Iran Varzeshi

توماس مولر: میتوانیم دورتموند را در خانهاش ببریم

-

بایرن مونیخ، قهرمــان فصل پیش بوندسلیگا روز شنبه (امروز) با بوروسیا دورتموند بازی خواهد کرد. آنها در حالی در زیگنال ایدونا پارک به میدان میروند که چهار امتیاز کمتر از دورتموند کســب کردهاند. توماس مولــر، بازیکن بایرن در مصاحبهای با ســایت رسمی بوندسلیگا گفته که این تیم میتواند برنده این دیدار باشد.

میگویند همیشــه بــازی بعدی، مهمترین بازی است. بازی بعدی شما که با دورتموند است چقدر مهم است، بهویژه با توجه به جایگاهتان در لیگ؟

بازی با دورتموند برای بایرن همیشــه خاص اســت. دورتموند در پنج، شــش، هفت، هشت سال گذشــته رقیب اصلی بایرن مونیخ بــوده اســت. از وقتی که در این تیــم بودهام، آنها همیشــه رقیب اصلی ما بودهاند و همیشه بیشــترین فشــار را بر ما آوردهاند. شــنبه هم همین میشــود. البته اوضاع در سالهای اخیر کمی متفاوت شده است. کم پیش آمده زمانی که در خانــه دورتموند بــازی میکنیم از آنها کمتر امتیاز داشته باشیم. به همین دلیل است که این بازی خاص و برای ما مهم است.

آیا به نظرت اوضاع فعلی جدول باعث میشود فشار بیشتری روی بایرن باشد؟

فشــار روی ما که همیشــه خیلی زیاد اســت، صرفنظر از اینکه شــرایط چطور باشد. فصل گذشــته، در اکتبر هم پنــج امتیاز عقب بودیم ولی توانســتیم اوضاع را برگردانیم. این کاری اســت که میخواهیم امســال انجامش بدهیــم. البته دورتموند در ایــن بازی جا دارد که نتیجــه ضعیفتری بگیــرد و همچنان در صدر جدول بماند اما ما فرصتی عالی داریم که فاصله را با آنها کاهش بدهیم و سپس به اردوی تیمهای ملیمان برویم.

تو با هیچ تیمــی به اندازه دورتموند بازی نکردهای. این بــازی برای تو از نظر شخصی چه معنایی دارد؟

همانطور کــه قبال گفتهام، از زمانی که بازی در تیم اصلی بایرن را آغاز کردم، دورتموند رقیب اصلی ما بوده است. این بازی بین دو تیم همیشه خاص است. این بار حتی خاصتر است و کل آلمان بازی را تماشــا خواهند کرد. حتی در ســطح بینالمللی هم این بازی بسیار مهم است، بهویژه که اوضاع در جدول اینگونه است. این بازی جذابی برای طرفداران بوندسلیگا در سراسر دنیا است.

تو دهمین سال حضورت در بایرن را میگذرانی و از یک بازیکن جوان تبدیل به چهرهای کلیدی در تیم شدهای. سبک تو در این مدت چه تغییری کرده است؟

ســخت بتــوان در این بــاره نظر داد. فوتبال البته بهصورت پایهای تغییر کرده است. برایم ســخت است که از خودم بگویم. پیشتر، ما عملگرایانه­تر بازی میکردیم و ارســال بلند توپ کاری طبیعی بود، نه اینکه از سر اضطرار باشــد. فرهنگ فوتبال از نظر شیوه انجام بازی هم بیتردید بهتر شــده است. سرعت بازی هم افزایــش یافته و نبردهــای رودرروی بازیکنان دارد مهم و مهمتر میشود.

تو در هر بازی بهصــورت میانگین 12 کیلومتر حرکت میکنی و بیشــترین پوشــش زمین را در میان بازیکنان بایرن داری. همچنیــن نیمــی از تکلهایی که میزنی موفقیتآمیز است.

در نهایت، اگر احســاس مسوولیت بیشتری درباره تیمتان داشته باشید، سبک بازیتان را تغییر میدهید تا بتوانید بیشتر در خدمت تیم باشید. شما دیگر بیصبرانه نمیدوید تا گل بعدی را بزنید. شما احساس مســوولیت میکنید که تیم نتیجه خوبی بگیرد. مــن خودم را یک هافبک میدانم و در آن نقطــه از زمین، باید تکلهای موفق زیادی داشــته باشــید. در ابتــدای دوران فوتبالم، این کارها را ســایر بازیکنان انجام میدادنــد و من آزادی عمل بیشــتری در حمالت داشــتم. از این نظر، شــاید اوضاع تغییــر کرده اســت اما به جــز آن، تالش میکنم که در هر بازی مانند همیشه بازی کنم اما البته دورههایی هســت که گلهای زیادی میزنید و دورههایی هم هســت که گلهای زیادی به ثمر نمیرسانید.

اوضاع بایــرن در حال حاضر چگونه است؟

تیم متحد اســت. ما خیلی عالی با هم جور میشویم. همیشــه هم همین بوده است. حاال هم طبیعی است، چون ما شش سال پیاپی اســت که قهرمان بوندسلیگا میشویم و حاال که به مشــکل برخورد کردهایم، مشکالت ما را بزرگ کرده و خبرش را در سراســر دنیا منتشر میکنند. تعداد بســیار اندکی از خبرهایی که منتشــر میشــود درباره اتفاقات داخل میدان است اما ما میتوانیم به هواداران این اطمینان را بدهیم که ســخت میجنگیم و تمام تالش خود را با تمام وجود انجام میدهیم. ما مطمئن هســتیم که میتوانیم دورتموند را در ورزشگاه خانگیاش ببریم. منبع: سایت بوندسلیگا

دیلی میل- مچ پای دنی ولبک در بازی آرسنال برابر اسپورتینگ لیسبون به شدت آسیب دید و او را به بیمارستان فرستادند. او در یک صحنه برای زدن توپ با سر رفت که مچ پایش زیرش ماند.

 ??  ?? از زمانی که بازی در تیم اصلی بایرن را آغاز کردم، دورتموند رقیب اصلی ما بوده است. این بازی بین دو تیم همیشه خاص است. این بار حتی خاصتر است و کل آلمان بازی را تماشا خواهند کرد
از زمانی که بازی در تیم اصلی بایرن را آغاز کردم، دورتموند رقیب اصلی ما بوده است. این بازی بین دو تیم همیشه خاص است. این بار حتی خاصتر است و کل آلمان بازی را تماشا خواهند کرد
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran