Iran Varzeshi

رسول خادم باید تا المپیک توکیو میماند

-

عباس جدیدی: رییس بعدی کشتی باید مافیا را از بین ببرد

قهرمان ســابق کشتی و رقیب رســول خادم در انتخابات یک سال پیش فدراســیون کشــتی اعالم کرد عالقه و انگیزه الزم برای حضور در فدراسیون کشتی را ندارد.

عباس جدیدی درباره برنامــهاش برای حضور احتمالی در انتخابات فدراســیون کشــتی گفت: «من برنامه زندگی خــودم را پیش میبرم و عالقهای برای ورود به رقابتهای انتخاباتی در فدراســیون کشتی ندارم. واقعا وقتش را هم ندارم و انگیزه کافی هم در من نیست تا بخواهم دوباره به این عرصه پای بگذارم. عزیزان زیادی هســتند که میتوانند سکان کشتی را در دست بگیرند و با یک کار گروهی موفق باشــند. من چه در فدراسیون باشم و چه نباشــم، سعی میکنم همواره به این رشته و پیشرفت آن کمک کنم.»

جدیدی در ادامه با انتقاد از رفتاری که با او در انتخابات فدراسیون کشتی انجام شد، ادامه داد: «من ســال قبل هم که در مجمع انتخابات فدراسیون کشتی حاضر شدم، روی شاکله مجمع بحث داشتم. به همین خاطر یک ساعت به شروع رایگیری بهخاطر غیرقانونی بودن مجمع، جلســه را ترک کردم. من اصال آن روز برای حضور در انتخابات نیامده بودم، فقط پیامی داشــتم و میخواستم آن را ابالغ کنم. معتقدم اگر انتخاباتی میخواهد برگزار شود باید از ابتدا قانونمند باشــد تا حقی از کسی ضایع نشود. متاسفانه با وجود اینکه من انصراف داده بــودم، عوامل برگزاری انتخابــات در یک حرکت رکیک و زننده اسم مرا در کنار اسم رسول خادم نوشتند. آخر انتخابات هم اعالم کردند من 0۴ بر صفر از خادم بازنده شــدم! مثال با این کار میخواستند چــه چیزی را ثابت کنند؟ اینکه من یک رای هم نیاوردم، چه کســی را خوشحال میکرد؟ من انصراف داده بودم و چه لزومی داشت دبیر مجمع اسم مرا روی تابلو بنویســد؟ با این کارها از قهرمانهای سابق دعوت به همــکاری میکردند؟ تا زمانی که مجمع قانونمند نشــود، من تصمیمی برای حضور در فدراسیون کشتی ندارم.»

دارنده مدال نقره المپیک 1996 آتالنتا درباره استعفای رسول خادم هم گفت: «در این شرایط من انتظار نداشتم که رسول خادم استعفا بدهد و از سوی دیگر توقع نداشتم که وزیر ورزش هم با آن موافقت کند. باید این دوره ۴ســاله هم به پایان میرسید و مردم از عملکرد 8ساله رسول خادم و همکارانش باخبر میشــدند. باید آنها تا المپیک 2020 ســرکار خود باقی میماندند و بعد از این رقابتها درباره عملکرد 8ســاله خود به مردم توضیح میدادند.»

جدیدی همچنین گفت: «هنوز هم توقع دارم رســول خادم سر کار خود برگردد. به هر حال او از بزرگان کشــتی کشــور اســت و نمیشود دور اســمش خط قرمز کشــید. اهالی کشــتی به او ارزش و بها دادند و بهعنــوان رییس فدراســیون به این فرد اعتماد کردنــد. به همین خاطر مردم و عالقهمندان به کشــتی توقع ندارند خیلی راحت و با یک تصمیم خلقالساعه خادم از کشــتی برود. البته خادم هم یک شخصیت حقوقی داشــته و اگر هم انتقادی به او وارد شده، کسی با شخصیت حقیقیاش کاری نداشته است. باز هم میگویم نباید از کنار نام خادم به این راحتی بگذریم.»

جدیدی با اشــاره به اینکه کشــتی درگیر مافیاست از رییس بعدی خواســت تا مقابل مافیای این رشته بایســتد: «توصیه میکنم هر کسی ســکاندار کشتی ایران شد، سد مافیاگری را بشــکند. من در فدراسیون آقای خادم این عــزم و اراده را ندیدم که فضای مافیابازی را کنار بزنند. اگر این فدراســیون همین یک کار را هم انجام میداد و در سایر حوزهها هم نتیجه نمیگرفــت، باز هم نمره قبولی گرفته بــود. نمیخواهم این بحث مافیا را خیلی باز کنم چون شــاید به بعضیها بربخورد. شــاید این افراد خودشــان را در نقش یک فرد مصلح واقعی کشــتی جا زده باشند اما عملکرد دهههای گذشته آنها نشــان میدهد نخواستند کسی پشت سرشــان ساخته شود و میدانی به کسی ندادند. این افراد فقط خواستند خودشان باشند و سایر نفرات را در نطفه خفه کردند!»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran