Iran Varzeshi

گزینه مناسب برای تغییرات در فارست

-

کریم در روز نهایی شدن قراردادش بازی کرد

ناتینگهام فارســت در روزی که به صورت رسمی از عقد قرارداد با کریم انصاریفرد بعد از دریافت مجوز کار این بازیکن رونمایی کرد، در خانه جدالی سخت و دشوار مقابل شفیلدیونای­تد تیم دوم جدول ردهبندی چمپیونشیب پیش رو داشــت. برتری در این بازی برای آیتور کارانکا و شاگردانش در راه باقی ماندن در کورس مدعیان اهمیت فراوانی داشت و از همین رو ورزشگاه خانگی این تیم مملو از تماشاگر بود.

سرمربی اسپانیایی که سابقه دستیاری خوزه مورینیو را در رئال مادرید در کارنامــه دارد، انصاریفرد را روی نیمکت نشــاند تا در صورت لزوم از او برای نخستین بار بهره ببرد، فرصتی که تنها در دقایق تلف شده نصیب کریم شــد تا پاقدم او برای این تیم سرشناس و طرفدارانش خوشیمن باشد چون ناتینگهام از این جدال سخت موفق به کسب سه امتیاز با برتری یک بر صفر شد. گرابان مهاجم 30 ساله فارست که تا قبل از این بازی ۸ گل زده بود در دقیقه 69 گل پیروزیبخش تیم ناتینگهام فارست را به ثمر رساند.

ســایت در گزارشی از رسمی شــدن انتقال ستاره ایرانی به ناتینگهام مدعی شد کاپیتان تیم ملی ایران برای رسیدن به ترکیب ثابت دو رقیب سرســخت پیش رو دارد. در این گزارش آمده است: «تنها گلزن ایران در جام جهانی ۸۱02 بعد از ســه ماه بالتکلیفی ســرانجام سر از ناتینگهام درآورد و خیلی زود طعم بازی در ورزشــگاه خانگی را نیز چشید. انصاریفرد اما برای رسیدن به ترکیب اصلی بهعنوان مهاجم نوک کار سختی دارد چون لوئیــز گرابان و داریل مورفی دو مهاجم دیگر ناتینگهام اوضاع بســیار خوبی دارند بخصوص گرابان که تکگل ســه امتیازی تیمش را وارد دروازه شفیلد کرد تا ناتینگهام در جمع باالنشینان باقی بماند.»

کریم انصاریفرد هم در مصاحبهای ابتدا در مورد حضورش در فارســت گفت: «پیش از اینکه به اینجا بیایم با مربی، مدیریت و مالک باشگاه صحبت کردم. هدف ما رســیدن به لیگ برتر برای فصل آینده اســت. مطمئنا ما در چمپیونشیپ نیستیم که بخشی از آن باشیم. ما سعی میکنیم خودمان را به سطحی باالتر برسانیم و هدف، حضور در لیگ برتر فصل آینده است. فکر میکنم همه در این جهت تــالش میکنند. تا به حال، فکر میکنم نتایج خوبی کسب کردهایم و باید بیشتر تالش کنیم. باید بیشــترین تالش را برای لیگ برتر فصل بعد انجام دهیم.»

انصاریفــر­د گفت: «مــن واقعــا افتخار میکنم که عضوی از باشــگاهی بــا این تاریخ استثنایی باشم. فکر میکنم فصل فوقالعادها­ی برای من خواهد بود و سعی میکنم تمام تالشم را در تمام بازیها انجــام دهم. نمیتوانم برای نخســتین بازیام در ورزشگاه ســیتی گراند صبر کنم. فوتبال انگلیس یکی از بزرگترین لیگهای دنیاســت و همه ما میدانیم که چقدر رقابتی و چقدر دشوار است. واقعا سخت است.»

مهاجم تیم ملی ایران که در جام جهانی هم گل زد گفت: «فکر میکنم کار خیلی ســختی خواهم داشــت ولی من آمادهام که بیشــتر بجنگم و در تمرینات تمام تالشــم را انجام دهم تا آماده باشــم. از بابت حضور در اینجا خوشحالم و دوست دارم بجنگم و بیشتر بکوشم.»

انصاریفــر­د در ۸4 بــازی در یونــان، 22 گل به ثمر رســاند و حاال از امیدهــای قرمزها برای صعود به لیگ برتر خواهد بــود. او گفت: «امیدوارم بتوانم هواداران را خوشــحال کنم. پست من مهاجم است و وظیفهام گلزنی. سعی میکنم هر بازی گل بزنم و به همتیمیهایم در زمین کمک کنم.»

آیتور کارانکا هم درباره انصاریفرد گفت: «کریم یکی از نشانههای مهم در تیم ما محسوب میشــود و باعث میشود که ما گزینههای جایگزین در تیم داشته باشــیم. او یک بازیکن بسیار خوب است و شخص مناسبی برای اعمال تغییرات در تیم ما خواهد بود. کریم با حضوری که در میدان داشــت نشان داد چقدر تشنه موفقیت و گلزنی است.»

وی همچنین درباره پیروزی مقابل شــفیلدیون­ایتد با نتیجه یک بر صفر هم گفت: «این بازی یک پیروزی بزرگ برای ما است. من بسیار خوشحالم و به شاگردانم گفتم که هنوز برای پیشرفت راه ادامه دارد.»

در جــدول ردهبندی 24 تیمی چمپیونشــی­پ انگلیــس تیم ناتینگهام فارست با 26 امتیاز ششــم است. تیم ردینگ نیز با پیروزی در بازی امشب 5۱ امتیازی شد و به رده بیستویکم صعود کرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran