Iran Varzeshi

عابدزاده-کاسیاس، پیروزی فردی و شکست تیمی

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

امیر پنالتیمارگ­ا، عابدزادهبا­زیکندرباره پورتو مهار گفت: «سه پنالتی آخر علیه تیم ما را نتوانسته بودم بگیرم، ولی ژوزه مانوئل، مربی دروازهبانه­ای ما روی این ضربات خیلی با من کار کرد و توانستم خیلی پیشرفت کنم.» او درباره جریان بازی هم گفت: «بازی متعادل بود و باور داشتیم میتوانیم پورتو را شکست بدهیم، ولی حاال باید تالش کنیم که به مسیر پیروزی برگردیم.»

یک طــرف امیر عابــدزاده و طرف دیگر ایکر کاســیاس. دوئــل این 2، هر چند با شکســت ماریتیمو مقابل پورتو به پایان رســید اما عملکرد فردی عابدزاده، تحسینبرانگ­یز بود و واکنشهای بسیاری به همراه داشــت. عابدزاده کــه از اواخر فصــل قبل به دروازهبــا­ن ثابت ماریتیمو تبدیل شد و چارلز برزیلی را نیمکتنشین کرد، نهمین بازی فصل خود را انجام داد و البته درون دروازه ماریتیمو درخشید.

امیــر عابدزاده 70 دقیقه مقابل خط حمله قدرتمند پورتو دوام آورد. او پنالتی

موســی مارهگا- عضو تیم ملی مالی- را مهار کرد و بارها با خروجهایش راه گلزنی بهترین خط حمله لیگ پرتغال را بســت. دقیقه 70 اما اوتاویو داســیلوا توانســت دروازه عابدزاده را باز کند و 3 دقیقه بعد هم مارهگا گل دوم را به ثمر رساند. ماریتیمو از دقیقه 2۸ با اخراج دنی 0۱ نفره شــد اما واکنشهای تماشــایی عابدزاده البته ادامه داشت. او ضربه اوتاویو را یک بار دیگر مهار کرد تا مانع شکست پرگل ماریتیمو مقابل صدرنشــین لیگ پرتغال شود. پورتو با سرجیو کونسیسائو، بر صدر جدول تکیه زده و ماریتیمو هم با 0۱ امتیاز رده دوازدهم را در اختیار دارد. امیر در 9 بازی ابتدایی فصل، 0۱۸ دقیقه در زمین بوده و موفق شــده 3 بار دروازهاش را بسته نگه دارد. درخشش او در این فصل هرگز از چشــمهای تیزبین کارشــناسه­ا دور نمانده. بهعنوان نمونه، در پایــان بــازی مقابــل پورتو، ســایت هواسکورد، نمره 7/4 را برای عابدزاده در نظــر گرفت. نمرهای کــه او را به بهترین بازیکــن ماریتیمــو تبدیل کــرد و البته چهارمین بازیکن برتر زمین.

قریب به اتفــاق بازیکنان ماریتیمو، عملکرد ضعیفی ارائه دادند و نمره پایینی دریافــت کردند. از ۱/6 تــا 6/7 اما امیر باالتر از همــه آنها ایســتاد و البته از ۸ بازیکن پورتو هم سبقت گرفت. تیمی که در خانه ماریتیمو موفق شد میزبان خود را با 2 گل شکســت بدهد. این آمار نشان میدهــد عابدزاده چــه عملکردی مقابل پورتو داشته و تا چه اندازه توانسته نظرها را به خود جلب کند.

تنهــا بازیکنی که توانســت نمرهای بهتــر از عابدزاده کســب کنــد، اوتاویو داسیلوای برزیلی بود. مدافع- هافبک 23 ســاله پورتو که از کارشناسها نمره 2/۸ گرفت تا عنــوان بهترین بازیکن زمین را بهدســت بیاورد. همان بازیکنی که قفل دروازه امیــر را شکســت و به پورتو برای کســب پیروزی ارزشــمند خارج از خانه کمک کرد.

نمره ایکر کاســیاس هم در نوع خود جالب اســت. کارشــناسه­ا برای او نمره ۸/6 را در نظر گرفتند، بسیار کمتر از امیر که روز ســخت و طاقتفرسایی را پشت سر گذاشت و مدام در تالش بود تا مقابل مهاجمــان پورتو بایســتد و دروازهاش را بسته نگه دارد.

عابدزاده با این درخشــش، همچنان دروازهبان اول ماریتیمــو خواهد بود. هر چنــد دانیل راموس از این باشــگاه رفته و کلودیــو بــراگا جــای او را گرفته اما امیر همچنان انتخاب نخســت کادرفنی ماریتیمو درون دروازه اســت. دروازهبان 25 ســالهای که عضو تیم ملی ایران هم هست و امیدوار به اینکه بتواند به ترکیب ثابت برسد و در جام ملتهای آسیا بازی کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran