Iran Varzeshi

متفاوت با سالهای گذشته

-

کم پیش میآید اولی هوینس، رییس بایرن مونیخ بگوید که تیمش شانس زیادی ندارد.بایرن امروز در خانه بوروسیا دورتموند دیدار کالســیکر را برگزار میکند. از ابتدای فصل، همه طرفــداران فوتبال آلمان منتظر این دیــدار بودند اما کســی تصور نمیکرد بایرن در شــرایطی پا به این مسابقه بگذارد که چهار امتیاز کمتر دارد و پس از ده هفته، اوضاع خوبی ندارد.

هوینس پس از بــرد دو بر صفر بایرن مقابــل آ.ا.ک در لیگ قهرمانــان گفت: «ما در حالی بــه خانه دورتمونــد میرویم که شــانسمان برای برد باال نیست و کم است. این برای نخســتین بار در ســالهای اخیر اســت که چنین اتفاقــی میافتد. نمیتوان بــه خانه دورتموند رفت و گفت ســه امتیاز را میخواهیم. دورتموند فصل خیلی خوبی تا اینجای کار داشته است و در این تردیدی نیست.»

دورتمونــد هرچنــد سهشــنبه مقابل اتلتیکــو مادریــد دو بر صفر باخــت اما در بوندسلیگا تنها تیم بدون شکســت است و در 10 بازی 30 گل هم زده است. این تیم با هدایت لوسین فاوره در 15 دیدار نخستش شکست نخورد و به این ترتیب فاوره بهترین شروع را در میان مربیان تاریخ دورتموند به نام خود ثبت کرد.

آنهــا اتلتیکو مادریــد را چهار بر صفر بــرده بودند و ســپس در مادرید دو بر صفر باختنــد اما همین باخت هــم با دید مثبت باشــگاه همراه بود. رومن بورکی، دروازهبان دورتموند گفت: «شاید خیلی بد نباشد پس از چند هفته که همه چیز در اوج بود، کمی به سطح زمین برگردیم.»

هانس یواخیم واتســکه، مدیر اجرایی باشــگاه هم پــا را فراتــر گذاشــت: «من کمی خوشــحالم چون این رونــد طوالنی شکستناپذیر­ی تمام شــد. حاال این باعث میشود که ذهنها برای دیدار شنبه متمرکز باشد.»

در دیدار قبلی دو تیم که در ماه مارس برگزار شــد، بایرن در مونیخ شــش بر صفر پیروز شد. در آن بازی، روبرت لواندوفسکی مقابل تیــم ســابقش هتتریک کــرد اما دورتموند حاال زیر نظر فاوره و مشــاورانش، سباســتین کل و ماتیاس زامر، تیمی جدید شــده اســت. حاال بازیکنانی مانند اکســل ویتســل بلژیکی و توماس دالنی دانمارکی تیم را به ثبات رســاندهان­د و پاکو آلکاســر اســپانیای­ی هم از زمانی که بهصورت قرضی از بارســلونا به دورتموند پیوسته، پدیده تیم شــده اســت. بازیکنان جوان هم برای تیم فاوره عالی بودهاند. جیدون سانچو 18 ساله، اشرف حکیمی 19 ســاله، داناکسل زاگادو 19 ســاله، و جیکوب برون الرسن 20 ساله همه در این فصل درخشیدهاند.

بازگشــت دورتموند به اوج باعث شده بوندسلیگا هم احیا شــود. سرانجام، تیمی پیدا شــده که میتواند بایــرن را به چالش بکشــد. غولهای باواریــا در 12 رویارویی اخیر دو تیم در بوندسلیگا در جدول باالتر بودهاند؛ یعنی از زمانی که دورتموند در سال 2012 قهرمان شد، به این سو.

واتسکه میگوید: «برای فوتبال آلمان، خوب اســت که یک بازی با شرایط متفاوت انجام شود. مردم منتظر این دیدار هستند.»

برد مقابل رقیــب دیرین، دورتموند را پیش از دیدارهای ملی هفت امتیاز از بایرن پیش خواهد انداخت.

دورتموند با نمایشهای درخشــانش جذابیت بسیاری به لیگ بخشیده اما بایرن دارد بهسختی نتیجه میگیرد. تساوی یک بر یک آنهــا در خانه مقابل فرایبورگ در هفته گذشــته باعث شد فشار بر نیکو کواچ، مربی جدید تیم افزایش یابد.

البتــه هر مربــی که جانشــین یوپ هاینکس باتجربه میشد، بیتردید با چالش روبهرو بود. هاینکس در ســال 2013 بایرن را به ســهگانه رســاند و فصل پیش هم که جانشــین کارلــو آنچلوتــی شــد، عملکرد درخشانی داشت. حاال کواچ میگوید: «ما در حال حاضر راحت بــازی نمیکنیم. ما واقعا باید سخت تالش کنیم.»

منبع: ‪The Olympian‬

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran