Iran Varzeshi

ما هم مثل ژاپنیها نقشه ترافیکی داریم

-

درســت اســت که مثل ژاپنیها، از مدتها قبل نقشه محدودیتهای ترافیکی شهر در زمان برگزاری بازی فینال را منتشر نکردهایم. درست است که آن نقشه ترافیکی ژاپنیها حسابی در شبکههای اجتماعی دست به دست شد تا تفاوتهای برنامهریزی­های ما و آنها به مسووالن گوشزد شود، اما حاال برای بازی برگشت آنقدرها هم بیبرنامه نیستیم.

از مهمتریــن محورهایی که در بازی پرســپولیس - کاشــیما شــامل محدودیتهای ترافیکی میشود، جاده مخصوص، اتوبان تهران - کرج و معابر ضلع شمالی ورزشگاه که به بزرگراه شهید حکیم ختم میشوند، خواهد بود.

ســردار محمدرضــا مهماندار، رییــس پلیس راهور تهران با اشــاره به برنامههای ترافیکــی در دیدار فینال لیگ قهرمانان آســیا درباره تمهیدات پلیس راهور برای بازی پرســپولیس و کاشــیما آنتلرز (فینال لیگ قهرمانان آســیا) توضیح میدهد: «پیشبینی شــده که حضور تماشــاگرا­ن از ابتدای صبح در ورزشــگاه صورت گیرد به همین دلیل حضور همــکاران پلیس راهور نیز (در محدوده ورزشگاه آزادی) از ابتدای صبح انجام میشود. در این طرح، همکاران از ابتدای صبح در اطراف ورزشــگاه و معابر منتهی به ورزشــگاه آزادی مانند جاده مخصوص، اتوبــان تهران ـ کرج و معابر ضلع شمالی ورزشگاه که به بزرگراه شهید حکیم ختم میشود، حضور دارند.»

یکی از مشــکالت بزرگ پلیــس در این شــرایط پارک خودرو در مکانهای نامناســب اســت که مهماندار با اشــاره به همین موضوع میگویــد: «همه موظــف هســتند خودروها را داخــل پارکینگها پارک کننــد. در صورت پر شــدن و تکمیل ظرفیت پارکینگهــ­ا بــه ناچار مجبوریم ورودیها به ســمت ضلع شــرقی و غربی ورزشگاه را ببندیم.»

رییس پلیــس راهور تهران تأکید میکند: «خواهشــمند­یم در صورت اعمــال این محدودیتها، شــهروندان با پلیس همــکاری کنند، در واقع در حاشیه اتوبان تهران ـ کرج نیز اقدام به پارک خودرو نکنند، زیرا راه مسدود شــده و برای دیگران مشــکل پیش میآید. اگر خودروها در حاشیه اتوبان تهران ـ کرج یا محلهای غیرمجاز مانند ضلع غربی و شرقی ورزشگاه پارک شوند، حتما توسط همکاران با جرثقیل به پارکینگ منتقل میشوند.»

برنامهریزی­های جانبی برای برگزاری فینال آســیا در ورزشــگاه آسیا، تمهیداتی از سوی سازمان آتشنشانی را هم میطلبد. جالل ملکی سخنگوی سازمان آتشنشانی تهران، درباره برنامهریزی­های انجام شده برای این بازی میگوید: «ایستگاه شماره ۰۲ سازمان آتشنشانی که هفت هشت سال پیش به منظور پوشــش رویدادهای ورزشی در جوار ورزشــگاه آزادی تعبیه شد، بــرای این بازی در آمادهباش کامل به ســر میبرد. عــالوه بر این نیروهای دیگــری هم مامور کنترل امنیت این بــازی در زمانها و محلهای مختلف شدهاند.»

ســخنگوی سازمان آتشنشــانی تهران به سرکشــی مدیران و روسای ایســتگاهه­ای آتشنشانی اشاره میکند: «این افراد با حداقل چهار خودرو در جریــان بازی، قبل و بعد از آن و به منظور کنتــرل دقیقتر ایمنی بازی، به صورت مداوم گشتزنی خواهند داشت و از جایگاههای پیش بینی شده برای استقرار آتشنشانها و خودروهای ثابت نیز سرکشی میکنند.»

ملکــی همچنین تأکید میکنــد: «ماموریت همکاران ما در ســازمان آتشنشــانی برای کنترل ایمنی دیدار تیمهای پرســپولیس و کاشــیما، از ساعاتی قبل از بازی آغاز شده و تا چند ساعت پس از اتمام بازی، خالی شدن کامل ورزشــگاه از تماشاگران و خارج شــدن اتوبانها و بزرگراههای اطراف ورزشگاه از ترافیک و بازگشت آنها به حالت عادی ادامه خواهد داشت.»

این مقام مســوول در ســازمان آتشنشــانی تهــران میگوید: «مثل همیشــه انتظار داریم تماشاگران همکاری الزم را با نیروهای امدادی داشته باشــند. بخصوص در صورت بروز حادثه، ضمن اطالعرسانی به سامانه ۵۲۱ آتشنشــانی، خیلی ســریع از محل حادثه دور شوند تا شــرایط برای انجام ماموریت همکاران ما مهیا شود.»

پلیس راهور، سازمان آتشنشانی و اورژانس تا پس از پایان بازی فینال پرســپولیس - کاشیما در آمادهباش کامل به ســر میبرند و اوضاع را تحت کنترل دارند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran