Iran Varzeshi

پروین: برای فینال به آزادی میروم و امیدوارم پاقدمم خوب باشد

-

پیشبینی علی پروین این بود که پرســپولیس حداقل با یک مســاوی از بازی ژاپن برمیگردد و قول داده بود اگر شانســی برای قهرمانی مانده باشــد، در بازی برگشــت به وزرشــگاه آزادی برود. حاال اما با اینکه پرســپولیس بازی رفت را دو بر صفر باخته، پروین تصمیم گرفته به همراه چند پیشکسوت دیگر به ورزشگاه برود و پرسپولیس را حمایت کند. بازی پرسپولیس در زمین کاشیما را چطور دیدید؟

پرســپولیس در نیمــه اول خوب بود، خیلی هم خوب بود اما متاســفانه در نیمــه دوم کــم آورد. من نمیدانم این اتفاق به خاطر تغییر ســاعت بود یا بازیکنان خســته شــده بودند اما به هر حال نیمه دوم خوبی نبود. البته پرســپولیس در این مدت بازیهای سنگینی داشته که همه را با 13،12 بازیکن انجام داده و حق دارد خسته باشد.

البتــه آنها خیلی هم عصبــی بودند که نتیجهاش شد اخراج سیامک نعمتی و شجاع هم شانس آورد که داور اخراجش نکرد.

مــن اگر نعمتی را ببینــم حتما این را به او میگویم. بازیکنی که خــوب بازی میکند و مطرح میشــود که نباید اینقدر عصبانی باشد و اصال نباید نگاه کند چه کســی او را میزند. نمیدانم نعمتی و خلیلزاده چرا اینقدر عصبــی بودند. اینها بازیکنان مطرحی هســتند و نباید به همیــن راحتی اخطار بگیرند و یا اخراج شــوند. مخصوصا در این شرایطی که پرسپولیس بازیکن ندارد.

در بازی رفت به نوع بازی امید عالیشاه و شایان مصلح هم خیلی انتقاد شد که البته انتقادهای بجایی بود. به ویژه در مورد عالیشاه که بدترین بازی را انجام داد.

اتفاقا اینها بازیکنان بدی نیســتند، منتها تیم ژاپنی خیلی سرعت داشت. من حتی آن موقع که تیمهای خودم مقابل ژاپنیها بازی میکردند از سرعتشان وحشت داشــتم. در این بازی هم دیدید که تا یک توپ به بازیکنان ما میرســید چند ژاپنی روی پای او میرفتند تا توپش را بگیرند. به طور کلی مهمترین دلیل شکست پرسپولیس را چه میدانید؟

باور کنید اگر پرســپولیس در نیمه دوم حساب و کتاب بیشتری داشت، گل نمیخورد و حداقل یک مســاوی میگرفت. صحنه گل دوم را ببینید تا متوجه شوید که اگر بازیکن برزیلی هزار توپ دیگر را آنطور بزند، هیچکدام گل نمیشود.

حاال با نتیجهای که رقم خورد، به نظرتان پرسپولیس در بازی برگشت چطور باید بازی کند؟

بچهها باید حواسشان باشد که در بازی برگشت اول گل نخورند و بعدا به فکر گلزنی باشــند، چون اگر خدای نکرده پرسپولیس در تهران فقط یک گل بخورد آن وقت باید ۴ گل بزند که خیلی ســخت اســت. به نظر من پرسپولیس اگر گل نخورد، میتواند سه گل بزند اما به قول معروف نباید بیگدار به آب زد. واقعا فکر میکنید پرسپولیس شانسی برای قهرمان شدن دارد؟

چرا نداشــته باشد؟ فوتبال است دیگر. روی آن ننوشته که چه میشود. مگر مــا بازی دو بر صفر باخته مقابل اســترالیا را برنگرداندی­م؟ یا باخت 3 بر صفر مقابل آلیما را با ۵ گل عوض نکردیم؟ اگر بازیکنان پرســپولیس باهوش باشــند، همه چیز خوب پیش میرود و قهرمان هم میشوند. پرسپولیس اگر نیمه اول را یک بر صفر به رختکن برود، شک نکنید قهرمان آسیا میشود. و اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد؟

هیچ اتفاقی نمیافتد. مگر رئال ۵ گل از بارســلونا نخورد. خب چه شد؟ بعد هم پرســپولیس با پنجره بسته و 12،11 بازیکن تا همینجا شاهکار هم کرده. حتی اگر قهرمان نشوند، اتفاقی نمیافتد و کسی نمیتواند از آنها انتقاد کند. نقش هواداران را در بازی برگشت چقدر مهم میدانید؟

قطعا هواداران در آن بازی حرف اول را میزنند. آنها بازوهای پرســپولیس در بازی برگشــت هستند و میتوانند نقش پررنگی داشته باشند. من مطمئنم هواداران در این بازی ورزشــگاه را پر میکنند و امیدوارم پرســپولیس هم با قهرمانی آنها را خوشحال به خانه بفرستد.

گفته بودید اگر نتیجه بازی رفت امیدوارکنن­ده باشد، برای تماشای بازی برگشت به ورزشــگاه آزادی میروید. حاال که پرسپولیس دو بر صفر باخته چه برنامهای دارید؟

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran