Iran Varzeshi

دو طال در انتظار کاراتهکاها­ی ایران

-

در مســابقات کاراته قهرمانی جهان ٨۱02 اســپانیا، بهمن عسگری به فینال رسید و بهمنیار و درفشیپور برای مدال برنز به روی تاتامی مادرید میروند.

به ایــن ترتیــب، بهمن عســگری کاراتــهکا وزن ٥۷- کیلوگــرم تیمملــی بهعنــوان نخســتین نماینده ایــران در روز دوم بــه روی تاتامــی رفــت که در دور نخست با حســاب 3 بر یک «ویلیام انگمن» از ســوئد را شکست داد، در دور دوم نیــز ٨ بر صفر «فالــی لیم» از چین را مغلوب کرد، در مبارزه ســوم «یرمک آینــازوف» قــزاق را 2 بر صفر شکســت داد و راهی مرحله بعد شــد. او در دیدار چهارمش «عبدالرحمان ســنه» سنگالی را 3 بــر یک از پیش رو برداشــت اما در دیــدار پنجم مقابل «کن نیشــیمورا» از ژاپن صفر بر صفر به تســاوی رسید ولی با قانون هانتی برنده بازی اعام شــد و به نیمهنهایی رسید.

عســگری در این مرحله با نتیجه 2 بر صفر «بســان مزوف» کاراتهکا کشور روسیه را شکســت داد و فینالیست شد. عسگری عصر امروز برای رسیدن به مدال طا با حریفان به رقابت میپردازد.

پیش از این نیز ســجاد گنجزاده به فینال راه پیدا کرده بــود. به این ترتیب تیم ایران امروز شــانس رســیدن به دو نشان طا را دارد.

رزیتــا علیپــور کاراتــهکا وزن۱6کیلوگ­رم تیــم بانوان در نخســتین گام بــا نتیجه 6 بر صفــر «فریــدا آبیوآ» از آذربایجان را مغلــوب کرد، در دیدار دوم 3 بر یــک «نلــی دی ووس» از بلژیک را شکســت داد و در مبارزه ســوم نیز با حســاب 2 بر یک مقابل «بارنو میرزایوا» ازبکســتان­ی به برتری رســید. علیپور در مبــارزه چهارمش نیز با حســاب یک بر صفر برابر «آنجا زاگومــی» از دانمارک پیروز شــد اما در دور پنجــم 3 بر صفر نتیجه را به «یین ژیااویان» چینی واگذار کرد اما با راهیابــی کاراتهکای چینی به فینال این وزن، علیپور به جدول شــانس مجدد راه یافت که در نخستین دیدار این مرحله با نتیجه یک بر صفر مقابل «تیسام سادینی» مراکشی شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

در ادامه رقابتها هاموندرفشـ­ـیپور کاراتهکای وزن ۷6- کیلوگرم تیم مردان در مبارزه نخســتش یک بــر صفر «ریان اونیل» از کانــادا را مغلوب کــرد اما در دور دوم و ســوم به ترتیب مقابل «آلبرتو گلوز» از پاناما و «دیوید کوهن» از آلمان با قانون هانتی برنده و راهی دیدار چهارم شد. درفشیپور در مبارزه چهارمش 2 بر یک «رافیض حســنوف» از آذربایجان را شکســت داد اما در مرحله نیمه نهایی 2 بر صفر برابر «استیون داکوستا» از فرانسه شکســت خورد و باید برای کسب مدال برنز به مصاف حریف اسپانیایی برود.

دیگر کاراتهکای ایران فاطمه چاالکی در وزن ٥٥- کیلوگرم بود که در همان دور نخست 3 بر ٥ مقابل «ایرنا شاریخینا» از باروس شکســت خورد و بــه دلیل عدم صعــود این کاراتــهکا به دیــدار فینال، چاالکی از حضور در جدول شانس مجدد بازماند و حذف شــد. در ادامه مســابقات بخش مردان نیز امیر مهدیزاده کاراتهکا وزن -60 کیلوگــرم تیم ملــی بهعنوان دومین نماینده ایران به روی تاتامی رفت که در گام اول ٥ بر ۴ «دیوید پایارس» از پاناما را شکست داد و در دور دوم هم یک بر صفر «آرای صمدان» حریف نام آشنای ترکیهای را حذف کرده و راهی دور سوم شد. مهدیزاده در دور سوم ۴ بر 9 مقابل «عبدسام آمکناســی» از مراکش تن به شکســت داد و با باخت کاراتهکا مراکشی در مبارزه مرحلــه بعد، مهدیزاده از دور رقابتها کنار رفت. در ادامه سارا بهمنیار کاراتهکا وزن 0٥- کیلوگرم تیم بانوان در نخستین گام ٨ بر صفر «کریستین ویچا» از لتونی را شکســت داد، در مبارزه دوم نیــز با قانون هانتی مقابل «نران ران لی» از چین برنده اعام شــد و در گام ســوم هم با نتیجه 3 بر یک برابر «آیچا سیاح» از مراکش پیروز شــد. بهمنیار در دیدار چهارم خود 3 بر 2 نتیجه را به «ســراپ اوزچلیک» کاراتــهکا­ی ترکیهای واگذار کرد و به جدول شــانس مجدد راه یافت و در مبارزه نخست این مرحله 2 بر صفر «جلنا میلوچویچ» از صربستان را شکست داد و به دیدار ردهبندی رسید. رقابتهای فینــال و ردهبنــدی اوزان مختلف امروز برگزار میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran