Iran Varzeshi

مهاجری:سرنوشتاستق­اللبرایممه­منیست

همیشه از رضا مهاجری بهعنوان یک مربی استقاللی یاد میشود. مربی که اگرچه هیچ وقت در استقالل نبوده اما بارها از عالقهاش به این تیم صحبت کرده. حاال مهاجری باید بهعنوان سرمربی ماشینسازی تبریز مقابل استقالل قرار بگیرد. مهاجری اگرچه برای این بازی با وجود مصدومان

- سميرا‌شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

این هفته با استقالل بازی دارید. یک بازی سخت در شرایطی سخت...

دقیقا همینطور اســت. ما درست است که دیرتــر از دیگــر تیمها شــروع کردیم اما بچهها به جز بازی با دامــاش، در بقیه بازیها رشد فنی و بدنی خیلی خوبی داشتند که ما را امیدوار کرد. البته برای بازی با استقالل چندین مصدوم داریم که امیدوارم بچههایی که فرصت بــازی پیدا میکنند قدر ایــن فرصت را بدانند و بهترین عملکردشــا­ن را به نمایش بگذارند و همراه تیم باشند.

اینکه در بازی با داماش باختید، شاید اتفاق چندان منفی هم نباشــد چون االن میتوانید تمام تمرکزتان را روی لیگ برتر بگذارید...

درســت اســت اما ما خیلی دوســت داشتیم باال برویم. به هر حال وقتی به ظرفیت تیم نــگاه میکنیم میبینیــم ‪13 21،‬ بازیکن بیشتر نداریم. ضمن اینکه سازمان لیگ برنامه فشــردهای تنظیم کرده. با توجه به اینکه هنوز بازی پرســپولیس و ســپیدرود از مرحله یک هشــتم پایانی جام حذفی برگزار نشــده، فکر میکنم ســازمان لیگ برای برگــزاری بازی ما عجله کرد که همین مساله و بازیهای فشرده لیگ باعث شکســت تیم و البته آسیبدیدگی بازیکنان ما شد.

االن از 6 بازیکن مصدومی که دارید، هیچ کدام به بازی با استقالل نمیرسند؟

بازیکنانــ­ی مثــل زندهروح، ســاالری، یوسفی و پیمان بابایی قطعا به بازی نمیرسند اما وضعیت فریــد بهزادیکریم­ی هم روز بازی مشخص میشود.

به نظر میرسد بدنســازی تیمتان خوب نبوده که این همه مصدوم دارید...

قطعا همینطور اســت. خــب، قبل از اینکه به این تیم بیایم، شــرایط ماشینسازی طوری بود که تیم دیر شــکل گرفت و فرصت کمی برای بدنسازی داشت. تیم ما در بازیهای ابتدایــی از دقیقه ‪70 06،‬ کم میآورد اما رفته رفته شرایط بهتر شد. به صورتی که ما تا االن 2 بازی 120 دقیقهای داشتیم که بازیکنان خیلی خوب کار کردند اما فشــار زیــادی به تیم وارد شــد. در هر صورت ‪5 4،‬ بازیکن شرایط خوبی برای بازیها نداشتند و آسیب دیدند.

استقالل این روزها شرایط متفاوتی دارد. اگــر بتواند ماشینســاز­ی را ببرد شــاید بتواند از بحران خارج شود اما اگر نبرد، بدون شک شرایط بحرانیتری پیدا خواهد کرد. به نظرتان بعد از این بازی چه شرایطی برای استقالل پیش خواهد آمد؟

ما به شــرایط اســتقالل کاری نداریم و به شــرایط خودمــان نگاه میکنیــم. ما به مشکالت استقالل و دیگر تیمها توجهی نداریم. شرایط استقالل برای ما مهم نیست چون فقط سرنوشت خودمان مهم است. این بــازی را چند چنــد پیشبینی میکنید؟ من تــا االن هیچ بــازی را پیشبینی نکــردهام اما تمام تالشمان این اســت که در بازی با استقالل بهترین نتیجه را بگیریم.

در این بازی، استقالل روزبه چشمی و فرشید باقری را کنار گذاشته. این مساله چقدر میتواند تاثیرگذار باشد؟

اســتقالل آنقدر مهــره دارد که با نبود ‪3 2،‬ بازیکن هیچ آســیبی نمیبیند. من وقتی نیمکت اســتقالل در بــازی با ســایپا را نگاه میکردم میدیــدم بازیکنانی مثــل تبریزی، روحا... باقری، آرمین سهرابیان، مهدی رحمتی ...و روی نیمکت هســتند، بــه خودم میگفتم اســتقالل چه تیــم پرمهرهای اســت که همه آرزوی بازیکنان نیمکتنشین آن را دارند. وقتی این شــرایط وجود داشته باشد بدون شک نبود چشمی و باقری نمیتواند تاثیرگذار باشد.

همیشه از شــما بهعنوان یک مربی استقاللی یاد میشود...

بــرای من تیمی که بــه آن تعهد دارم فقط مهم اســت. ســعی میکنم تمام تمرکزم روی کار خودم باشد. ضمن احترام به استقالل، امیــدوارم موفقیت در بازی این هفته از آن تیم من باشــد. انشــاءا... در این بــازی در حضور هوادارانما­ن پیروز شویم.

از ایــن بحثهــا بگذریــم، بازی پرسپولیس و کاشــیما را چطور ارزیابی میکنید؟

بــه نظر من پرســپولیس تــا االن هم حمیت، همدلی، وفاق و اتحاد خودش را نشان داده و بــا آن توانســته به اینجا برســد. حذف تیمهایی مثل الدحیل و الســد کار هر کســی نیست. تیمهایی که قرارداد یک بازیکنشان به اندازه بودجه یــک فصل پرهزینهتری­ن تیمهای ایران اســت. من فکر میکنم پرســپولیس در بازی با کاشیما از مسائل غیرفنی ضربه خورده. مدیریت باشگاه نباید میگذاشت پنجره نقل و انتقاالت تیم بسته میشد و اینکه در ادامه باید بازیکنانش را حفظ میکرد. این مشکالت باعث شــد پرســپولیس نتواند آنطور که باید مقابل کاشــیما کار را ادامه دهد. ایــن تیم از دقیقه 70 به بعد افت فاحشــی داشــت چون فشــار همه بازیها از جمله لیگ، جام حذفی و آســیا روی ‪13 21،‬ بازیکن اســت. تقویم ایافســی هم طوری اســت که تیمهای شــرق آسیا در آمادهتریــ­ن زمان بــه ما میخورند. انشــاءا... پرسپولیس در بازی برگشــت جبران میکند. فوتبال ایران ثابت کرده در برگشــت میتواند جبــران کند که امیدواریم شــاهد یک کامبک زیبا و استثنایی از پرسپولیس باشیم.

اما خیلیهــا امیدی بــه قهرمانی پرسپولیس ندارند...

من خیلی امیدوارم چون پرســپولیس در بازی با الســد هم نشان داد میتواند کامبک اســتثنایی داشــته باشــد. در حضور هواداران پرسپولیس، میتوانیم روز خوبی را رقم بزنیم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran