Iran Varzeshi

حذف هر دو جودوکای ایران در روز نخست گرندپری تاشکند

-

دهمین مرحله از رقابتهای گرندپری در سال ٨۱02 صبح دیروز با حضور 2٥3 جودوکا از ۷۴ کشور در تاشکند آغاز شد. در روز نخست این مسابقات جودوکاهای اوزان -60 و -66 کیلوگرم به روی تاتامی میروند که تیم کشــورمان در هر دو وزن نماینده داشت.

ابوالفضل محمــودی جودوکای وزن -60 کیلوگرم کشورمان در همان مبارزه نخست به رقیبی از کشور میزبان باخت و حذف شــد. وی در دور نخست استراحت داشت و سپس برابر «عروض بایف» ازبک بــا ردهبندی ۴2 دنیا، دارنــده مدال برنز المپیک 20۱6 و برنز جهانی ۷۱02 ضربه فنی شد و از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن -66 کیلوگرم نیز محمدرضا صدیقــی در مبارزه نخســت نتیجه را به «نجات شیخ علیزاده» از آذربایجان باخت و حذف شــد. این جودوکای آذری با 30 سال سن در سال 200٥ مدال برنز جهان را کسب کرده بود.

در ادامــه این مســابقات امروز و در روز دوم ایــن رقابتهــا، مهــدی فتحی پور تنها نماینده ایران اســت که در وزن ۱٨- کیلوگــرم، جایی کــه 36 جودوکا حضــور دارند در نخســتین مبــارزه به مصاف «باشــموف» جودوکای ۷۱ ســاله ترکمنســتا­ن با مدال نقره نوجوانان آسیا میرود. یکشــنبه و در روز پایانی هم تیم کشــورمان دو نماینــده دارد. ایمان نیک اقبــال دارنده مدال نقــره و برنز ۴۱02 و ٥۱02 جوانان آسیا در وزن -90 کیلوگرم روی تاتامــی مــیرود. در ایــن وزن 29 جــودوکا حضور دارند کــه نیک اقبال به مصــاف «اســام بازبایف» از قزاقســتان میرود. این جــودوکای قزاق با ردهبندی ٥۱، چهار مدال نقره و برنز آســیا و 6 طا و برنز گرندپریها را در کارنامه دارد.

حمیدرضا ملــکزاده، دارنده طای نوجوانان آســیای ســال ٥۱02 در وزن +۱00 کیلوگرم، در دور نخست استراحت دارد و ســپس بــه مصــاف «یرســیل خاشــیبایف» از قزاقستان میرود. در این وزن هــم ۷۱ جودوکا حضــور دارند. وی در صــورت برتری، به مصاف برنده مبارزه جودوکاهای ازبکستان و قزاقستان میرود.

تیم ملی جودوی ایران با ٥ نماینده و با هدایت محمد منصوری در این مسابقات حضور دارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran