Iran Varzeshi

ازاخراجرحم­تیوجباریتا­ماجرایچشمی­واسماعیلی

اتفاقات در استقالل عینا تکرار میشود، فقط اسمها تفاوت میکنند وگرنه جنس ماجراها یک جور است. اتفاقا شکل برخورد با ماجراهای اتفاق افتاده هم دقیقا یک شکل است، با این اوصاف توقع خروجی آنچه از درون باشگاه هم بیرون میآید، باید یک شکل باشد. انگار در این باشگاه یک

- مهديه دريابيگي ‪Mahdiyeh Daryabeigi‬

انتظار معجزه نیست در شرایطی که هیچ چیز سرجای خودش نیست. چرخه معیوبی که در تیم استقالل قرار دارد بازخوردش فقط یک چیز خواهد بود. به همین دلیل است که اتفاقات درست مثل فصل پیش تکرار میشود

باید با بازیکن خاطی برخورد شود، اگر ایــن اتفاق نیفتد بایــد ایراد گرفت. هر باشــگاهی قانونی دارد و بازیکن باید مطیــع قوانین باشــد، خصوصــا زمانی که تیــم نتیجه نمیگیــرد، بازیکن باید بازخواســت شــود، به این قسمت ماجرا کاری نداریم. روز شنبه امیرحسن فتحی مدیرعامل استقالل با توپ پر سر تمرین این تیم حاضر میشــود، تیــم در جام حذفی حذف شده است و مدیرعامل حق دارد که در چنین شرایطی با توپ پر به سراغ بازیکنان برود. فتحی کامال عصبانی بود و طرف این ماجرا هم بازیکنانی قرار داشــتند که میتوانستند استقالل را در جــام حذفی کمک کنند امــا این کار را انجام ندادند، مثال کاپیتان بازی استقالل و ســایپا یعنی روزبه چشمی که از زدن پنالتی خودداری کــرده بود، یا بازیکنی که تیــر دروازه را با تور دروازه اشــتباه گرفــت و نفهمید توپ را کجا میزند اما لحن آقای رییس به مذاق همانهایی که طرف حساب فتحی بودند خوش نیامد و خیلی زود واکنش نشــان دادند. همانجا بود که مدیرعامل اســتقالل انگار منتظر فرصت بود تا کلیــد اخراج موقت آنها را بزند. فتحی به چشمی و اسماعیلی گفت: «خوش آمدید.» و این واکنش رییس هم یعنی از دست دادن بازی با ماشینسازی. گویــا این دو بازیکن هم خیلی بدشــان نیامــد و بار و بنه خود را جمع کردند و رفتند، هر چقدر هم این وسط مسووالن استقالل قصد ماستمالی ماجرا را دارند اما اتفاق افتاده قابل الپوشــانی نیست. این ماجرا را در گوشــه ذهن نگه دارید و وقایع فصل پیش را مرور کنید، درست زمانی کــه منصوریــان بــود، در بازی استقالل و پارس جنوبی مهدی رحمتی روی نیمکت در هنگام باخت لبخند زد، همان زمان آقــای کاپیتان متهم قلمداد شــد و به همراه مجتبی جبــاری کنار گذاشــته شــدند. در این اتفاق یک پایه ماجرا افتخاری مدیرعامل وقت استقالل بود که درباره جبــاری دیگر هیچ جوره کوتاه نیامد و جباری دیگر به اســتقالل برنگشت. ماجرای کنار گذاشتن رحمتی و جباری از استقالل البته خیلی هم بدون ســر و صدا پایان نپذیرفت و در برنامه نود هوادار استقالل متوجه اوضاع آشفته درون باشگاه شد.

این اتفاق را در کنــار نحوه یارگیری اســتقالل بگذارید، زمانی که استقالل در لیگ شــانزدهم نایب قهرمان شد و اهالی فوتبال بــه منصوریان توصیــه کردند که شــاکله تیــم را حفظ کند امــا این مربی بیتوجه به داشــتههای­ش آنقــدر در تیم تغییرات ایجاد کرد کــه در لیگ هفدهم بــه دلیل نتایج ضعیــف، در خروجی را به خودش نشان دادند. ماجرای لیگ هفدهم و شــروع لیگ هجدهم هم بیشباهت به تیــم منصوریان نبود، فقط این بار شــفر سکان هدایت اســتقالل را برعهده داشت. از هر طرف که استقالل را واکاوی میکنی از شیوه جذب بازیکنان گرفته تا برخورد با بازیکنان خاطی و حتی نتیجه نگرفتنهای اســتقالل به این نتیجه میرسی که هیچ چیز جدیــدی از دل این باشــگاه بیرون نمیآید، نه مدیران جدید بلد هســتند که شــیوه مدیریت را تغییر دهند و نه مربیان میتواننــد اتفاق دیگــری را رقم بزنند. به همین دلیل هم هســت که این استقالل سالهاســت رنگ تغییر به خود ندیده و با همان دستفرمان پیش میرود حتی اگر دوباره یک نتیجه حاصل شود.

اســتقالل امروز با ماشینسازی بازی دارد. در این دیدار روزبه چشمی و فرشید اســماعیلی را به دلیل بیانضباطی ندارد، وریا غفــوری محروم اســت، منتظری به دلیــل مصدومیت حضور ندارد. یعنی خط دفــاع اســتقالل بحرانیترین شــرایط را خواهد داشــت. این اوضــاع و احوال هیچ کدام ذهن مشغول هوادار را نمیتواند آرام کند.

انتظار معجزه نیســت در شرایطی که هیچ چیز ســرجای خودش نیست. چرخه معیوبی که در تیم اســتقالل قــرار دارد بازخوردش فقط یــک چیز خواهد بود. به همین دلیل است که اتفاقات درست مثل فصل پیش تکرار میشــود. چه پیشبینی میتوان از نوع بازگشت بازیکنان اخراجی داشــت؟ حدس زدن آن زیاد ســخت نیست، رفتــن بــه کمیتــه انضباطی و بازگشــت با پادرمیانی بزرگترها و شاید هم جریمه نقدی، همانطور که با طارق همام و حســین حسینی برخورد کردند. برای این اســتقالل بیمار باید فکری کرد اما نه با شیوه تکراری که حدسش کار سادهای باشد.

دلخوری رحمتی از اخراجیها

مهدی رحمتی از بازیکنان اخراجی تیم ناراحت اســت. رحمتی بهعنوان کاپیتان تیم توقع دارد در شــرایط حســاس با مسووالن اســتقالل صحبت کنــد اما وقتــی بازیکنان جوانتــر واکنش درســتی با ماجــرا ندارند، کاپیتان اســتقالل ناراحت میشود. شاید بهتر بود چشــمی و اســماعیلی کمی در ماجرای عصبانیت فتحی ســعه صدر به خرج میدادند و به جای اینکه تیم خود را در شرایط بحرانی تنها بگذارند به فکر جبران اشتباهات گذشته بودند. اســتقالل امروز با وجــود تمام اتفاقات باید به مصاف حریف برود و توقعی نیست اگر دست خالی از تبریز برگردد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran