Iran Varzeshi

تصویب یادبود مرحوم شفیع در تقویم آسیا

-

کنگره فدراســیون بینالمللی هاکی )FIH( بــا حضور نمایندگان هاکی ایران در هند برگزار شد. چهل و ششمین کنگره فدراسیون بینالمللی هاکی طی ســه روز گذشته در شهر دهلی نو کشور هند برگزار شد و حسن اباذری سرپرســت و حمیدرضا بخارایی دبیر فدراسیون بهعنوان نمایندگان ایران در این اجالس حضور یافتند. در حاشیه این اجالس، اباذری و بخارایی جلساتی با اهداف ارتقای هاکی در کشــور در ردههای مختلف، توسعه همکاریهای دوجانبه با کشــورهای قطر، ترکیه، پاکستان و هنگ کنگ برگزار کردند که در این جلسات در خصوص برگزاری اردوهای رفت و برگشت در هاکی داخل ســالن و هاکی روی چمن در هر دو بخش مردان و زنان با هدف توســعه و صرفهجوییها­ی ارزی بحث و تبادل نظر شد و در پایان این جلسات توافقاتی نیز صورت گرفت. همچنین با رایزنیهای نمایندگان کشــورمان مقرر شــد فدراســیون هاکی ایران به عضویت اتحادیه بینالمللی پیشکســوتا­ن هاکی

)IMHA( )IGMHA(و درآمده و از طرفی به منظور احیای هاکی پیشکسوتان، برای نخســتین بار در تاریخ این رشته در کشورمان، شرایط حضور تیم ملی پیشکســوتا­ن آقایان در جام جهانی داخل سالن پیشکسوتان 2019 که سال آتی میالدی در کشــور هنگ کنگ برگزار میشــود، مهیا شود. در چهل و ششمین کنگره فدراســیون بینالمللی هاکی )FIH( جلسه کشورهای عضو کنفدراســی­ون هاکی آســیا نیز انجام شد. در این جلســه طیب اکرم مدیر اجرایی فدراســیون هاکی آسیا سخنران اصلی این نشست بود که در ابتدای ســخنرانی خود از رییس فقید فدراســیون هاکی ایران بــه نیکی یاد کرد و ضمن تشــریح شخصیت مرحوم بهرام شــفیع از خدمات او به هاکی ایران و آسیا تقدیر کرد و او را انسانی بزرگ، استوار و پیشرو در ورزش توصیف کرد.

در همین راستا قرار شد هر ساله یادبودی توسط هیات رییسه فدراسیون هاکی آســیا با نام «جایزه شفیع» به کشور یا فردی که در خصوص توسعه، رشــد و اعتالی ورزش هاکی در قاره آسیا پیشــگام باشد یا خدمات شایانی انجام دهد، اعطا شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran