Iran Varzeshi

رقابت با چین به حقیقت تبدیل شد

-

تیم ملی ووشــو ایران در مســابقات جام جهانی چین بهعنوان زادگاه رشته ووشو توانســت مقام قهرمانی را به دست آورد. قهرمانی مهم که برای نخســتین بار به دست آمد تا نشان دهد که در اوج گرانی ارز و گرفتاریهای مالــی و تنگناهایی که به خاطر کمبود امکانات وجود دارد، اگر قرار باشــد تیمی به موفقیت برسد میتواند در اوج کمبودها و مشکالت هم به موفقیت برسد. اینکه تیمی در رویدادی شکست میخورد هرگز نمیتواند ناکامی خود را به کمبودها و مشکالت ربط بدهد. البته موفقیت ووشوکاران که خیلی هم مهم بود زیر ســایه شکست سنگین کشتیگیران در مجارستان ماند و هرگز دیده نشــد. با این حال مهدی علینژاد رییس فدراســیون ووشو در حاشیه افتتاحیه مســابقات ووشو قهرمانی کشــور در اردبیل گفت: «بعد از سالها انتظار برای نخســتین بار با پشت سر گذاشتن کشور چین بهعنوان زادگاه و مرکز ووشو جهان توانستیم در جایگاه برتر دنیا قرار بگیریم تا رویای قهرمانی در رقابت با کشور چین به یک حقیقت محض تبدیل شود.»

علینژاد همچنیــن در ادامه با بیان اینکه مســابقات اردبیــل شــروع ســاختن یک تیم قدرتمند برای آینده اســت، ادامــه داد: «ما از همین مســابقات در اردبیل اســتارت تیم ملی را برای حضــور در میادین جهانی و بینالمللی میزنیم و خوشحال هستیم که اردبیل میزبانی شایســته بــرای این رقابتهاســ­ت. بــه دلیل توانمندی اســتان اردبیل در رشــته ووشــو و مطلوبیت زیرساختهای این رشته بر آن شدیم تا اردبیل را میزبان مسابقات قهرمانی کشور انتخاب کنیم که از امروز میزبان بیش از ۴3 تیم از استانهای مختلف کشور است.»

رییس فدراســیون ووشو با اعالم اینکه بیش از 05۴ ووشوکار برجسته کشــور در این رقابتها حضور دارند، گفت: «ما در نیمه دوم امسال با بستن پرونده حضور تیمهای ووشو در مسابقات برونمرزی تمرکزمان را در مسابقات داخلی و لیگ گذاشــتیم به طوری که در ماههای آینده چهار لیگ جوانان، لیگ برتر بانوان، لیگ دسته یک و لیگ برتر آقایان برگزار میشود. مسابقات ووشو قهرمانی کشــور در رده جوانان بهمنماه در بندرعباس برگزار خواهد شد و بانوان نیز در آبادان و منطقه اروند رقابت خود را انجام میدهند.»

امارات، میزبان مسابقات تکواندو تیمی جهان

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran