Iran Varzeshi

مشکالت قدیمی پابرجا هستند

- ریک شارما ‪Rick Sharma‬

سه امتیاز برای باال بردن رئال مادرید در جــدول همان چیزی بود که پزشــک تجویز کرده بود اما طرفداران در سانتیاگو برنابئو میدانستند عملکرد تیمشان مقابل رئــال وایادولید چیزی نیســت که از آن ذوقزده شوند.

سانتیاگو ســوالری، مربی موقت رئال مادرید حــاال در دو بازی دو برد کســب کرده است و وینیســیوس جونیور، ستاره جوان رئال هم با حضور در میدان عملکرد تاثیرگذاری داشــت اما اینهــا نمیتوانند سرپوشی بر مشکالت فراوان رئال بگذارند که همــه این مشــکالت در بــازی برابر وایادولید مشهود بود.

طرفــداران ناامید از رئــال، مرتبا در اعتــراض به عملکرد تیم ســوت میزدند. آنها تیمشــان را برای نخســتین بار پس از شکســت پنج بر یک مقابل بارسلونا در ورزشگاه خانگیشــان میدیدند، نتیجهای که باعــث اخراج خولــن لوپتگی و آمدن سوالری شد.

یــک نکته مثبــت این بــازی، پایان بخشیدن به روند پنج بازی بدون پیروزی در اللیــگا بــود. به جز آن، وینیســیوس جونیــور هم بهعنــوان بازیکن جانشــین عملکرد خوبی داشت و ســرخیو رگیلون هم در پســت مدافع چپ، جانشین خوبی برای مارسلو بود.

این مدافع اسپانیایی 12ساله پاسهای دقیقی میداد، سانترهای خطرناکی داشت و در دفاع هم منســجم بود. وینیســیوس 81ساله هم شوتی به سمت دروازه حریف زد که با برخورد به پای کیکو اولیواس وارد دروازه حریف شد.

اینهــا نــکات مثبت بــازی بودند اما قهرمان اروپا، دوباره نمایش فاقد شخصیتی داشت. ســوالری صددرصد بازیهایش را برده است اما پیروزی چهارشنبه برابر تیم دستهســومی ملیا ارزش چندانی نداشت و وایادولید هم در بازی با مادرید دو بار توپ را به تیر دروازه زد.

در واقع، رئال نیاز به یک گل به خودی شانســی داشت تا بتواند قفل دروازه حریف را باز کند و ســپس ســرخیو راموس یک پنالتی را گل و نتیجه را دو بر صفر کرد.

ســوالری در ایــن بــازی آن مربی نشــان نداد کــه فلورنتینو پرس دوســت دارد بهصــورت دایم روی نیمکت داشــته باشد. زمانی که گرت بیل تعویض شد، به سوالری بیمحلی کرد و این نشان میدهد ســوالری جایگاه یک ســتاره را ندارد که بتواند رختکنــی را اداره کند که بازیکنان در آن قدرت بسیاری دارند.

راموس پس از شکست تحقیرآمیز در کالســیکو گفت که بازیکنان مادرید نیاز به مربی ســختگیر و منضبطی ندارند که از بازیکنان درخواست احترام داشته باشد اما این شــاید چیزی است که رئال مادرید همین حاال به آن نیاز دارد.

کریــم بنزمــا مقابــل دروازه باز هم مشــکل داشــت و یک فرصت طالیی را برای باز کردن دروازه حریف از دست داد، چیزی که باعث شد رونالدو نازاریو، مالک وایادولید نفسی به راحتی بکشد.

از زمانی که این برزیلی ســهام عمده باشگاه را خریده، آنها عملکردی درخشان داشتهاند و در حالی پا به میدان گذاشتند که در جدول، باالتر از رئال قرار داشــتند. اگر این بازی روز دیگری برگزار میشــد، شاید هر سه امتیاز مســابقه را هم از تیم ســوالری میگرفتند اما مادرید شــانس داشت، چیزی که از لوپتگی رویگردان بود.

زمانی که شوت سرگردان وینیسیوس به اولیــواس برخورد کــرد و وارد دروازه شــد، شــاید لوپتگی با خود فکر میکرد چرا چنین خوششانســی­هایی در دوران پنجماهه حضور او در رئال رقم نخورد اما با توجه به عملکرد کلی رئال در این مسابقه پیش از این گل، سوالری بعید است برای مدتی طوالنی مربی رئال بماند.

مادریــد نیاز بــه مربــی دارد که به بازیکنــان انرژی بدهد، به تیم شــخصیت ببخشــد و تیم را هدفمند کنــد. این کار آسانی نیست و تا آن زمان، تیمهایی مانند وایادولید در حالی پا به مادرید میگذارند که میدانند میتوانند پیروز شوند. منبع: سایت گل

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran