Iran Varzeshi

پورغالمی‌پول‌3‌فصل‌را‌نم ‌یخواهد مهابادی: گفتم «بشین» و اخراج شدم

-

در حالی که گفته میشــود فرهاد پورغالمی به خاطر فسخ نکردن قراردادش با باشــگاه ملوان، مانع صدور کارت سرمربیگری محمد احمدزاده شــده اما چنین نیست و در واقع این باشگاه ملوان است که تا االن هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده. پورغالمی از زمانی که با نامه باشــگاه ملوان بندرانزلی از سرمربیگری این تیم برکنار شده تا االن هیچ تماسی از باشگاه نداشته تا کارهای فسخ قراردادش را انجام دهد. او خیلی وقت اســت منتظر تماس باشگاه مانده اما معلوم نیست مسووالن ملوان به چه دلیل تا االن هیچ اقدامی در این مورد انجام ندادهاند. این مســاله باعث شده محمد احمدزاده بالتکلیف بماند و خیلیها حاال پورغالمی را مقصر اصلی این اتفاق بدانند اما او بدون شــک کمترین تقصیر را در این زمینه دارد چون باشگاه اقدامی برای فسخ قرارداد انجام نداده تا شان مربیانش حفظ شود.

‪3 2،‬ هفتــهای اســت کــه فرهــاد پورغالمی از سرمربیگری ملوان بندرانزلی برکنار شــده. بعد از این اتفاق خیلی زود خبر رســید محمــد احمــدزاده هدایت سفیدپوشان شمالی را به عهده گرفته. با این انتخاب، به نظر میرســید احمدزاده در بازیهــای بعــد روی نیمکــت تیم بنشیند اما این اتفاق نیفتاد.

محمــد احمــدزاده در تمرینــات حضوری فعال داشــت اما زمان بازی که میرســید باید از روی ســکو تیمش را هدایت میکرد.

ایــن اتفاق حواشــی زیــادی را به وجود آورد چرا که گفته میشــد فرهاد پورغالمــی، قراردادش را با ملوان فســخ نمیکند تا کارت سرمربیگری احمدزاده صادر شــود! این مســاله ناراحتی تعداد زیادی از هواداران را هم به دنبال داشت.

به طوری که خیلیها فکر میکردند پورغالمی عمدا دست به چنین کاری زده امــا واقعیت چنین نبود. گفته میشــود بعد از اینکه باشــگاه ملوان بندرانزلی در نامهای بــه فرهاد پورغالمــی اعالم کرد همکاریشــا­ن به پایان رســیده و قصد دارند دســت به تغییر بزنند، دیگر خبری از باشگاه نشد.

بعــد از این نامه، فرهــاد پورغالمی طبــق قانون کنــار کشــید و منتظر بود باشــگاه او را فرا بخواند تا کارهای مربوط به فسخ قرارداد انجام شود اما چنین نشد. پورغالمی حتی شــاهد تماس باشگاه با دستیارش برای تســویه حساب هم بود اما خودش هیچ تماســی از سوی باشگاه دریافت نکرد.

او منتظر ماند تا بلکه باشــگاه تماس بگیرد و کارهــای الزم را انجام بدهد اما هیچ اتفاقی نیفتاد و این مســاله طوالنی شــد. بعد از آن، باشــگاه در مورد صادر نشــدن کارت مربیگری محمد احمدزاده فقــط از فســخ نشــدن قــرارداد فرهاد پورغالمی صحبت کرد، در حالی که این مساله را خود باشگاه به تعویق انداخت.

به هر حال مطرح شدن نام پورغالمی برای صادر نشــدن کارت بــازی محمد احمدزاده حواشی زیادی برای مربی سابق ملوان ســاخت. این در حالی اســت که فرهاد پورغالمی به بهترین شــکل ممکن با باشگاه ملوان بندرانزلی همکاری داشت.

او اول فصــل و زمانی که هیچ مربی حاضر نبود ریســک کنــد و با ملوانی که با کســر 6 امتیاز فصل را شروع میکرد، همکاری کند، با این تیم قرارداد 3 ســاله امضا کرد. پورغالمی کارش را خیلی خوب شروع کرد و در همان ابتدای فصل با چند نتیجه خوب، امید را به هواداران انزلیچی برگرداند اما طولی نکشــید که همه چیز تغییر کرد. یکسری سوءتفاهمها بین او و پژمان نوری کاپیتان ملوان پیش آمد که همه چیز را خراب کرد. دیگر از آن نتایج خوب خبری نشــد و ملوان به قعر جدول رسید. با این اتفاقات، باشگاه هم دست به تغییر زد و فرهاد پورغالمی را برکنار کرد.

بعد از این اتفاق، شــایعه شد فرهاد پورغالمــی اعالم کــرده پــول 3 فصل قراردادش را میخواهد. در ابتدا باور این شایعه خیلی هم ســخت نبود اما بعدها مشخص شــد پورغالمی هیچ صحبتی از پول 3 فصــل قراردادش نکرده. او بارها و

داود مهابادی ســرمربی شهرداری ماهشــهر که تا چندی پیش در خطر اخراج قرار داشت، در هفتههای اخیر نتایج خوبی گرفت اما در بازی با خونه به خونه بابل از زمین اخراج شــد. مهابادی درباره این بازی که با تساوی به پایان رســید و اتفاقاتش میگوید: «ما این بازی را در چمن مصنوعی برگزار کردیم و شــرایط بازی برای ما مقداری مشکل بود. در این بازی دو نیمه متفاوت را شــاهد بودیم. نیمه اول بــازی بهتری را ارائه کردیم و چند موقعیت صددرصد گل را از دست دادیم. در نیمه دوم تیم حریف به ما فشار بیشتری آورد و کار را برای ما ســخت کرد اما ما هم در نیمه دوم میتوانستیم به گل برســیم. در مجموع نتیجه مساوی نتیجه عادالنهای بود اما ما به این نتیجه راضی نبودیم.» مهابــادی در مورد عملکــرد داوری هم توضیح میدهد: «داور قضاوت بدی نداشت، تنها نکتهای که اینجا قابل ذکر اســت این است که داور یک پنالتی صددرصد را برای ما نگرفت و این تصمیم تاثیرگذار باعث شــد نتیجه بــازی آنچه که میخواهیم، نشــود. داور چهارم این بازی برخورد خوبی با من نداشت. او من را بیدلیل اخراج کرد. مربی تیم مقابل یک چیزی به من گفت و من هم در جواب به او گفتم بشــین و داور چهــارم بعد از آرام کردن مربی تیم حریف من را از زمین مســابقه اخراج کرد. اگر با یک بشــین گفتن قرار است ما اخراج شویم دیگر این کلمه را به زبان نمیآوریم.» سرمربی شهرداری ماهشــهر درباره شــرایط تیمش میگوید: «ما در شروع فصل لیگ دسته یک عملکرد بدی داشــتیم اما به مرور توانستیم از بحران عبور کنیم و روند بهتری داشته باشیم.» پیش از اینکه حتی در ملوان هم باشــد، در مصاحبههایش گفته بود فقط در ازای کاری که انجام میدهد و عرقی که برای تیمش میریزد، پــول میگیرد، نه برای قراردادی که به پایان نرسیده. در واقع به لحاظ قانونی فرهاد پورغالمی میتوانست مدعی باشد طبق قراردادی که دارد، باید پول 3 فصل آن را بگیــرد اما پورغالمی عقاید خــاص خــودش را دارد و معتقد اســت پولی را که برای آن عرق نریخته باشــد، به خانهاش نمیبــرد. به هر حال فرهاد پورغالمی بعد از اینکه به خواســته باشــگاه از حضور در ملوان کنار کشــید، منتظر است تا باشگاه با او تماس بگیرد و کارهای مربوط به فســخ را انجام دهد اما تا االن هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده. در واقع میشــود گفت دلیل اینکه صادر شدن کارت سرمربیگری محمد احمدزاده به تعویق افتاد، بدون شــک باشگاه است که تا االن هیچ اقدامی برای فسخ قرارداد پورغالمی انجام نــداده اما همه تقصیرها متوجه سرمربی سابق ملوانیها شده.

حــاال باید منتظــر مانــد و دید در نهایت باشــگاه چه زمانی بــا پورغالمی تماس میگیرد تا کارهای مربوط به فسخ قرارداد را انجــام بدهد و کارت مربیگری محمد احمدزاده صادر شــود. این سوالی است که ذهن خیلیها را به خود مشغول و البتــه کار احمــدزاده را بیش از پیش ســخت و پیچیده کرده. مسالهای که به راحتی قابل حل اســت اما معلوم نیست باشگاه به چه دلیل آن را تا االن به تعویق انداخته و اقدامی برای آن انجام نداده.

پورغالمی زمانی که هیچ مربی حاضر نبود ریسک کند و با ملوانی که با کسر 6 امتیاز فصل را شروع میکرد، همکاری کند، با این تیم قرارداد 3 ساله امضا کرد. پورغالمی کارش را خیلی خوب شروع کرد و در همان ابتدای فصل با چند نتیجه خوب، امید را به هواداران انزلیچی برگرداند اما طولی نکشید که همه چیز تغییر کرد

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran