Iran Varzeshi

اخراج موقت چشمی و اسماعیلی دو غایب بزرگ در تبریز

-

بعد از اتفاقاتی که در تمرین عصر یکشــنبه اســتقالل رخ داد، وینفرد شــفر تصمیم گرفت دو بازیکن را از همراهی اســتقالل در سفر به تبریز محــروم کند. البته اگــر نخواهیم از لفظ اخراج استفاده کنیم! درحقیقت هم دو بازیکن استقالل به طور موقت اخراج شــدهاند و مشــخص نیست چه سرنوشــتی در انتظارشان باشد. این دو بازیکن همانهایی هســتند که شــفر در تمرین عصر یکشنبه به شــدت از نحوه عملکردشــا­ن انتقاد کرد و آنها را عامل باخت اســتقالل به سایپا دانست.

این دو بازیکن روزبه چشــمی و فرشــید اسماعیلی هستند اما شفر میتوانست فرشــید باقری را هم در دایره اخراجیها قرار دهد اما به دلیل اینکــه اخراج باقری پســت هافبک دفاعی را در اســتقالل با مشکالتی مواجه میکــرد، از اخراج موقت این بازیکن خودداری کرد. اخراج چشمی تنها به ماجرای امتنــاع او از پنالتی نــزدن در بازی با ســایپا اختصاص ندارد.

چشمی بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی نیز برای استقالل بازی نکرد که این رفتار با انتقادهایی همراه بود اما چون اســتقالل روی نوار پیروزی قرار داشت این مساله چندان بزرگ نشد تا حاشیهای گریبان استقالل را نگیرد اما بعد از رفتاری که چشــمی در بازی با سایپا انجام داد و از پنالتی زدن طفــره رفت دیگر خون شــفر به جوش آمــد و او با حمایت کامل امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه استقالل این بازیکن را اخراج کرد تا شاید قدری به خودش بیاید.

حال باید دید استقالل در غیاب بازیکنانی که جزو کلیدیترین افراد در استقالل محســوب میشوند آیا توانایی عبور از ســد ماشین سازی را دارد یا خیر؟ بدون شک اگر استقالل بتواند در غیاب چشمی و اسماعیلی از ســد ماشینســاز­ی بگذرد، زمان کنارمانــد­ن این دو بازیکن از ترکیب استقالل افزایش خواهد یافت و تنبیه آنها وسعت بیشتری خواهد گرفت.

نکتــه جالــب توجــه در تایید خبــر حذف نــام ایــن بازیکــن از فهرســت مســافران به تبریــز آنجا اســت که باشگاه استقالل خبری که درخصوص اخراج این دو بازیکن پس از نشســت عصر یکشــنبه در برخی رسانهها منتشر شده بود را به شدت تکذیب کرد اما ساعاتی بعد مشخص شــد که این خبرها صحت داشته و باشــگاه استقالل با این دو بازیکن به بن بست خورده است.

شاید مقابل پدیده هم نباشند

احتمال اینکه غیبت چشــمی و اسماعیلی به بازی با پدیده هم بکشد بســیار زیاد اســت. با توجه به اینکه زمان زیادی تا آن بازی فرصت نیست و اســتقالل باید جمعه همین هفته در ورزشــگاه تختی تهران رخ دررخ این تیم قــرار بگیرد، بعید نیســت که چشــمی و اســماعیلی به دلیل دوری از شــرایط تمرین و مسابقهای در این بــازی هم غایب باشــند. از سویی باشگاه استقالل زمان دقیقی برای بازگشــت این دو بازیکن اعالم نکرده و دور از ذهن نیســت که این دو بازیکن بازی با پدیده را از دســت بدهند. البته همانطور که گفته شــد نتیجــه بازی با ماشینســاز­ی تبریز نقش بسیار تعیین کنندهای در تداوم و افزایش این جریمه خواهد داشت و باید دید استقالل در بازی مهم با این تیم تبریزی چه نتیجهای به دســت میآورد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran