افتخارآفری­نــی گفــت: «دقیقا همینطور اســت. من فکر میکنم این پرسپولیس از همیشه تیمتر است. وقتی تیم با دست بسته و شرایط ســخت به اینجا میرسد، یعنی از همه زمانها تیمتر است. تالش بچهها ستودنی است و من لذت میبرم و افتخار میکنم. با اینکه االن قراردادی با پرســپولیس ندارم و آقای گرشاســبی و آقای برانکو محبت کردند اجــازه دادند بهعنوان میهمان با پرســپولیس تمرین کنم و کنار رفیقانم باشم، دارم از نزدیک میبینم که این تیم فوقالعاده کار میکند و زحمت میکشد.

خواهــش میکنم مــردم و مســووالن آن قدر این تیــم را بدانند، مخصوصا آنها کــه باید این تیم را حمایت کننــد. من واقعا اینجا هســتم و دارم در این چند روزه میبینم. مشــکالت بســیاری هست از کوچکترین مســائل گرفته تا مشکالت اصلی و بزرگ که از نظر مالی متاسفانه با کمترین توقعات، به حقوق معمول خود نرسیدهاند.

امیدوارم قدر این لحظات را بدانند. پرسپولیس دو سال اســت که قهرمان میشود، در آسیا به این مرحله میرسد و االن به فینال رسیده است و بسیار امیدوار هســتم که قهرمان شــود. به اینها عادی نگاه نکنیم. یک اتفاق بســیار تاریخی است. باید به آن افتخار کنیم و حواســمان باشد که پرسپولیس االن در چه جایگاهی اســت. خالصه که به این تیم برسیم.»

سروش در پایان درباره شــرایط بازی فینال در ژاپن و مشــکالت فاصله زمانی دو کشور گفت: «این اختالف ساعتها همیشه برای ما مشکلساز بوده و به خاطر همین قضیه هم هســت که تیم زودتر به ژاپن میرود. یکی از دالیل جدا شــدن غرب و شرق توسط ای اف ســی همین مساله است. ولی من فکر میکنم دیگر برای پرســپولیس فرقی ندارد. برای هیچ تیمی فرق ندارد.

وقتی شما به این مرحله رسیدی، تفاوتی ندارد با چه تیمی روبهرو میشوی. شما فینالیست آسیایی. فکر میکنم همه آسیا به پرسپولیس، سبک فوتبالش، قدرتــش و هوادارانش و شــور و هیجانی که در این تیم هســت احترام میگذارند. به نظر من السد خیلی قویتر از تیم ژاپنی بود. هم الســد و هم الدحیل جزو بهترینهای آســیا بودند، السد که بهترین بود. وقتی ما بهترین تیم آســیا را حذف کنیم، یعنی میتوانیم قهرمان هم بشویم.»

من‌قرارداد‌ی ‌کساله‌با‌فوالد‌داشتم.‌ علی‌رغم‌اینکه‌قرارداد‌من‌یک‌ساله‌ بود‌اما‌این‌قرارداد‌به‌شرایط‌من‌ارتباط‌ داشت‌و‌بندی‌برای‌جدایی‌در‌نیم‌فصل‌ داشتم.‌فکر‌می‌کنم‌این‌قضیه‌باز‌شده‌ که‌چه‌اتفاقی‌افتاده‌است.‌دوست‌داشتم‌ ابتدا‌مسووالن‌فوالد‌به‌رسم‌احترام‌ حرف‌بزنند‌و‌از‌زبان‌آنها‌این‌موضوع‌را‌ بشنویم‌و‌آنها‌ماجرا‌را‌بگویند. قراردادم‌به‌دالر‌بوده.‌بعد‌از‌اینکه‌ برگشتم‌و‌قراردادم‌را‌فسخ‌کرده‌بودند،‌ بسیار‌ناراحت‌شدم‌از‌این‌نوع‌رفتار‌ چون‌من‌اطالع‌نداشتم‌و‌فسخ‌قراردادم‌ را‌از‌طریق‌غریب ‌های‌که‌در‌باشگاه‌نبوده،‌ از‌بیرون‌به‌من‌اطالع‌دادند.‌حتی‌به‌من‌ نگفتند‌فسخ‌شده.‌به‌من‌گفتند‌فوالد‌تو‌ را‌نمی‌خواهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran