Iran Varzeshi

برانکو: همه میخواهند شکستمان بدهند اما باز قهرمان میشویم

-

ویژگی همه تیمهای شرق آسیا بازی سرعتی است که همه ما با آن آشنا هستیم اما خاورمیانه تیمهای قدری مثل الدحیل هم دارد که بسیار خطرناک بودند. مسلما هیچ تیم ضعیفی نمیتواند در فینال باشد. ما میدانیم چه کار سختی در پیش داریم اما با خوشبینی دنبال رؤیایمان هستیم.

نگرانیمان شــبیه نگرانی برانکو ایوانکوویچ بود که میگفت: «به جای اینکه نگران بازیکنانم و تیمم باشــم، نگران اتفاقاتی هســتم که اطراف پرسپولیس رخ میدهد.» ما هم نگران شــدیم که نکند اتفاقات بازی با سایپا روی روحیه شــاگردان برانکو پیش از مهمترین بازی تاریخ پرسپولیس تاثیر منفی بگذارد اما با شنیدن حرفهای پروفسور، همه نگرانیها جای خود را به خوشبینی و امیدواری داده. برانکو همانطور که از سوالهای حاشیهای بعد از بازی فرار کرده بود، حاال هم ادعا میکند که اصال نمیداند بعد از بازی با سایپا چه جنجالهایی رخ داده و در عوض، دعوتمان میکند به هیجانهای فینال. از آمادگی و انگیزه بازیکنان پرسپولیس میگوید و اشتیاقی که برای رقم زدن بهترین لحظات زندگیشان دارند و با همین حرفها سعی دارد پیش از ترک تهران همه چیز را عادی جلوه بدهد.

خوشــحال و مفتخریم که به ژاپن میرویم تا فینال را برگزار کنیــم. از آن پرافتخارتر، برگزاری بازی برگشــت در تهران اســت. مســلما جوی که در بازی برگشــت در آزادی وجود خواهد داشــت در هیچ زمان دیگری تجربه نشــده و میتواند یک روز فوقالعاده پرهیجان و ماندگار در فوتبال ایران باشــد. میتوانیم در آن روز یــک نمایش زیبا برای فوتبال ایران داشته باشیم. ما با خوشبینی به بازی پیشرویمان نــگاه میکنیم و این حق را داریم که برای خودمان بلندپروازی­هایی داشته باشیم.

از‌نظر‌ذهنی‌آماده‌بازی‌با‌کاشیما‌هستیم

من اعتماد کامل به تیمــم دارم و میدانم که بازیکنانم همیشــه انگیزه و اشــتیاق دارند. ما یک ریکاوری خیلی خــوب قبل از بــازی رفت فینال داشــتیم و شــاگردانم از نظر ذهنی آماده بازی با کاشــیما هســتند. این یک فینال فوقالعاده است و هر کس حق دارد نســبت به آن خوشــبین باشد. میخواهیم بهترین لحظــات زندگیمان را در این بازیها رقم بزنیم.

رفتار‌داوران‌با‌ما‌وحشتناک‌بود

من زودتر از همه و به محض اینکه ســوت پایان بازی به صدا درآمد راهی رختکن شــدم چون خیلی عصبانی بودم. عصبانیتم از داوران مســابقه بود که واقعاً وحشتناک با ما رفتار میکردند. گل سایپا کام ًال مردود بود و مســائل دیگری هم وجود داشــت که نمیخواهم راجع به آنها صحبت کنم. از طرفی چون در رختکن بودم درگیریها را ندیدم اما طبیعی است که از این پس کار ما ســختتر خواهد شد چون همه تیمها میخواهند ما را شکســت بدهند اما با وجود همه مشکالت، باز ما قهرمان خواهیم شد.

انتظار‌داریم‌کاشیما‌با‌تمام‌قدرتش‌بازی‌کند

تا آنجا که میدانم کاشیما محروم ندارد. مصدوم هم فعال ندارند اما امکان دارد مصدومیت در هر زمانی برای بازیکن اتفاق بیفتد. این چیزها مهم نیســت و ما آمادگی ایــن را داریم که آنها با همه قدرتشــان در فینال حاضر شــوند. من فقط از بازیکنانم تشــکر میکنم که شــرایط خــوب خود را حفظ کــرده و با انگیزه باال در بازیها شــرکت میکنند. ما با فلسفه همیشــگی خودمان در ژاپن به میدان خواهیم رفت و البته حریفمــان را هم آنالیز خواهیم کرد. دو بازی کاشیما در نیمهنهایی را حتما آنالیز میکنیم.

مدام‌با‌سفارت‌ایران‌در‌ژاپن‌در‌تماس‌هستیم

مسلما یک گروه زودتر از تیم راهی ژاپن خواهد شد تا هماهنگیهای الزم را انجام بدهند. ضمن اینکه ما مدام با ســفارت ایران در ژاپن در تماس هســتیم و اطالعات کامل در اختیارمان قرار گرفته اســت. فکر نمیکنم دیگر نیازی باشــد که یــک تیم زودتر راهی ژاپن شود. اگر ژاپنیها این کار را کردند، به خاطر این است که 15 روز دیگر در تهران بازی دارند و وقت کافی برای این کار داشتند اما فاصله بازی ما با السد تا فینال خیلی کوتاه بود و نمیتوانستی­م مثل آنها عمل کنیم.

‌خودمان‌را‌با‌شرایط‌تطبیق‌می‌دهیم

اینکه بازی رفــت فینال به وقت ایران ســاعت 9:30 صبح برگزار میشــود دلیل خوبی برای نگرانی نیســت. ما برای اینکه خودمان را با شــرایط متفاوت تطبیق دهیــم، تمریناتمان را قبــل از ناهار برگزار خواهیم کرد.

دنبال‌رویا ‌یمان‌هستیم

ویژگی همه تیمهای شــرق آسیا بازی سرعتی اســت که همه ما با آن آشنا هســتیم اما خاورمیانه تیمهای قــدری مثــل الدحیل هم دارد که بســیار خطرناک بودنــد. از بازیکن کرهای و ملیپوشــان و بازیکن برزیلی این تیم حتما شناخت دارید که چطور مقابل پرسپولیس ظاهر شــدند. همچنین السد که ژاوی و بونجاح را داشــت و الزم نیســت در مورد آنها توضیح بدهم. مســلما هیچ تیم ضعیفی نمیتواند در فینال باشد. ما میدانیم چه کار سختی در پیش داریم اما با خوشــبینی دنبال رؤیایمان هستیم. تیمهای شــرق آسیا ســبک بازیشان نســبت به خاورمیانه متفاوت اســت و مشــخصه آنها هم اینکــه تکنیکی هســتند و با دوندگی باال آمادگی بدنی زیادی دارند. شاید فقط خالقیتی که باید داشــته باشند را ندارند. به همین خاطر هــم بازیکن خارجی جذب میکنند. البته تیم کاشــیما یک بازیکن برزیلی به نام سرجیو دارد که هم پلیمیکر است و هم گلزن.

‌همه‌دوست‌دارند‌پرسپولیس‌را‌شکست‌دهند

من نمیدانم اتفاقات پایانی بازی با سایپا چه بوده و نمیخواهم دربارهاش نظر بدهــم. من به بازیکنانم یاد میدهم کــه طبق مقررات ورزشــی رفتار کنند. طبیعی هم هســت که همه دوست دارند پرسپولیس را شکست دهند و خواسته یا ناخواسته برای رسیدن به هدفشــان از وســایل و ابزارهای غیرورزشی هم استفاده میکنند.

‌زمین‌فو ‌قالعاده‌بو ‌د از‌تو ‌پهای‌بلند‌استفاده‌کردیم

کادر فنی ســایپا درســت گفته. ما از توپهای بلند استفاده کردیم چون زمین خیلی فوقالعاده بود! خودمان هم ناراحتیم که چرا روی زمین بازی نکردیم.

متوجه‌منظور‌دایی‌نشدم

ســرمربی پرســپولیس واکنش جالبی داشت به اظهارنظر علی دایی در مورد رادوشــویچ که گفته بود پرسپولیســ­یها به جای دروازهبان از کرواســی بزنبهادر آوردهانــد: نمیدانم منظــور از این حرف چیست؟!

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran