Iran Varzeshi

پرسپولیس جهانی میشود؟

-

با آن بازگشــتها­ی معجزهوار، فیفا حــق دارد حتی با شکســت دو بر صفر پرســپولیس در ژاپن هــم از صعود این تیم به جام باشــگاهها­ی جهــان ناامید نباشــد. بازی رفت فینال را تیم کاشیما دو بر صفر از پرســپولیس برد اما سایت رسمی فدراســیون جهانی فوتبال نوشته که نماینده ایران در اندیشــه جبران این نتیجه و جلوگیری از صعود آنتلرز به جام باشگاههای جهان است.

در بخشــی از گزارش فیفــا آمده: «کاشیما آنتلرز ژاپن با پیروزی 2 بر صفر در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا، گام بلندی برای کسب نخستین قهرمانی خود در این رقابتها برداشــت. گلهای نیمه دوم آنتلرز که توســط لئو ســیلوا و سرجینیو به ثمر رسید، این تیم را پیشتاز تقابل با پرسپولیس برای راهیابی به جام باشــگاهها­ی جهان قرار داد. این تیم در ســال 2016 در خاک خــود و بهعنوان قهرمان ژاپن، به فینال جام باشــگاهها­ی جهان صعود کرده بود.»

این امــا فقط مقدمــهای بود برای بــازی که فیفا اینطور گزارشــش کرده: «هر دو تیم از نخستین فینال آسیا لذت میبردند اما پرسپولیس بازی را بهتر آغاز کرد. علیپور در دقیقه پنج بازی موقعیت خیلی خوبی به دســت آورد و به تنهایی مقابل دروازه آنتلرز بــود اما تکل بلند و قهرمانانــ­ه جونگ ســئونگ هیون اجازه نداد کاشــیما از حریف خود عقب بیفتد. هر چند این تیم با طوفانی زودرس مواجه شــده بود. آنتلرز پــس از آغاز نیمه دوم تــوپ و میدان را در اختیار گرفت و قفل دروازه پرســپولیس را شکســت. پس از پاســکاری زیبای دوی شوما و لئو سیلوا، این بازیکن برزیلی با ضربهای فوقالعاده، تــوپ را به گوشــه دروازه پرســپولیس چسباند. تشویق هواداران کاشیما آنتلرز 12 دقیقــه بعد و پــس از اینکه دومین بازیکن برزیلی کاشــیما یعنی سرجینیو دروازه پرســپولیس را بــرای دومین بار باز کــرد، ادامه داشــت. پــس از اینکه پرسپولیس نتوانست ضربه کرنر آنتلرز را به خوبی دفع کند، کنتو میســائو توپ را به محوطه جریمه این تیم برای سرجینیو ارســال کــرد و در حالی کــه در زاویه بســتهتری نسبت به گل اول قرار داشت، توپ را به همان نقطه از دروازه رســاند. البته بازی هنوز تمام نشــده. دو تیم روز 10 نوامبــر 19( آبان) دوبــاره روبهروی هم میایســتند و قطعا پرســپولیس در اندیشه برگرداندن نتیجه مسابقه رفت و جلوگیری از بازگشــت کاشیما آنتلرز به جام باشگاههای جهان خواهد بود.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran