Iran Varzeshi

حسین سلطانی: عملکردم اصال راضیکننده نبود

-

حســین ســلطانی وزنهبردار دســته 73 کیلوگرم کشورمان نخستین نماینده وزنهبرداری ایران بود که در عشــقآباد ترکمنســتا­ن روی تخته رفت. او که برای نخستین مرتبه مسابقات جهانی بزرگســاال­ن را در سن 19 سالگی تجربه میکرد به هیچ وجــه از عملکرد فنیاش راضی نیست.

حسین ســلطانی وزنهبردار 19 ساله دسته 73 کیلوگرم تیم ملی ایران بهعنوان نخســتین نماینده تیم ملی وزنهبرداری ایران در مسابقات بزرگســاال­ن جهان بــه روی تخته رفت و ضمن کسب تجربهای ارزشــمند از این رویداد مهم و معتبر در رده نوزدهم دســته 73 کیلوگرم دنیا قرار گرفت.

سلطانی در این خصوص میگوید: «دراین دوره از مسابقات قهرمانی جهان اغلب ستارههای عنوانــدار جهانی و المپیک حضور داشــتند. در یکضرب خیلی بــد کار نکردم و در حرکت آخر اگر موفق میشــدم وزنــه 150 کیلویی را مهار کنم، با همان وزنه 150 کیلوگرم رکورد جوانان جهان در این وزن را به نام خودم ثبت میکردم اما بهخاطر فضا و جو حاکم بر مســابقات جهانی بزرگســاال­ن نتوانســتم این وزنــه را مهار کنم. البتــه من در تهران موفق شــده بودم این وزنه را با موفقیت باالی ســر ببــرم اما خب اینجا در ترکمنســتا­ن قسمت نبود تا رکورد دنیا را رسما بشکنم و به نام خودم ثبت کنم.»

ســلطانی ادامه میدهد: «چــون نزدیک 6 کیلــو وزن کم کرده بــودم، در دوضرب توانم کم شده بود و نتوانستم آنطور که باید کار کنم. برای همین در مســابقات رکوردهای تمرینیام را نتوانســتم تکرار کنم، ولی خب تجربه حضور در مسابقات بزرگســاال­ن آن هم برای نخستین بار تجربه خیلی خوبی برایم بود. جو مســابقات، صحنه مســابقه و دیگرموارد موجود در ســالن خیلی با مســابقات جوانــان و نوجوانان متفاوت بود. بــه همین دلیــل جو حاکم بر مســابقات یــک مقدار کار را از دســتم درآورد. به هر حال امیدوارم این حضور تجربه خوبی برای سالهای بعد باشد.»

سلطانی با اشاره به شکستن رکورد جهانی یکضرب و دوضرب در دسته 73 کیلوگرم توسط ژیانگ شی از چین، تاکید دارد: «با این تجربهای که کســب کردم میخواهــم در آینده مثل این وزنهبردار قدرتمند چینی برای کشــورم افتخار کســب کنم. امیدوارم ســالهای بعد با افزایش وزن بدنم در دســته 81 کیلوگــرم نتایج بهتر از آنچــه در ترکمنســتا­ن کســب کــردم را به دســت آورم. قطعا حضور در مســابقات جهانی ترکمنســتا­ن از لحاظ تجربه برایم بسیار خوب بود اما در دوضرب میتوانســت­م وزنه بیشــتری بزنم و انتظارم از خودم باالتر بود.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran