Iran Varzeshi

پول سفر مربی اسنوکر را از ملیپوش بولینگ گرفتند

-

رییــس کمیتــه بولینگ فدراســیون بولینگ، بیلیــارد و بولس حرفهــای قابل تاملــی میزند. حرفهایی که مشــابهش را از برخی ملیپوشــان این حوزه نیز شــنیدهایم و جالب است که حاال این موارد مطرح میشود؛ بعد ار برگزاری انتخابات این فدراسیون و ریاست دوباره اسکندری.

علی کریمی که ریاست کمیته بولینگ را برعهده دارد، روز دوشنبه برای انجام برخی امور اداری به فدراسیون میرود اما با مشکالتی مواجه میشود و همین موضوع به بهانهای تبدیل میشود برای اینکه سر درد دل او باز شــود. کریمی ابتدا به ماجرایی که اتفاق افتاده، اشاره میکند و میگوید: «من چهار سال است که بهعنوان سرپرست کمیته بولینگ فعالیــت میکنم و در طــول این مدت هنوز حکمی برای ریاســت به من داده نشــده بود و جالب است که دو ماه مانده به انتخابات ریاســت فدراسیون حکم ریاســت کمیته بولینگ را به من دادند اما من پس از اعتراض به هاشــم اسکندری آن حکم را پس دادم و گفتم این حکم تا زمانی که انتظارات جامعه بولینگ برآورده نشــود، در نزد دبیر فدراسیون به امانت بماند. دلیل اصلی اعتراضات من بی توجهی اسکندری به جامعه بولینگ در طول هشت سال گذشته بوده است.

او حتــی یک بار هم بــه بولینگبازا­ن کمک مالی نکرده اســت. ســال گذشــته 500 میلیون تومان هزینه مسابقات بازیکنان شد که تمام این مبلغ را خود بولینگبازا­ن پرداخت کردند.»

او بــا این مقدمه به چنــد اتفاق قابل توجه اشــاره میکند: «روز دوشــنبه از طرف روابط بینالملل فدراســیون با مــن تماس گرفتند و اعــالم کردند که قرار اســت شــش نفر از بازیکنان را به مســابقات هنگکنگ اعزام کنند و از من خواســتند به فدراسیون بروم تا برای پر کردن فرمهای مربوط به مشــخصات بازیکنان کمکشان کنم. پر کردن فرمها یک ساعت طول کشید و من متوجه شدم که فردی با نام «فرهاد طاهری» که دالل خط موبایل و میز اســنوکر اســت و هیچ سمتی در فدراسیون ندارد، با آقای فوادیان، نایب رییس فدراسیون تماس گرفته و به او اطالع داده که کریمی به فدراســیون آمده است. بالفاصله نایب رییس با شــخصی که در کنار مــن در حال پر کردن فرمها بود تماس گرفت و به او گفت که به کریمی بگویید از فدراسیون بیرون برود! من به این رفتار اعتراض کردم و گفتم که فدراسیون خانه من است و کسی نمیتواند من را از اینجا بیرون کند. جالب آنجا اســت که اسکندری به همراه دبیر در دفترشان حضور داشتند و با وجود اعتراضات من اصال از اتاقشان بیرون هم نیامدند.»

کریمی بعد از گذشــت سه سال از ماجرایی که سال 2015 اتفاق افتاده نیز در گفت و گو با ایســنا پردهبرداری میکند: «در سال 2015 قرار شد یک بازیکن با نام علی قاسمنژاد در مسابقات قهرمانی بولینگ جهان که از 13 تا 20 نوامبر در آمریکا برگزار میشــد، شرکت کند که فدراســیون در آن مقطع زمانی همانند دیگر اعزامهای رشته بولینگ اعالم کــرد باید خود بازیکن هزینه اعزامش را بپــردازد. پس از آن از ســوی فدراســیون به ما اطالع دادند که بایــد از کمیته ملی المپیک هم یک نفــر به همراه بازیکن بــه آمریکا برود و جالــب آنجا بود که گفتند حتما هزینه فرد مورد نظر کمیته ملی المپیک را نیز بپردازد که خوشبختانه بولینگباز اعزامی به دلیل وضع مالی خوبی که داشت پول آن فرد دیگر را هم داد.

به ما گفتند اگر اعتراض کنید تیم اعزام نمیشود. به نظرتان وقتی به فرودگاه رســیدیم چه کســی را دیدیم که قرار بود با ما بیاید؟ آن شــخص کامران شهال سرمربی تیم ملی اســنوکر و بیلیارد بود. وقتی هم از کامران شــهال پرسیدم که چرا قرار است با ما بیاید پاسخ داد که بهعنــوان مترجم در کنار تیم ملی بولینــگ حضور دارد اما پس از آن متوجه شدیم که در نامه برای درخواست ویزا نام کامران شهال بهعنوان ســرمربی تیم ملی بولینگ درج شده اســت. واقعا نمیدانم برای این کارهای غیر اخالقی چــه جوابی دارند. حتی این نامه را برای داورزنی فرستادم ولی هیچ جوابی دریافت نشد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran