Iran Varzeshi

اتحاد آذری مقابل استقالل

-

بعد از حذف ماشینسازی از رقابتهای جام حذفی

بازی با اســتقالل برای ماشینسازی، آن حساسیتی را ندارد که باید داشــته باشد. نه انگیزهای برای رسیدن به رتبههای باالتر جدول هســت و نه اســتقالل آن تیم همیشگی است که بخواهد حساسیت ویژهای برای ماشینســاز­ی ایجاد کند. این البته شاید فقط فضای کلی حاکم بر تیم ماشینســاز­ی باشــد یا فضایی که آنها دوســت دارند پیش از این بازی بســازند چون خارج از این فضا، رویارویی با استقالل برای هر تیمی حساسیتها و انگیزههای خاصی را به همراه خواهد داشت که ماشینسازی هم از آن استثنا نمیشود.

این بازی حســاس باشد یا نباشــد، مهمترین نکته دربارهاش وعــدهای اســت که هــواداران تراکتورســ­ازی بــرای حمایت از ماشینســاز­ی دادهاند. این همان نکتهای اســت که سالهاست درباره تیمهــای تبریزی مــورد توجه قــرار میگرفتــه و حــاال بــا توجه به مالکیت همزمان زنوزی بر دو باشــگاه تراکتورســ­ازی و ماشینسازی، بیش از پیش به چشم میآید.

به خصــوص وقتی مالک باشــگاه تراکتورســ­ازی و ماشینســاز­ی در بیانیــهای از هــواداران، درخواســت میکند که بازیکنــان و کادر فنی را در ورزشگاهها تنها نگذارند و مثل همیشه یــار و یاور تیم باشــند: «بنده به همراه تک تک اعضای باشــگاه از بازیکن تا تمام زحمتکشان بر این امر واقفیم که این عظمت تیم، با شــما و با حضور شما در استادیوم و یا هر محفلی دیگر و در قلبهای شما معنی و تجلی پیدا میکند و یاری و همراهی شما باعث میشود که تمام اعضای این مجموعه با پشتوانه قوی و با روحیهای بینظیر در مقابل حریفان صف آرایی کنند.»

در بیانیه مالک باشــگاه تراکتورســ­ازی آمده: «وظیفه خود میدانم دســت تکتک هواداران باشگاه محبوب دلها، تراکتور را ببوســم و از آنانی هم که از شهرهای مختلف زحمت کشیده و در استادیوم حضور یافته و تیمشان را تنها نگداشتند، تقدیر و تشکر نمــوده و عرض کنم که به همراهی و خدمتگزاری شــما عزیزان افتخار میکنم.»

انتشــار این بیانیه باعث شده هواداران تراکتورساز­ی این قول را به مالک باشــگاه بدهند که او را حمایــت خواهند کرد و حاال بازی ماشینسازی مقابل استقالل، نخستین فرصتی است که این هواداران برای اثبات وفاداریشان به مالک باشگاه پیدا کردهاند.

اصــال به همین خاطر اســت که هواداران تراکتورســ­ازی در آســتانه این بازی با یکدیگر همقسم شــدهاند که ورزشگاه بنیان دیزل را در این رقابت پر کنند و از تیم شــهر خود مقابل استقالل حمایت کنند.

این حمایت از آن جهت اهمیت بیشتری دارد که ماشینسازی در رقابتهای جام حذفی از داماش گیالن شکست خورد و از دور رقابتها حذف شد تا امروز بازیکنان از نظر روحی شرایط مساعدی نداشته باشند و بیش از هر زمان دیگری به حمایت هواداران نیاز داشته باشند. تیم ماشینســاز­ی نتوانست در ورزشگاه خانگی از سد داماشــی بگذرد که در حال حاضر در دسته دوم باشگاههای کشور بازی میکند و در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد.

از طرفی اینطور از این باشــگاه خبر میرسد احمد زندهروح، پیمان بابایی، محســن یوســفی، مصطفی ســاالری، فرید بهزاد کریمی و مســیح زاهدی مصدوم هســتند و از این جمع احتماال فقط مســیح زاهدی به بازی با استقالل خواهد رسید و بازیکنان دیگر احتمال قریب به یقین هیچ شانســی را برای بازی در مقابل تیم استقالل ندارند.

هواداران تراکتورســ­ازی دقیقا به همیــن دلیل برای حمایت از ماشینســاز­ی به ورزشــگاه خواهند آمد تا ماشینسازی مقابل استقالل حمایت هواداران را پشت سر خود حس کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran