Iran Varzeshi

بلیتها فروخته شد، هواداران آواره شدند

-

با اعالم ســایت رســمی ایافســی، تمام بلیتهای بازی پرسپولیس ایــران و کاشــیما آنتلرز ژاپن به فروش رفت و این دیــدار با حدود 8۷ هزار نفر، پرتماشــاگ­رترین بازی تاریخ فینال لیگ قهرمانان آســیا خواهد شــد. پرتماشاگرت­رین فینال قبلی مربوط به بازی الهالل عربستان و وسترن سیدنی استرالیا بود که 63 هزار و 36۷ نفر در ورزشگاه ملک فهد این دیدار را تماشا کردند.

حاال اما با همه سختگیریهای ایافسی برای ننشستن تماشاگران روی پلهها و نبودن ازدحام در ورزشــگاه در حین برگزاری بازی، باز هم هواداران پرســپولیس تمام بلیتهایی که از طریق اینترنت برای تماشــای این بازی فروخته میشد را خریداری کردند.

بعد از اینکه ســایت فروش بلیتهای بازی اعالم کرد که تمامی بلیتها فروخته شــده، اتفاق عجیبی در حوالی ورزشــگاه آزادی رخ داد. ۴۲ ساعت پیش از شــروع بــازی، هوادارانی که موفق به خرید بلیــت بازی به صورت اینترنتی نشــده بودند، راهی ورزشگاه آزادی شدند تا بلکه بتوانند به صورت حضوری بلیت بازی را تهیه کنند.

عجیب اینکه تعدادی از این هواداران از شــهرهای دیگری مثل مشهد، خرمآباد، کردستان، مازندران ...و به ورزشگاه آزادی آمده بودند و از مسووالن حراست ورزشگاه درخواست کردند تا بتوانند به ورزشگاه آزادی وارد شوند و در ماشینهای خود استراحت کنند.

طبق قوانین بینالمللی و حرفهای ورود هوادار تا قبل از ســاعتی که از ســوی ایافســی اعالم شده به ورزشگاه ممنوع اســت و از سویی در این چند روز بارها اطالعرسانی شده که هیچ بلیت فروشــی بیرون ورزشگاه انجام نمیشود و تمامی بلیتهــا از طریق اینترنت به فروش رفته است.

بارهــا تأکید شــده که تمــام بلیتهای فروخته شــده نیز با توجه به اینکه در سامانه، دارای کــد رهگیری، کد ملی و شــماره تلفن هســتند قابل رهگیری برای نهادهای ذیربط خواهند بود اما اینکــه چرا عدهای از هواداران پرســپولیس بــا نادیده گرفتن ایــن قوانین و شرایط از ۴۲ ساعت زودتر و آن هم بدون بلیت اقدام به حضور در اطراف ورزشــگاه را کردهاند عجیب و قابل تامل است.

تــا زمان برگزاری بازی، تعداد افرادی که به هوای تهیه بلیت به صورت حضــوری یا حمایت از تیم محبوبشــان از خارج از ورزشــگاه راهی آزادی خواهند شــد، کم نیست و همین موضوع میتواند باعث بروز مشکالتی برای مأموران امنیتی حاضر در ورزشگاه شود.

در این شرایط الزم است که هواداران پیش از آنکه راهی آزادی شوند به این نکته توجه داشته باشند که به هیچ عنوان برای بازی برگشت فینال، در ورزشگاه آزادی نمیتوانند بلیتی تهیه کنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran