Iran Varzeshi

پوچتینو: این تاتنهام تسلیم نمیشود

-

رئال مادرید توانست با گل به خودی کیکو اولیواس روی شــوت وینیسیوس و پنالتی ســرخیو راموس، رئال وایادولید را دو بر صفر ببرد.

ســانتیاگو ســوالری با تعویضهای خوبــش در این بازی کاری کرد که ســه امتیاز به حساب رئال برود. او وینیسیوس را بهعنــوان بازیکن جانشــین بــه میدان فرستاد.

این مربی آرژانتینی پس از بازی گفت کــه به این بازیکن 81ســاله پیش از آنکه جانشــین مارکو آسنسیو شــود چه گفته اســت. ســوالری گفت: «بــه او گفتم که شــجاع باشــد و با بازیکنان حریف مبارزه کند که این کاری اســت کــه او میداند چطور انجامش دهد. همچنین به او گفتم که دفــاع کند؛ چیزی کــه الزم بود به او بگویم.»

فشــار بــر ســوالری زیاد بــود تا به وینیســیوس برای دقایق بیشــتری بازی بدهد، ولی او گفته که به فکر عوامل خارجی نبوده است: «فوتبالیسته­ا و افرادی که در فوتبال شاغل هستند نمیتوانند با مسائل خارج میدان مبــارزه کنند. این فوقالعاده است که مردم به سر ذوق آمدهاند اما یک بازیکن را باید به مرور زمان ســنجید. او با تمام خوبیها و نقصهایــش تنها یکی از بازیکنان تیم ماست.»

ایــن مربی ســپس دربــاره پیروزی

اونای امری ســرمربی آرســنال پس از تماشای عملکرد لیورپول در بازی رودرروی دو تیم در هفته یازدهم لیگ برتر در ورزشگاه امــارات، حریــف را دارای شــانس قهرمانی دانست. لیورپول از سال 1990 قهرمان لیگ برتر جزیره نشده است اما سرمربی اسپانیایی آرسنال فکر میکند امسال ممکن است این اتفــاق رخ دهد. او گفت: «اگر شــما از بازی بهعنوان یک نمایش لذت میبرید پس خوب اســت! برای ما این یک امتیاز کافی نیســت اما بازی با لیورپول برای ما آزمایش بســیار تیمش صحبت کرد: «ما نیاز داشــتیم که بازی را ببریم. شــما البتــه با پیروزیهای آسان از لحظات ســخت خارج نمیشوید. این هم بــردی بود که با سختکوشــی به دســت آوردیم، آن هم برابر رقیبی دشوار. این دیداری جدی بود که در آن ســخت تالش کردیم و تا انتها جنگیدیم. دوســت خوبــی بود و در حــال حاضر مــا داریم به کارمان ادامه میدهیم، پیشرفت میکنیم و به ســطحی که برای حرکت رو به جلو نیاز است نزدیکتر میشویم. در 90 دقیقه کلی زمان برای کنترل بازی هســت. تســاوی در این بازی نتیجه بدی نیســت اما ما بیشــتر از این میخواســتی­م.» امری درباره لیورپول هم گفــت: «آنها میتواننــد این فصل لیگ برتر را ببرند. آنها ســه سال پیش فینالیست لیگ اروپا بودند و پارســال هم فینالیســت لیــگ قهرمانان پس برای مــا الگوی خوبی داشتم بازی را هفت بر صفر میبردیم و سه گل ما با ضربات برگردان بود اما فوتبال به این آسانی نیست.

ما لحظات خوبی داشــتیم که در آنها خــوب بازی کردیم و همه چیز عالی پیش رفت و البته لحظات دشــواری هم داشتیم کــه نیاز داشــتیم نظم، روحیــه تیمی و جدیت را به تیم برگردانیم.»

وقتــی گــرت بیــل تعویض شــد، تماشــاگرا­ن به نشــانه اعتراض به بازی او سوت زدند. ســوالری گفت: «مردم در آن لحظه نظر خود را ابــراز کردند. او در یک بازی دیگــر گل خواهد زد و مــردم با او خوشحالی خواهند کرد. کار بیل، آسنسیو و کاســمیرو بــه اندازه کار وینیســیوس، لوکاس واسکس و ایســکو مهم بود چون یک مســابقه 90 دقیقه دارد. درست است که این تعویضها تیم را ســرزنده کرد اما پیــش از آن هم بازیکنان ســخت تالش کرده بودند. مــا 24 بازیکن داریم که تیم را به پیش میرانند. آنها بچه نیستند، بلکه بازیکنانی بسیار بالغ هستند.» میتوانند باشند.» آرسنال دو بازی اولش در ایــن فصل را باخت و به همین دلیل کمی از صدرنشــینا­ن فاصله گرفت اما از آن زمان به بعــد 13 بازی بدون باخت متوالی در تمامی رقابتها داشــته است و به نظر امری تساوی مقابــل لیورپول هم یک قدم دیگر در جهتی مناسب بوده اســت. او ادامه داد: «لیگ برتر برای ما نخســتین رقابت اســت. وقتی شما برابر سیتی، چلسی و لیورپول بازی میکنید بسیار مهم اســت و اگر ببرید که بهتر است. البته بازیهای دیگر هم مهم هستند.»

پوچتینــو شــخصیت تاتنهام را تحســین کرد بعــد از آنکه تیمش در برابر ولورهمپتون مقاومت کرد و اجازه نداد بازگشت رویایی آنها شکل بگیرد. تیم شــمال لندن با سه گل از میزبان خود پیش افتاد اما برتریاش بهشدت در معرض خطر قرار گرفت و در نهایت پیروزی 3 بر 2 برابر این تیم بهدســت آمد.

مربی تاتنهام همچنیــن توانایی مبــارزه تیمش را ســتود چون چند روز قبل گری نویل مدافع ســابق تیم ملی انگلیس به تیمهای قبلی تاتنهام لقب کمجــرات داد: «وقتی بعضیها اظهارنظر میکنند باید به آنها احترام بگذارید اما مــن از ابتدا خیلی راضی بــودم. از وقتی من آمــدهام فرهنگ بســیار خوبی از مبــارزه و همچنین باور در میان تیم بهوجود آمده. ایجاد چنین جوی اصال آســان نبود اما من خیلی خوشحالم چون این تیمی است که هر بازی به شما اطمینان میدهد. ممکن است ببازیم یا ببریم اما این تیم تســلیم نمیشــود و در این بازی هم عملکرد فوقالعادها­ی داشت.»

اریک المال و لوکاس مورا در نیمه اول گل زدنــد و وقتــی هری کین در دقیقــه 61 حســاب کار را 3 بر صفر کرد، انتظار یک پیروزی آســان برای میزبــان میرفت اما با گل شــدن دو پنالتی دیرهنگام میزبان توســط روبن نوز و رائول خیمنس، پایان پرهیجانی برای این بازی رقم زد.

پوچتینو ادامه داد: «وقتی سه گل

آ. اس- رونالدو بهعنوان رییس باشگاه وایادولید با باشگاه سابق خود یعنی رئال روبهرو شد و استقبال خوبی هم از او شد.

جلو افتادیم ما و همه استادیوم گمان کردیم بــازی تمام شــده. در چنین موقعیتی است که شما باید یاد بگیرید چطور بازی را جدی بگیرید، اشــتباه نکنیــد و به حریــف موقعیتی ندهید که بتوانــد در بازی بماند. برای همین از ســه امتیاز خوشــحالم و از برخی کارهای ضعیف بازیکنان ناراحت.»

تاتنهام سهشــنبه بایــد در خانه، پیاسوی آیندهوون را شکســت دهد تا امیدی برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان داشــته باشــد. موسی دمبله دقیقه 6 این بازی مصدوم شــد و ویکتــور وانیاما بههمــراه اریک دایر مصدومان دیگر این تیم هستند. مربی آرژانتینی برای اینکه به بازیکنان اصلی استراحت بدهد، به خوان فویث مدافع میانی 20 ســاله بازی داد و او اگرچه نیمه اول را خوب به پایان رســاند اما دو پنالتی داد و پوچتینو که داوینسون سانچس را به جای او به زمین فرستاد، عملکردش را قابل قبول توصیف کرد. پوچتینو همچنیــن گفت دله آلی هم که احتیاطا در ســفر به میدلندز تیم را همراهــی نکرده برای بــازی با تیم هلندی آماده است.

نونو اسپیریتو سانتو مربی پرتغالی ولورهمپتون که سه بازی پشت سر هم باخته و به رده یازدهم سقوط کرده نیز گفت: «شخصیت الزم برای بازگرداندن بازی را داشتیم وقتی همه فکر کردند کار تمام شده. بازیکنان تالش زیادی داشتند و خطر را خریدند، شاید لیاقت یک تساوی را داشتیم.» دوشنبه 14 آبان اسپانیول................................................................................. اتلتیک بیلبائو 23:30

 ??  ?? لیگ برتر
لیگ برتر
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran