Iran Varzeshi

خط و نشان شفر برای ملیپوشان استقالل

-

ناراحتی شــفر از شکســت تیمش مقابل ســپاهان تا جایی پیش رفته که او در نشست با بازیکنان به نوعی با آنها اتمام حجت کرده است.

احتماال این اظهارات ناشی از تحت فشــار قرار گرفتن خود شفر هم هست. سرمربی استقالل این جمالت را به زبان آورده: «ما نباید در بازی با سپاهان بازی را واگذار میکردیم اگر چه من از بازی شما راضی هستم. شما خوب کار کردید ولی 3 امتیاز را حریف گرفت.

ما باید بــا هم متحد باشــیم و تا دقیقــه آخر بجنگیم. بازی با ســپاهان نشان داد که نباید حتی یک لحظه هم از حریفان غافل شد.»

شــفر بازیکنی میخواهد که 90 دقیقــه بجنگــد. احتمــاال بازیکنان او 90 دقیقه نجنگیدهانـ­ـد: «بازیکنی که میخواهم بایــد 90 دقیقه بجنگد، اگر حتی یک لحظه غفلت کنیم و جنگیدن را متوقف کنیم تیم ضــرر میکند. هر شخصی که میخواهد پیراهن استقالل را بــر تن کند باید بجنگد، برای من هم فرقی ندارد ملیپوش است یا باسابقه.»

شــفر حتی خطاب به ملیپوشان استقالل هم این جمالت را گفته است: «اگر بازیکنی ملیپوش اســت یا سابقه دارد دلیل بر ثابت بودنش در اســتقالل نیســت، بازیکن باید شایســتگی خود را در پیراهــن اســتقالل نشــان بدهد در غیر ایــن صورت با ایــن کارنامه و ســابقه روی نیمکــت مینشــیند. اگر بازیکنی حس کنــد به خاطر ملیپوش بودن یا ســابقهاش ثابت است در تفکر مــن جایی ندارد و قطعــا روی نیمکت خواهد نشست، حال میخواهد بازیکن 20 ساله باشــد یا اینکه باتجربه. من از شما میخواهم تا لحظهای که در زمین هستید برای تیم بجنگید و تالش کنید تــا هم جایتان را در تیــم محکم کنید و هــم کاری کنید هواداران اســتقالل خوشحال شوند.»

البته استقالل کم بازیکن ملیپوش ندارد و خطاب شــفر میتواند بازیکنانی که در تیــم امید هم حضور دارند، دربر بگیرد. احتماال بیشــتر منظور سرمربی استقالل بازیکنان جوانتر هستند.

آنها که گاهی غره میشوند وتصور میکنند چون ملیپوش هســتند با هر شــرایطی میتوانند در ترکیب استقالل قرار بگیرنــد. دربازی با ســایپا مهدی قائدی توپهای زیادی را لو داد. اللهیار صیادمنــش هم شــرایط فنــی خوبی نداشت و توپهای زیادی را لو داد.

روزبه چشــمی و وریا غفوری هم نمایــش خوبی نداشــتند. ضمن اینکه علی کریمی هم در همان دقایق آغازین با یک مصدومیت جزیی از زمین بیرون رفت و استقالل را تنها گذشت. استقالل در روزی کــه میتوانســت از امتیــاز میزبانیاش نهایت بهــره را ببرد با یک نمایش ضعیف دست ســپاهان را برای کسب بردی بزرگ باز گذاشت.

حاال اســتقالل باید تالش کند تا امتیازهای از دست رفته را جبران کند. استقالل در لیگ شــانس کمتری دارد و با رقبایی مواجه اســت کــه از لحاظ امتیازی شــرایط ایدهآلتری در قیاس با این تیــم دارند. شــاید کار به جایی برســد که اســتقالل در این فصل هم به دنبال جام حذفی باشــد و دور جام لیگ را دوباره خط بکشــد و عزمش را برای قهرمانی در جام حذفی جزم کند تا الاقل دستش از رســیدن به جام در این فصــل کوتاه نماند. آیا اســتقالل میتواند به این خواسته برسد در حالی که سپاهان و پرســپولیس عمیقا برای رســیدن به جام در فصل جاری انگیزه دارند و از آن ســو یک مدعی ناخواسته همچون پدیده هم در لیگ ظهور کرده؟

اگر بازیکنی ملیپوش است یا سابقه دارد دلیل بر ثابت بودنش در استقالل نیست، بازیکن باید شایستگی خود را در پیراهن استقالل نشان بدهد در غیر این صورت با این کارنامه و سابقه روی نیمکت مینشیند

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran