Iran Varzeshi

سفر راهبردی شیخ سلمان به تهران

-

این روزهــا فوتبال ایران با رسیدن پرســپولیس به فینال لیگ قهرمانان آســیا به تب و تاب افتــاده و نوعی نگاه ملی به این ورزش تاثیرگذار در جامعه و دنیا شــکل گرفته اســت. در این بحبوحه فوتبالی در کشــور آن ســوی مرزها در کواالالمپو­ر در مقر کنفدراســی­ون فوتبال آسیا هیاهوی انتخابات ریاست جدید ایافســی وجود دارد و همه منتظر رقابت دو طیف بزرگ هستند. یک سوی این طیف شیخ سلمان، رییس کنونی ایافسی به همــراه متحدانش مثل قطر و ایران قرار دارد و آن سوی طیف عادل عزت، کاندیدای سعودیها برای ریاست به همراه متحدانش مثل امارات و بحرین قرار دارد.

اتفاقات اخیــر در آخرین جلســه کنگره ایافســی که چهارشنبه گذشــته رخ داد تا حدودی نتیجــه انتخابات پیش رو را برای ریاســت ایافسی مشخص کرد. در این کنگره همه چشمها به سخنرانی شیخ سلمان دوخته شد آن هم زمانی که گفت 42 رای از 47 رای را در انتخابات پیش رو همــراه خود دارد. نکته اینجاســت که انتخاب شــیخ ســلمان برای ایران امری بسیار مثبت بوده و یکی از دالیل اصلی اعتماد جمعی به شــیخ سلمان، نواب او بوده است. علی کفاشیان نایب رییس ایافســی تالش زیادی کرده تــا رای اعتماد به شیخ سلمان داده شود و میتوان او را یکی از عوامل اصلی برنده شدن زودهنگام شیخ سلمان در این انتخابات دانست.

با روی کار آمــدن دوباره شیخ سلمان به ریاست ایافسی احتماال علی کفاشــیان برای 4 سال دیگر بهعنوان نایب رییس ایافسی ابقا خواهد شد و حتی این مرد بحرینی قول داده است تا افــراد بیشــتری از ایران در ایافسی کرسی داشته باشند.

حضــور پرســپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا شیخ سلمان را به تهران میکشاند و این بهترین فرصت برای نشــان دادن امنیت در ورزشــگاهه­ای کشــورمان مقابــل چشــمان باالترین مقام ایافسی است تا پرونده «زمین بیطرف» و تقابل با تیمهای عربســتانی در کشور ثالث برای همیشه بسته شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran