Iran Varzeshi

ماشین استقالل راه نمیرود

-

دوشــنبه، ،1397/8/14 هفتــه یازدهــم هجدهمین دوره لیگ برتر، ورزشــگاه بنیان دیزل تبریز، ساعت:00:51، تماشاگر: 5 هزار نفر ماشینسازی صفر استقالل صفر داور: وحید کاظمی کمک هــا: محمدرضا منصوری، محســن سلطانی اخطار: محمد اهلشــاخه، عرفــان افراز (ماشینسازی) بازیکن برتر: ســیدمحمد خرمالحســی­نی (ماشینسازی)

ماشینســاز­ی: فرنانــدو دخســوس، احمد موســوی، محمــد اهلشــاخه، محمدحســین کنعانــیزا­دگان، عزیــز معبــودی، ســیدمحمد خرمالحســی­نی(17- اســماعیل فرهادی)،(1+09پیمان بابایی)، توحید غالمی، ســعید مهری، مســیح زاهدی، فرید کریمی (58-عرفان افراز)، رضا خالقیفر سرمربی: رضا مهاجری

اســتقالل: ســیدمهدی رحمتی، محمد دانشگر، آرمین ســهرابیان، میالد زکیپور، فرشاد محمدیمهر، فرشید باقری، علی کریمی -36( رضا آذری)، طارق همام، اللهیار صیادمنش -84( میثم تیمــوری)، مهــدی قائــدی -46( جابرانصاری)، مرتضی تبریزی سرمربی: وینفرد شفر

* بازی در حالی شــروع شــد که تماشاگران اندکی برای تشــویق اســتقالل به ورزشگاه آمده بودند. تعدادی از تماشــاگرا­ن حامی تراکتورساز­ی نیــز به ورزشــگاه بنیــان دیــزل رفتــه بودند تا ماشینسازی را تشویق کنند.

دقیقه1: نخســتین خطای جدی این بازی را محمدیمهر روی بازیکنان ماشینسازی انجام داد و مانع از شــکلگیری حمله این تیم شد که داور از دادن کارت زرد به این بازیکن خودداری کرد.

دقیقه5: فرار بهزادیکریم­ی از پشت مدافعان استقالل موقعیت مطلوبی را در اختیار این بازیکن قرار داد و این بازیکن پاس مناســبی برای موسوی ارسال کرد اما این بازیکن با کنترل اشتباه موقعیت را به سادگی از دست داد.

دقیقه6: اشتباه سهرابیان باعث شد خالقیفر در موقعیتــی طالیی قــرار بگیرد امــا این بازیکن نتوانســت قدر موقعیتش را بداند و تــوپ را به تور کناری دروازه کوبید تا خطر از بیخ گوش اســتقالل بگذرد.

دقیقــه8: رضــا خالقیفر در حملــه مجدد تیمش به سمت دروازه استقالل که بازهم با اشتباه ســهرابیان همراه بود از پشت هجده قدم توپ را به شکلی مواج به ســمت دروازه استقالل نواخت که این موقعیت با فاصله کم اوت شــد تا باز هم دروازه استقالل باز نشود.

دقیقه9: احمد موســوی باز هم از سمت چپ دفاعی استقالل که بســیار شکننده بود نفوذ کرد و توپ را روی پای چپش انداخت و با ضربهای نفســگیر دروازه اســتقالل را باز هم تهدید کرد اما این موقعیت هم ثمری برای میزبان نداشت.

دقیقه11: نفوذ میالد زکیپور و ضربه ناقص این بازیکن نخستین موقعیت را برای استقالل ایجاد کرد اما توپ با فاصله نسبتا زیادی از کنار دروازه اوت شد تا اینحملهنصف­هونیمهبرای­استقاللبیث­مرباقیبمان­د.

دقیقــه31: پــاس در عرض کریمــی به طارق رسید و این بازیکن هم از فاصله 25 متری با پای چپ شانســش برای گلزنی را امتحان کــرد اما این توپ با فاصله زیاد از باالی دروازه اوت شد.

دقیقــه41: پاس در عمیق دقیــق علی کریمی در شــرایطی ایدهآل به قائدی رسید و این بازیکن در شرایطی که میتوانست تیمش را پیش بیندازد توپ را به سینه دخسوس کوبید تا این موقعیت طالیی هم برای استقالل از دست برود.

دقیقه62: علی کریمی به دلیل آســیبدیدگ­ی از ناحیه دســت چپ از زمین بیــرون رفت و دقایقی اســتقالل 10 نفره بود تا اینکه دقیقه 29 دوباره وارد زمین شد و در ترکیب استقالل قرار گرفت.

دقیقــه03: علی کریمی بعــد از تنها یک دقیقه بازی دوبــاره از زمین بیرون رفت تا اســتقالل آماده نخستین تعویض شود.

دقیقــه63: رضا آذری بعد از اینکه اســتقالل 6 دقیقه 10 نفره بود وارد زمین شد و جای علی کریمی را گرفت.

دقیقه54: کرنرهای پیدرپی استقالل نتیجهای برای این تیم نداشــت و در نهایت بازی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید.

دقیقه64: جابر انصاری بــه جای مهدی قائدی وارد زمین شــد تا اســتقالل نیمه دوم را با یک تغییر دیگر آغاز کند.

دقیقه74: احمد موســوی، مهاجم پیشتاخته ماشینسازی در شــرایط تک به تک توپ را به جایی زد که رحمتی حضور داشــت و دروازهبان استقالل با واکنشی مناسب توپ را با پا از مقابل دروازه دور کرد.

دقیقــه94: ضربــه کاشــتهای کــه نصیــب ماشینســاز­ی شــده بود را رضا خالقیفر با توی پای راست به سمت دروازه استقالل شلیک کرد که توپ با فاصله کم از کنار تیر عمودی دروازه اوت شد.

دقیقــه45: در حالــی کــه مرتضــی تبریزی میرفت با دخســوس تک به تک شود مدافعان میانی ماشینسازی با تکلی مناسب مانع از شکلگیری این موقعیت مناسب برای استقالل شدند.

دقیقه65: خرمالحسینی از جناح چپ استقالل نفوذ کرد و بعد از دریبل جابــر انصاری توپ را به تیر یک فرســتاد که رحمتی نتوانست توپ را به درستی دفع کند اما تعلــل مهاجمان ماشینســاز­ی هم در نهایت ثمری برای این تیم نداشت.

دقیقه85:مرتضیتبریز­یدرشرایطای­دهآلیقرار گرفتودرحال­یکهمیتوانس­تزنندهگلاو­لاستقالل باشــد در میان تجمع مدافعان ماشینسازی گرفتار شــد تا این موقعیت هم برای استقالل از دست برود.

دقیقه36: ارسال بازیکنان ماشینسازی داخل محوطه جریمه اســتقالل با دفع ناقص دانشگر راهی اوت شد.

دقیقه66: ارسال فرشــاد محمدیمهر به داخل هجده قدم ماشینسازی دو موقعیت طالیی پیدرپی را نصیب استقالل کرد اما ضربه تبریزی را ابتدا زاهدی و ضربــه صیادمنش را کنعانــیزا­دگان دور کردند تا استقالل باز هم از رسیدن به گل محروم بماند.

دقیقه07: محمد اهلشــاخه بــه دلیل خطای شــدید روی طــارق نخســتین کارت زرد را از داور دریافت کرد.

دقیقه17: نخســتین تعویض ماشینسازی انجام شدواسماعیل­فرهادیبهجا­یخرمالحسین­یواردزمین شــد و همزمان بازوبند کاپیتانی را هم به دست بست.

دقیقــه48: میثــم تیمــوری به جــای اللهیار صیادمنش وارد زمین شد.

دقیقــه98: عرفــان افــراز بازیکن تــازه وارد ماشینســاز­ی برخورد ســختی با مهــدی رحمتی داشت و داور را مجاب به دادن کارت زرد کرد.

:90+1 اســماعیل فرهادی کــه دقایقی قبل به جای خرمالحســی­نی وارد زمین شــده بود به دلیل مصدومیت از میدان بیرون رفــت و به جایش پیمان بابایی در ترکیب ماشینسازی قرار گرفت.

دقیقه5+09: ســرانجام ســوت پایان این بازی از ســوی داور به صــدا درآمد. دیــداری که چندان تماشاگرپسن­د نبود و دو تیم موقعیتهای خود را یکی پس از دیگری از دست دادند. در این میان اما استقالل بیش از ماشینســاز­ی ضرر کرد. استقالل که اوضاع امیدوارکنن­دهای در جدول ندارد، میتوانست با امتیاز کامل این بازی هوادارانــ­ش را امیدوار کند اما باز هم از رســیدن به پیروزی ناکام ماند. حاال اســتقالل 15 امتیازی اســت و در رده ششم قرار دارد. هفته بعد این اســتقالل باید به مصاف پدیده برود. تیمی که با 11 امتیاز اختالف در صدر جدول قرار دارد. استقالل بعد از حذف از جام حذفی میتوانســت با پیروزی مقابل ماشینســاز­ی به جمع مدعیان لیگ بازگردد اما آنها شرایط فنی مطلوبی ندارند.

دیداری که چندان تماشاگرپسن­د نبود و دو تیم موقعیتهای خود را یکی پس از دیگری از دست دادند. در این میان اما استقالل بیش از ماشینسازی ضرر کرد. استقالل که اوضاع امیدوارکنن­دهای در جدول ندارد، میتوانست با امتیاز کامل این بازی هوادارانش را امیدوار کند اما باز هم از رسیدن به پیروزی ناکام ماند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran