Iran Varzeshi

پرسپولیس از میانگین امتیاز قهرمانی عقب افتاد

قرمزها‌3‌امتیاز‌از‌تراکتور‌می‌خواهند

-

دو امتیــازی که پرســپولیس در بازی با ســایپا از دســت داد باعث شد این تیــم از میانگین امتیازی الزم برای حضــور در جمع مدعیان قهرمانی عقب بیفتد.

معمــوال لیگ برتریهــا برای قرار گرفتن در صف مدعیان هدفگذاریشا­ن را میانگین کســب 2 امتیاز از هر بازی میگذارند و پرسپولیس هم در دو فصل گذشــته همین رویه را داشــته و حتی با تقســیم کردن لیــگ 30 هفتهای به شش مقطع پنج هفتهای برای بازیکنان پاداش در نظر میگرفتند.

اینگونه که اگــر تیم از هر 5 بازی خــود حداقــل 10 امتیاز کســب کند بازیکنان پاداش بگیرند وگرنه خبری از پاداش نبود.

پرســپولیس بعــد از دو قهرمانی متوالی در لیــگ برتر این فصل را با دو پیــروزی امیدوارکنن­ده شــروع کرد اما بعد از شکســت پدیده و فــوالد مقابل استقالل خوزستان، نفت مسجدسلیمان و صنعتنفت آبادان متوقف شد.

در واقع پرســپولیس از پنج بازی نخســتش 9 امتیاز گرفت که اگر همان سیستم پاداش فصلهای گذشته برقرار باشد، قرمزها دستشان از پاداش کوتاه مانده است.

پرســپولیس در ادامه نســاجی و ســپیدرود را شکســت داد امــا مقابل استقالل و سپس ســایپا متوقف شد. با در نظر گرفتن بازیهای لغو شده مقابل پیکان، ذوبآهن و سپاهان، تیم برانکو بازی بعدیاش را مقابل تراکتورســ­ازی برگزار خواهد کرد. پرسپولیس در مقطع دوم فصل یعنی 5 بــازی دومش بدون در نظر گرفتن ترتیب هفتههای لیگ و حریفان تا حاال 8 امتیاز از چهار مسابقه به دست آورده و از میانگین هر بازی دو امتیاز، عقب افتاده است. در واقع قرمزها از 9 بازی 17 امتیــاز گرفتهاند که این 17 امتیاز، یک امتیاز کمتر از معدل دو امتیاز در هر بازی است.

آنها برای شکستن این رکورد منفی حاال باید تراکتورســ­ازی تازه اوجگرفته را شکســت دهند تــا در پنج بازی دوم یازده امتیازی شــوند و امتیازهایش­ان در 10 بــازی به 20 امتیــاز که دقیقا میانگیــن دو امتیــاز از هــر مســابقه میشود، برسد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran