Iran Varzeshi

سلطانی 18 سالهای که نوزدهم شد

-

آغاز رســمی رقابتهای وزنهبرداری قهرمانی جهان در عشقآباد برای وزنهبــردا­ری ایران چندان امیدوارکنن­ده نبود. رقابتهای دســته 73 کیلوگرم وزنهبرداری قهرمانی جهان برگزار شــد و حسین سلطانی نماینده ۸1 ساله ایران بهعنوان نخستین نماینده ایران در این رقابتها روی تخته رفت اما در پایان موفق به کســب مدال نشد. او همچنان در رده ســنی جوانان است و برای نخستین مرتبه مســابقات بزرگساالن جهان را تجربه میکرد اما تجربه نخســت او در رده بزرگساالن چندان موفق نبود.

حرکت یکضرب

حسین سلطانی در نخســتین حرکت یک ضرب 142 کیلوگرم را باالی ســر برد. برخواه سرمربی تیم ملی برای دومین حرکت شاگردش 146 کیلوگرم را درخواســت کرد و سلطانی در مهار این وزنه هم موفق بود. نماینده ایران در آخرین حرکت یکضرب پشت وزنه 150 کیلوگرم قرار گرفت اما وزنه را از پشــت سر انداخت و نتوانست رکورد یکضرب جوانان جهان را بشــکند. به این ترتیب سلطانی با همان 146 کیلوگرم بــه کار خود پایان داد. او در پایان یکضرب پانزدهم شــد اما در پایان یکضرب، رکورد جهان دو بار شکســته شــد. ژیانگ شی از چین ابتدا رکــورد 161 کیلوگرم را ثبت کرد و رکورد جهان را یک کیلوگرم ارتقا داد. ســپس وزنه 164 کیلوگرمی را مهار کرد و توانســت دوباره رکورد خودش را ســه کیلوگرم ارتقا دهد و مدال طال بگیرد. وادزیم لیخاراد از بالروس با 156 کیلوگرم نقره گرفت. مدال برنز هم به لیندانگ فنگ از چین با 155 کیلوگرم رسید.

حرکت دوضرب

ســلطانی در نخستین حرکت دوضرب، وزنه 174 کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم نتوانســت ۸71 کیلوگرم را باالی ســر ببرد. او اگر وزنــه ۸71 کیلوگرم را هم میزد، رکورد مجموع جهان را میشکســت اما ناکام ماند. در حرکت ســوم تصمیم داشت به رکورد دوضرب جوانان جهان 179( کیلوگرم) حمله کند اما موفق نشــد رکورد 0۸1 کیلوگرم را ثبــت کند. در صورتی کــه او وزنه 0۸1 کیلوگــرم را مهار میکرد، میتوانست عالوه بر رکورد دوضرب، رکورد مجموع جوانان جهان 323( کیلوگرم) را هم بشکند. به این ترتیب نماینده ایران با ثبت رکورد 146 یکضرب، 174 دوضرب و مجموع 320 کیلوگرم به کار خود پایان داد و در رده نوزدهم جهان قرار گرفت.

در حرکت دوضرب ژیانگ شــی از چین، جنگ سیک وون از کره جنوبی و نجات رحیموف از قزاقســتان بــا مهار وزنههای ‪190 ،196‬ و 190 کیلوگرم به ترتیب اول تا ســوم شــدند. در این حرکت نیز ژیانگ شی با مهار وزنه 196 کیلوگرم موفق شد رکورد جهان را یک کیلوگرم جابهجا کند.

امــا در مجمــوع وزن 73 کیلوگرم، ژیانگ شــی از چین، جنگ ســیک وون از کــره جنوبی و وادزیم لیخارد از بــالروس با رکوردهای ‪۸43 ،360‬ و 343 کیلوگــرم در رتبههــای اول تا ســوم قرار گرفتند و ســلطانی بــا رکورد مجمــوع 320 کیلوگــرم در رده نوزدهم به کار خودش پایان داد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran