Iran Varzeshi

داماش، شگفتیساز و خاطرهانگیز

- ميثم‌محجوب ‪Meysam Mahjoub‬

داماش گیالن در جمع هشــت تیــم نهایــی جــام حذفــی حضور دارد و در دور یکچهــارم نهایــی روز چهارشــنبه باید بــه میهمانی ماشینســاز­ی در تبریز برود. حضور دامــاش که ایــن روزهــا در لیگ دســته دو روزگار میگذراند، در بین تیمهای راهیافته به مرحله یکچهارم نهایــی جام حذفی یکی از جلوههای خاص این فصل در این جام اســت، امــا داماش برای اهالی فوتبال تیمی نامآشناســ­ت؛ تیمی که تا سال ۳۹ در لیگ برتر حضور داشت و در جام حذفی نیز دارای ســوابق و خاطرات اســت و همــواره از حضــور در این جــام بهعنــوان یک فرصــت خوب استفاده کرده است. اکنون به همین بهانه میخواهیم بیشــتر از داماش و سابقهاش در جام حذفی بگوییم.

داماش و جام حذفی اما حکایتی متفاوت دارنــد. داماش و هوادارانش از حضور در این جام موســوم به جام شگفتیها دارای خاطراتی با چاشنی غرور هســتند. داماش سال گذشته عملکرد قابــل قبولی در جام حذفی داشــته و با صعود به دور یکهشتم نهایــی، در یــک ماراتن نفســگیر یکصدوبیســ­ت دقیقهای با تیم لیگ برتری صنعت نفت آبــادان در خانه حریــف، در حالی که مهیای ضیافت پنالتیها میشــد، با دریافت گل در واپســین ثانیهها از جام حذفی کنار رفت. داماشــیها البته پیشتر از این هم خاطراتــی مانــدگار از این جام دارنــد. به همین دلیل قصد داریم به گذشــته داماش در جام حذفی سر بزنیم و آنها را یادآوری کنیم.

دامــاش (پــگاه گیالن) ســال ۷۸ با حــذف تیم پرمهــره و آماده آن روزهای ســپاهان در یکچهارم نهایی، در نهایت بــا صعود به فینال در رویارویــی با اســتقالل با وجود اینکه در دیدار رفــت فینال هم این تیــم را در خانه با یک گل شکســت داده بــود اما در بازی برگشــت در اســتادیوم آزادی ابتدا در نود دقیقه با یک گل از این تیم شکســت خورد تا کار به وقت اضافه کشــیده شود و ســپس در پایان صدوبیســت دقیقه هم با قبول شکست در مجموع و در عین شایستگی به نایب قهرمانی این جام رســید. نکته جالب توجه اینکه ســیامک فراهانی، افشین چاووشی و محمد مختاری که امــروز بهترتیب بهعنوان ســرمربی، مربی و کاپیتان در داماش حضور دارند، بازیکنان آن روزها و آن فصل این تیم بودند.

دیگــر حضور خــوب داماش در جام حذفی به ســال ۲۹ برمیگردد؛ جایی که پســران الجوردیپوش تا مرحله ماقبل فینال پیش آمده و در دیدار نیمهنهایی در مصاف نفسگیر با پرســپولیس در نهایت با بدشانسی با شکست در ضربات پنالتی از رسیدن به فینال بازماندند. افشین چاووشی و محمد مختاری بــرای داماش در آن بازی نیز به میدان رفته بودند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran