Iran Varzeshi

قدوس: دوست دارم بازیکن آزاد باشم

- است.

ســامان قدوس ســتاره امیین و یکی از بازیکنــان کلیدی این تیم است. سامان در لوشــامپیو­نا 3 گل زده و 3 پاس گل داده، هر چند امیین نتایج درخشــانی کسب نکرده و در رده هجدهم جدول قرار گرفته. سایت ‪Courrier picard‬ فرانسه ســراغ قدوس رفته و با او مصاحبهای جالب انجام داده.

چه اتفاق اشتباهی در امیین رخ میدهد که نمیتوانید نتایج مناسبی کسب کنید؟

این پرسش مربوط به سرمربی اســت. به نظرم خوب بازی میکنیم اما این کافی نیســت. پیش از این خیلی خوب بازی نمیکردیم اما پیروز میشــدیم. االن شرایط بهتری از نظر بازی داریم اما شکست میخوریم. مهمترین مساله این است که انســجام خود را حفظ کنیم و همه برای برتری تالش کنیم. البته این هدف پیش از هر چیز به من نیز برمیگردد، زیرا در بازیهای گذشته به اندازه کافی خوب نبودم.

البته شما ســختیهای کار برای امیین در خط حمله و دفاع را میشناسی.

این روشــن اســت. نمیتوانیم گل بزنیم و این مشــکلی برای بازیکنان خط حمله است. ما همچنین بســیاری از گلها را به ثمر میرسانیم اما موفقیت در ایــن راه به تمام تیم باز میگردد و باید از آن به خوبی محافظت کنیم.

آیا از پســت خودت در زمیــن بازی راضی هستی؟

این کمی سخت است، زیرا باید خیلی از خودم دفاع کنم و واقعا چنین چیزی را دوســت ندارم. دوســت دارم همانند یک الکترون آزاد باشم و بیشتر حمله کنم. در امیین باید دفاع هم بکنیم و من آن را پذیرفتهام. خوشــحالم که میتوانم در هر بازی امیین حضور داشــته باشــم زیرا به من اجازه پیشرفت میدهد. البته آســان نیست زیرا در کشوری جدید با زبانی جدید و تیمی جدیــد حضور دارم. همین اواخر هتل را ترک و به یک خانه نقل مکان کردم. اکنون میتوانم وعدههای غذایــیام را آماده کنم و روی تخت خودم بخوابم. قطعا در زبان فرانسه پیشرفت میکنم و خیلی از چیزها بهبود مییابند. آیا میتوانی در خط میانی و رو به جلو بازی کنی؟

بله. این نقشــی اســت که آن را به خوبی ارزیابی میکنم و سرمربی امیین هم میداند اما زمانهایی هســت که شما باید در پستهای دیگری با توجه به نقاط ضعف و قوت حریفان بازی کنید. زمانهایی هم باید پســتهای خود را عوض کنیم تا تیمهای مقابل نتوانند انتظار دقیقی از ما داشــته باشند اما بازی بهعنوان مهاجم میانی واقعا مرا خوشحال میکند. در چه پستی بیشترین آرامش را احساس میکنی؟

این بستگی به نحوه تکامل تیمیمان دارد. در آرایش 4-3-3 ترجیح میدهم جلو بازی کنم اما در آرایش 4-2-3-1 مایلم هافبک تهاجمی باشم. عملکرد خودت را چگونه ارزیابی میکنی؟

فراز و نشیبهایی داشــتم. زمانهایی خوب بازی کردم اما گلی نزدم و این روی هم رفته خوب است. در برخی بازیها بد بودم و گل هم زدم. همانطور که پیش از این گفته بودم باید در بازی قدرتمندتر باشــم. باید یاد بگیرم و خیلی سریع عمل کنم زیرا زمان میگذرد. میدانم که پیشرفت خواهم کرد و بدینخاطر نگران نیستم.

جدول ردهبندی و حضور امیین در جایگاه هجدهم، تو را تحت تأثیر قرار نمیدهد؟

نه، زیرا هــر روز تمرین میکنم و توانمندیها­ی دیگــر بازیکنان امیین را میبینم. فکر میکنم ما در مقایسه با بسیاری از تیمها بهتر هستیم. بازیهایی بودند که باید به پیروزی میرســیدیم اما شکست خوردیم. این چرخ میچرخد و نوبت به ما هم میرسد. توانمندیها­ی اصلی تو چیست؟

نمیتوانــم تمایزی قایل شــوم اما بازیکنی ســوپر ســرعتی و گلزنی تمام عیار نیســتم. من یک گلــزن و حملکننده خوب هســتم. در زمین خیلی میدوم و توانمندیها­ی خودم را دارم اما واقعا میخواهم پیشــرفت کنم. من دوســت دارم سخت تمرین کنم. من نخستین نفر در تمرین هستم و آخرین نفر بیرون میروم. درباره سطح فنی لوشامپیونا صحبت کن. آیا راضیکننده است؟

ســطح خوبی دارد. بسیار فیزیکی و سرعتی است. این یک ریتم بزرگ بازی

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran