Iran Varzeshi

تایم اوت دردسرساز برای پدیده

- اکبر‌منتشلو ‪Akbar Manteshloo‬

تغییرات در برنامه بازیها همواره با انتقاد و شکایت تیمهای لیگ برتری مواجه شده و البته خیلی وقتها، سازمان لیگ اعالم کرده که پیش از این برنامه بازیها به باشگاه فرستاده شده و تغییرات نیز اعالم شده است. اما در مورد اخیر انگار همه چیز در خوشبینانهت­رین حالت یک دفعه اتفاق افتاده و در حالی که قرار بود استقالل میزبان پدیده در آزادی باشد، بازی لغو میشود و حتی به ورزشگاه دیگری هم منتقل نمیشود. به نظر میرسد حداقل در این مورد سازمان لیگ حرفی برای گفتن نداشته باشد، هر چند همیشه بهانههایی برای لغو و تاخیر در بازیها وجود دارد.

انــگار بــرای تیــم گل محمدی آرامش معنایی نــدارد، در حالی که این تیم تازه از بحران مالی کمی رها شــده بود، حاال باید وارد بحران دیگری شــود که برای گل محمــدی و همکارانش در این تیم ســخت خواهد بود. پدیده با لغو بازیاش با استقالل وارد فضایی میشود کــه گلمحمدی همیشــه از آن واهمه داشــته و حتی در روزهایی که بازیها به خاطر تیم ملــی تعطیل بود، بارها به این موضوع انتقاد کرد و اعتقاد داشــت که نمیدانــد در روزهای تعطیل چگونه تیمش را در شــرایط آمادگی نگه دارد. لغو بــازی پدیده با اســتقالل به معنای تعطیلــی طوالنی دوباره بــرای این تیم خواهد بود. ســازمان لیگ دلیل لغو این بازی را اینطور توضیح میدهد: «به دلیل حضور میهمانان خارجی برای شــرکت در فینال لیگ قهرمانان آســیا و مشغله فراوان نیروی انتظامی در روزهای جمعه و شــنبه در تهران و اعالم شورای تامین استان، دیدار دو تیم استقالل و پدیده از هفته دوازدهم لیــگ برتر در روز جمعه ۸۱ آبان ۷۹ برگزار نخواهد شــد و زمان جدید این بازی متعاقبا اعالم میشود.»

لغو رســمی ایــن دیدار بــا انتقاد مســووالن پدیــده از جملــه مجتبی سرآســیابی روبهرو شــد. او در این باره میگوید: «واقعا از شــنیدن این خبر و دالیلی که برای آن مطرح شــده شوکه شــدیم. ســازمان لیگ اعالم کرده که نیروی انتظامی مشغله دارد و به همین خاطر دیدار پدیده و اســتقالل لغو شده است. از دوســتان خواهش میکنم اگر میخواهند به اســتقالل کمک کنند تا از بحران دور شــود، پای خادمان مردم را به این ماجرا بــاز نکنند. فکر میکنم این مسائل البته به باالتر از سازمان لیگ مربوط میشــود و بــه هیچوجه اتفاقی که رخ داده یک مســاله عادی نیســت و ابعاد پیچیدهای در پشــت پرده دارد. از مســووالن ســازمان لیگ درخواست میکنم در راســتای شفافسازی، نامه مکتوب نیروی انتظامی در این خصوص را رســانهای کننــد. وزارت ورزش و جوانان چرا بــرای خارج کردن یک تیم از بحــران، پدیــده صدرنشــین را وارد بحران میکند؟» سرآسیابی اشارهای به مشکالت تیمش دارد: «با لغو این دیدار پدیــده 22 روز بازی رســمی نخواهد داشــت و بعــد از آن باید هر 4 روز یک بار بازیهای سنگین داشتهباشیم. ضمن اینکه 2 بازی آخر خود در نیمفصل اول را بایــد در خانه رقبــا برگزار کنیم. بعد از مصاف بــا ســپاهان در اصفهان باید به تهــران برویم تا با اســتقالل رودررو شــویم. گویا در وزارت ورزش و جوانان میخواهند یک تیم را از بحران درآورند و ما را مســتقیما وارد بحران و حواشی کننــد و جالب اینکه برای رســیدن به هدف خــود حتی اقتدار نیروی انتظامی را هم زیر ســوال میبرنــد.» قائم مقام باشــگاه پدیده موضوع مهمی را مطرح میکند: «تاریخ برگزاری دیدار برگشت فینال آســیا از چه زمانی مشخص شده بود؟ از روزی که پرسپولیس فینالیست شده تا امروز، چطور ممکن است نیروی انتظامــی 2 روز به آغاز بازی اعالم کند ایــن دیدار بایــد لغو شــود؟ یعنی این یک مــاه از برنامه ســازمان لیگ مطلع نبودند؟»

با این اوصاف حتی اگر بپذیریم که بازی در آزادی با نامه و اعالم مســووالن انتظامی لغو شده است، باید این سوال را پرسید که چرا این بازی در تختی برگزار نشــد؟ اســتقالل در این دیدار میزبان پدیده بود و برای برگزاری این دیدار باید شــرایط را مهیا میکرد و اصال ربطی به سازمان لیگ نداشته که به خاطر برخی بهانههای واهی بــازی را لغو کند. حتی مسووالن ورزشــگاه آزادی هم پیش از این اعالم کــرده بودند به دلیل برگزاری فینال آســیا در روز شنبه نمیتوانند روز جمعه میزبان استقالل و پدیده باشند و به همین خاطر این بازی باید در ورزشگاه دیگری کــه احتماال تختی بــود برگزار میشد ولی ظاهرا این را هم استقاللیها نپذیرفتنــ­د و فقط به دنبــال لغو بازی بودند که در نهایت به این هدف رسیدند. با این اوضاعی که پیــش آمد باید اقرار کرد که شاید برای نخستین بار سازمان لیگ برای اســتقالل تایم اوت در فوتبال در نظر گرفت تا این تیم بتواند با شرایط بهتری راهی دیدار با صدرنشــین لیگ برتر شــود. با در نظــر گرفتن این موارد باید حق را به مشهدیها داد که معترض این شرایط باشــند و البته گلمحمدی نشان داده است که حتی در این صورت نیز تیمش را در صدر نگه خواهد داشت چرا که در گذشــته نیز بــا این تعطیلی روبهرو بوده است ولی در حال حاضر باز هم صدرنشین لیگ برتر است.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran