Iran Varzeshi

شفر: بازیکن بینظم همهجا بینظم است

-

وینفرد شــفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ماشینســاز­ی تبریز گفــت: ما فردا بــا تیم بســیار خوبی بازی داریم و باید با صد در صد تمرکز کار کنیم و بجنگیم. بدون شــک کار راحتی نداریم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

مشکالت ما را همه میدانند

از میهماننــو­ازی تبریزیهــا تشــکر میکنم. ما بازیهای آخر ماشینســاز­ی را دیدیم. آنهــا فوتبال خوبی بازی میکنند و دنبال ارائه فوتبال خوبی هستند. مشکالت ما را همه میدانند. پنج شش نفر از ما جدا شدند و باید شناخت خوبی نسبت به نفرات جدیدی که اضافه شدند، پیدا کنیم. وقتی بازیکنــان جدید به تیمی مثل اســتقالل میآیند کار برای آنها ســخت است و باید با اعتماد به نفس بیشتری در استقالل کار کنند. به طور مثال بازیکنی در تیمی دیگر بازی میکند و 500 فالوور دارد، ولی وقتی به استقالل میآید تعداد فالوورهایش 150 هزار نفر میشــود. همانطــور که در آلمان بازیکنی کــه در تیمی مثل فرایبورگ بازی میکند مشــکلی ندارد، ولی وقتی به بایرن مونیخ میرود شرایطش متفاوت میشود.

باید بهترینها را به زمین بفرستیم

من همیشــه بــه بازیکنــان کمک و راهنمایــی میکنــم که چــه کاری انجام دهنــد. البته نه فقط بهعنــوان مربی، بلکه بهعنــوان یک معلــم. بــرای بازیهای ما مقابل پرسپولیس، الســد و سایر بازیهای بینالمللیم­ــان نزدیک به 100 هزار نفر به ورزشــگاه آمدند. در فوتبال ایران بازیکنی که به اســتقالل میآید، مثــل بازیکنی که از یــک تیم کوچکتر به بارســلونا میرود نیاز به زمان دارد و شــاید الزم اســت که گاهی اســتراحت کند. برای بــازی فردا ما بایــد بهترینها را پیدا کنیــم که به زمین بفرســتیم. دوباره میگویــم حریف ما تیم خیلی خوبی است.

بینظم همهجا بینظم است

شــفر در پاسخ به این ســوال که «آیا بازیکنان در تیم اســتقالل با اعتراض ثابت میشوند؟» گفت: من شــنیده بودم تبریز به خاطر فرشهای خوبی که دارد، مشــهور اســت. من قبال هم گفتم ایــران به خاطر نفت، فرش و خاویار و شــایعات زیادی که دارد، معروف است. شایعات مهم نیست. ما یکی از مهمترین مســائلی که با آن روبهرو میشویم، همین شــایعات است اما چیزی که من میگویم واقعیــت دارد. فصل قبل مهمترین دلیلی که باعث موفقیتمان شــد کار تیمــی و نظم تیمی بود. همه اشــتباه میکنند، ولی اشــکالی ندارد، نظم در تیم ما مهم اســت. همه ما مثل خانواده هستیم و اگر کســی در بیرون زمین نظم را رعایت نکند در زمین هم نمیتواند رعایت کند.

حسینی از همه عذرخواهی کرد

اگر همه ما در یک مســیر نباشیم و به ســمت یک هدف حرکت نکنیم نمیتوانیم بــه آن چیــزی کــه میخواهیم برســیم. درباره حســین حســینی من میدانم که چطور شــد بازی کرد. ما همه مثل خانواده هستیم، شــما وقتی مشکلی در خانوادهتان بــه وجود میآید به بیــرون از خانه منتقل نمیکنید. من میتوانم بگویم که حســینی در داخل تیم با همه صحبت کرد و از همه عذرخواهــی کرد. این نکته بســیار مهمی است. سایر بازیکنان هم وقتی نظم نداشته باشند طبیعی است که از تیم خارج باشند. من بهعنوان سرمربی استقالل حرف میزنم. استقالل یک باشگاه معمولی نیست و همه باید در یک مسیر باشند و برای رسیدن به موفقیت تالش کنند.

تیم ملی بزرگترین شانس را برای قهرمانی دارد

فکر میکنم لیگ از ســال گذشته که من به اینجا آمدم، خیلی بهتر شــده است. خیلی از تیمها سیســتم بازیشان را عوض کردند و پرســینگ بهتری انجام میدهند و خیلی از تیمها شــرایط تمریناتشان در اردوی پیشفصل تغییر کرده است. چیزی که میگویم شاید خیلیها خوششان نیاید و آن هم این اســت که گاهی اوقات رفتار خشنی است که از برخی هواداران میبینیم. همه باید دست به دست هم بدهیم که این موضوع را حــل کنیم. در مــورد تیم ملی فوتبال ایران باید بگویم، وقتی پرسپولیس و اســتقالل به نیمه نهایی میرسند این برای فوتبال ایران بســیار خوب است و شاید اگر ذوبآهن به اســتقالل نمیخورد سه تیم از چهار تیم نهایی غرب آسیا ایرانی میشدند. با این شرایط فکر میکنم ما شانس شماره یک و بزرگترین شــانس برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا را داریم.

بازیکنان ایرانی نیاز به الگویی مانند امید ابراهیمی دارند، نه مسی و رونالدو

بازیکنــان هم قدم به قــدم دارند بهتر میشوند. شما در جام جهانی بازیکنانی مثل امید ابراهیمی، مجید حســینی و بیرانوند را دیدیــد که از خیلــی از لژیونرها بهتر بودند. خیلی از بازیکنان ایرانــی نیز نیاز به الگوی ایرانی دارند، نه مســی و رونالدو بلکه نیازی به الگویی مانند ابراهیمی اســت. ما شــانس خوبــی داریم و باید این شــانس را با حضور بازیکنان داخلی حفظ کنیم. ما برابر الســد نیز بعد از اینکه گل دوم را زدیم، مدیر السد کامال عصبی بود و اگر 10 نفره نمیشــدیم، میتوانســت­یم برنده باشیم. السد هر چند در خانه بازی میکــرد و بازیکنان نامداری مثل ژاوی و گابی داشت اما بهتر از ما نبود. فوتبال از ســال گذشــته در ایران بهتر شده است و همه تیمهای حاضر در لیگ بهتر شدهاند.

در تیم ما همه باید نظم تیمی را رعایت کنند

وی در ادامــه صحبتهــای خود در واکنش به عدم حضور چشمی و اسماعیلی در لیست سفر استقالل به تبریز، گفت: من درباره نظم تیمی صحبت کردم و این سوال نیــز درباره نظم تیمی اســت. ما در تمرین 27-26 بازیکن شامل بازیکنان جوان، امید و ملیپــوش داریم که همه باید نظم تیمی را رعایت کنند.

در تیم ما مانند یک خانواده نظم شماره یک است

اســتقالل در پایان در پاســخ به این سوال که مشکل آنها انضباطی است، گفت: بله، این موضوع مربوط به نظم تیمی است. در گذشــته نیز چنین مسائلی مانند قضیه نورافکن و قائدی داشــتیم و یکی از آنها به اروپا رفت و دیگری وضعیــت خوبی دارد. قبلتر نیــز من اتوئو را داشــتم اما او بعداً پیشــرفت کرد. در آلمان نیز این موضوع را داشــتم. در تیم ما، مانند یک خانواده نظم شماره یک است و موفقیت نیز در شرایطی به دســت میآید کــه همه باهــم، باهم و باهم باشند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran