Iran Varzeshi

اصغر رحیمی: برای برابری جنسیتی، همه باید کمک کنند

-

با گذشت چند روزی از اختتامیه المپیــک نوجوانان، کادر سرپرســتی کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی در جمع خبرنــگارا­ن از حال و هوای این کاروان گفتند و به سواالت خبرنگاران پاسخ دادند.

در ابتدا اصغر رحیمی، سرپرست کاروان اعزامــی به بوینــس آیرس به بررســی عملکــرد کاروان ایــران در المپیــک نوجوانــان 2018 پرداخت و گفت: «در ایــن دوره از بازیها هم تنوع رشته داشتیم، هم تعداد مدالها زیاد بود. با وجود مســافت زیاد، کادر سرپرســتی ما محدود بــود. هر روزی که میگذشــت خدا را شکر میکردیم اتفاقی نیفتاده اســت. سخت است 9۴ ورزشــکار را در این رده ســنی داشته باشیم. به مربیان هم نقش سرپرستی داده بودیــم که تجربه خوبی بود. خدا هم کمک کرد کاروان به سالمت رفت و برگشت.»

او با بیان اینکه موضوع مدالآوری در درجــه دوم اهمیت قرار داشــت، گفــت: «ما در طول بازیها جلســات زیادی با کادرفنی داشتیم. ورزشکاران نیز در برنامههای آموزشــی شــرکت داشتند. با تشــکیل گروه، ورزشکاران را رصد میکردیم. به صورت لحظهای از آنهــا بــه ما گــزارش میرســید و میدانســتی­م چه وقت کنترل اسلحه دارند یا وزنکشی.»

سرپرست کاروان ایران در المپیک 2018 با اشاره به اینکه در بخش فنی نتایج خــوب بود، ادامــه داد: «تعداد مدالهــا را پیشبینی میکــردم اما برخی باالتر از حد انتظار ظاهر شدند. در برخی از رشتهها مدال نگرفتیم اما تیمهایمان خوب بودند مانند فوتسال، یا حتی قایقرانی کــه عنوان چهارمی را به دســت آورد. بســکتبال سه نفره آخرین لحظه اضافه شد و در واقع این مسابقات برایشــان تدارکاتی بود اما با این حال عملکرد خوبی داشــتند. اگر وزارت و کمیته برنامه داشــته باشند، این ورزشکاران میتوانند بدنه کاروان در المپیک 202۴ را تشکیل دهند.»

او به حضور رییــس کمیته ملی المپیــک در آرژانتین و نشســتهایی که برگزار شد، نیز اشاره کرد: «حضور صالحی امیری هم اثرگــذار بود. او با هماهنگیهای صورت گرفته حدود 12 جلسه مهم داشت. در این زمان کوتاه هم در سالن مســابقه حضور داشت و هم در دهکده ورزشــکارا­ن که بسیار تاثیرگذار بود.»

سرپرســت کاروان ایران در پاسخ به این مطلب که عباس ترابیان رییس کمیته فنی فوتســال گفته عمدی در گروهبنــدی ایــران در المپیک وجود داشــته، گفت: «باعث تعجب است او چنین حرفی بزند. صانعی در مراســم قرعهکشــی حضور داشــت و عکس و فیلم هم برای من فرســتاد. بعید است این گونه باشــد که به عمد ایران را در یک گروه قوی بگذارند.»

او همچنین درباره حضور مرادی، رییــس فدراســیون وزنهبــردا­ری در بوینس آیــرس تاکید کرد که او مدعو فدراســیون جهانی بــوده و مقدماتی فراهم شده تا او به تیم کمک بیشتری کند.

رحیمــی دربــاره شــعار کمیته بینالمللــ­ی المپیــک بــرای برابری جنسیتی و قدم برداشتن ایران در این مســیر نیز گفت: «کمیته بینالمللی المپیک دو شــعار را دنبــال میکند. المپیــک ارزان و برابری جنســیتی. در ارتبــاط با برابری جنســیتی همه بایــد کمک کننــد تا در این مســیر قدم برداریم و شــما رسانهها نیز باید همراهی کنید.»

سرپرست کاروان ایران در بوینس آیرس در پاســخ به این سوال که چه تضمینــی وجــود دارد کــه این ۴1 مدالآور در المپیک بزرگســاال­ن هم حضور داشته باشــند، توضیحاتش را اینطور ادامــه داد: «این دغدغه ما هم هست اما اعتقاد داریم که کار ویژهای نیاز است. 100 نفر از ورزشکارانی که از سراســر دنیا در المپیک ریو حضور داشتند، از المپیک نوجوانان نانجینگ بودند که از این تعــداد 28 نفر مدال گرفتنــد و یکــی هم کیمیــا علیزاده بود. بعد از برگشــت از بوینس آیرس در جلســه با وزیر و رییس کمیته ملی المپیک پیشــنهاد کــردم توجه الزم به ورزشــکارا­نی که در بوینس آیرس حضور داشــتند، صورت گیرد، ضمن اینکه باید با روســای فدراسیونها هم صحبت کنیم.»

سرپرست کاروان ایران در المپیک 2018 درباره مارال مردانی هم توضیح قابل توجهــی میدهد: «قانون حجاب در جودو حل نشده است. از فدراسیون جهانی بــرای من توضیــح دادند که موضــوع مقنعه به خاطــر قانون خفه کن، حل نمیشــود. فدراسیون ایران هم این را میدانســت اما درخشــان گفته بود کســی نبود کــه موضوع را حل نکنــد. به همین دلیــل صالحی امیری ناراحت شد و پاسخ داد. بعد هم آقای درخشان تماس گرفتند و به من گفتند که کمیته هر کاری میتوانسته انجام داده است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran