Iran Varzeshi

منشا به مهاجم برزیلی کاشیما میرسد؟

-

حتما میروم. قرار است چند پیشکسوت را هم با خود ببرم. انشاءا... قدممان خوب باشد و پرسپولیس قهرمان شود.

فــارغ از اینکــه گل دوم کاشــیما آنتلرز آفســاید بود یا نه، ســرجینیو را باید خوششانس بدانیم که توپ با اینکه درست روی پایش ننشســت، پس از برخورد توپ به ســاق و قوزک پایش تبدیل به گل شد. حال آنکه مهاجم خارجی پرسپولیس یعنی گادوین منشا عملکردی به مراتب ضعیفتر از بازیهای قبلی داشــت و تا بازی برگشت که معلوم نیست پایش به گل باز شود یا نه، باید در حسرت هشتمین گل آسیایی خود بماند اما آیــا میتوان امیدوار بود که او هم مثل مهاجم برزیلی کاشیما یکی از گلزنان فینال لیگ قهرمانان آسیا لقب بگیرد؟

یک به چهار سرجینیو از مرحله یکچهارم نهایی به کاشیما اضافه شــد و عملکرد بسیار خوبی هم داشت. این مهاجم برزیلی در ۵ بازی، ۵ گل زده و میانگیــن یک گل در هر بازی را دارد. حال آنکه مهاجم خارجی پرسپولیس پس از گلزنی برابر نسفقارشــی نتوانست فرم خوبش را حفــظ کند و برای زدن گل بعدی تا مرحله یکهشــتم نهایی صبر کرد و از روی نقطــه پنالتی یک گل به الجزیره زد. منشــا در بازی با الدحیل هم گل زد تا شمار گلهای آسیاییاش در این فصل را به عدد 3 برساند. منشــا در 12 بازی آسیایی پرسپولیس 7۵6 دقیقه بازی کرده که البته تنها 6 بازی را ثابت بوده و در باقی دیدارها بهعنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شــده است. سرجینیو، هر 89 دقیقه یک گل

مهاجم جوان کاشیما به طور میانگین هر 89 دقیقه یک گل زده و امیدوار اســت این آمار را با گلزنی در بازی برگشت حفظ کند. نکتــه مهم اینکه هیچکدام از گلهای او از روی نقطه پنالتی نبوده و هر ۵ تا را در جریان بازی به ثمر رسانده است.

ســرجینیو 8 شــوت در چارچــوب زده و دقت شــوت ۵7/1 درصــد را دارد. او همچنیــن نــرخ تبدیل شــوت به گل 62/۵ درصــد را به ثبت رســانده که آمار فوقالعادها­ی به حســاب میآید، این آمار برای منشا 30 درصد اســت و به عبارتی او از هر 10 شــوت در چارچوب سه تا را وارد دروازه حریفان میکند. ســرجینیوی برزیلــی در این مدت کوتــاه 3 پاس گل هم داده اســت. در ســانترها اما عملکرد منشــا بهتر از مهاجم خارجی تیم کاشیما اســت. او که در بازی با الســد با سانتری زیبا زمینهساز گل سیامک نعمتی شد، ۴ سانتر صحیح انجام داده و دقت سانتر 28 درصدی دارد.

تخصص منشا: توپربایی آنالیزها نشان میدهند آمار سرجینیو در تکل و دفع توپ بهتر اســت اما مهاجم نیجریــهای در توپگیــری و توپربایــی موفقتر عمل کرده است.

گادوین منشا با 2 تکل موفق و آمار 0۴ درصد تکل صحیح به همراه ۵ توپربایی به اســتقبال بازی برگشت میرود و انتظارمان از او ایــن اســت که با اســتفاده از فیزیک قدرتمندش، از پس مدافعان ژاپنی بربیاید. دریبلزنی منشا مقابل دقت پاس

سرجینیو ایــن را باید در نظر گرفت که منشــا دقایق بیشتری نســبت به سرجینیو بازی کرده اما آمار فوقالعاده مهاجم پرسپولیس در دریبلزنی را هم نمیتوان کتمان کرد.

او 10 دریبل موفق دارد و این در حالی اســت که همتای برزیلیاش در کاشیما در ۵ بازی تنها یک بار توانسته بازیکنان پیش روی خودش را دریبل بزند.

همچنین تعداد باالی بازی منشا باعث شده ضریب اشتباهاتش در پاسها افزایش یابد و ســرجینیو در دقت پاس از او پیشی بگیرد. گادوین منشا خطای بیشتری را هم نســبت به ســرجینیو انجام داده که این را میتــوان ناشــی از فیزیــک قدرتمند این بازیکن دانست.

دوئل آخر برای جام مهاجمان خارجی کاشیما و پرسپولیس حاال امیدوار به قهرمانی در آســیا هستند. گادوین منشا تالش خواهد کرد تا همچون بازی با الدحیل و الســد در قامت یک ناجی ظاهر شــود و از آن سو سرجینیو به تهران میآید تا در نخستین ماههای حضورش در کاشیما، جام قهرمانی آســیا را لمس کند و البته به رکــورد فوقالعاده گلزنیاش هم ادامه بدهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran