Iran Varzeshi

کمپین بازگشت اخراجیهای استقالل

-

از روزبه چشــمی و فرشید اســماعیلی در فصل جاری چه خاطره خوشــی در ذهن دارید؟ از روزبه چشــمی و فرشید اسماعیلی در فصل جاری کدام بازی به یادماندنی را در ذهن دارید؟ از چشمی و اسماعیلی کدام نمایش ماندگار را در فصل جــاری در ذهن دارید؟ کدام موقعیت ســازی، کدام پــاس گل، کدام خالقیت، چند گل با ارزش در راســتای پیروزی استقالل؟ پاسخ هیچ است! هیچ، هیچ و باز هم هیچ! دو عنصری که باید در فصل جاری به ســتارههای تابناک باشــگاه اســتقالل بدل میشــدند تا جایگاه بازیکنی معمولی تنزل یافتهاند! چرا؟ این چشــمی همان چشمی فصل پیش است؟ این فرشید چه طور؟ او چرا بار سنگین موقعیت ســازی در اســتقالل را به خوبی به دوش نکشیده است؟ چرا آنها ســتاره نشدند؟ چرا در اســتقالل فصل هجدهم به مردانی ماندگار بدل نشدهاند؟ هزار چرا پیش روی دو بازیکن استقالل است. چهرههایی مهم که میتوانستند ارزشمندتری­ن مردان در فصل جاری باشند.

روزبه چشــمی اما انــگار همه هوش و حواســش را به جام ملتها دوخته اســت و فرشید اسماعیلی هم انگار یادش رفته همین فصل پیش تیغ دارترین بازیکن استقالل بود. بازیکنی که اســمش میآمد حظ میکردیم. روزبــه و فرشــید روزهای تلخی را ســپری میکنند.

با ضعیفترین آمار. با ســقوطی مرگبار و حاشیههایی که منجر به اخراج موقتشان شده است. اخراجی که انگار وینفرد شفر بنا ندارد پایانی را برایش مشــخص کند. انگار مسووالن باشگاه استقالل هم خود در مخمصههای بزرگی گیر افتادهاند که باز هم راضی به بازگشــت این بازیکنان نیستند.

شــاید آنها هم در نهان خود میگویند مگر بود و نبود چشــمی و اسماعیلی چه تفاوتی برای استقالل داشته است؟! البد فتحی میگوید با این بازیکنان مقابل پدیده بازی میکردیم که چه اتفاقی برای اســتقالل میافتاد. شــاید شــفر هم قطع امید کرده باشــد که این گونه آنها رها شدهاند. حتی هیچ تماسی هم با آنها گرفته نشده است. حتی حال شان را هم نپرسیدهاند.

قهری بــه تمام معنا. نه فتحی و دیگر مســووالن اســتقالل حال اینها را میپرســند و نه شفر. فقط اصغر حاجیلو بوده که چراغ خاموش تماسهایــی با این دو بازیکن برقرار کرده اســت تــا بیش از این لطمه روحی نبینند اما اســتقالل مگر میتواند از چشمی و اسماعیلی بگذرد؟ دور جدید تمرینات از شنبه کلید میخورد. تمریناتی که برای استقالل مهم اســت. تمریناتی که برای استقالل اهمیت واالیی دارد. هرچند که چشــمی احتماال راهی اردوی ملی خواهد شــد اما به هرحال این فضا باید شکســته شود تا شاید فرصت دوبارهای باشد برای این دو تا خودی نشان دهند.

کمپینی که برخی بازیکنان استقالل در فضای مجازی به حمایت از چشمی و اسماعیلی به راه انداختهاند با همین هدف است. اینکه چشمی و اســماعیلی برگردند و دوباره شروع کنند. آنها واسطه شدهاند تا شاید تصمیمگیران در باشگاه نرم شوند. تا قدری کمیته فنی را هم قانع کنند که این بازیکنان را دوباره به کار بگیرند، تا شاید شفر هم با بازگشت این مردان موافقت کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran