Iran Varzeshi

مجید‌کهتری:‌باید‌قدرت‌آسیا‌و‌جهان‌باقی‌بمانیم‌

-

رییس انجمن تیر و کمان معلوالن معتقد است که انتقال رشته تیر و کمان معلوالن به فدراســیون تیر و کمان اتفاق بسیار خوبی اســت، در صورتی که در اجرای برنامههای تیر و کمان معلوالن به دلیل کمبود بودجه خللی ایجاد نشــود و برنامههای آنها همسو با برنامههای تیم ملی باشد.

هفته گذشــته کمیته ملی پارالمپیک تصمیم گرفت هشــت رشته از رشــتههای معلوالن را به فدراسیونها انتقال بدهد. یکی از این هشــت رشــته تیرو کمان بود که از فدراسیون جانبازان و معلــوالن جدا و به فدراســیون تیروکمان منتقل شــد. بعد از این اتفــاق مجید کهتری دربــاره این تصمیم گفت: «بنــا به تصمیم فدراســیون جهانی هشت رشته از معلوالن قرار است از سال آینده به فدراســیون­های مربوطه خود انتقــال پیدا کنند که تیر و کمان نیز یکی از این رشتههاست. به هر صورت این قانونی است که باید اجرا شــود و ما آن را به فال نیک میگیریم. البته اینکه فدراسیون تیر و کمان در آینده متولی این رشــته است قطعا در برنامهریزی بهتر این رشــته تاثیر مثبتی دارد اما امیدوارم این انتقال به شکلی باشــد که در آینده برنامههای ما نیز همسو با برنامههای تیم ملی اجرا شود و بودجه کافی در این زمینه پیشبینی شود.»

کهتری همچنین ادامه داد: «۰۴ سال است که زیرساختهای ورزش جانبازان و معلوالن در این فدراسیون شکل گرفته و نتایج خوبی به دنبال داشته است.

بدون شک این تغییرات در صورتی که حاشیههایی به دنبال نداشــته باشد و سبب افت این رشته که هماکنون در آسیا، جهان و پارالمپیک حرف اول را میزند، نشود، قطعا در آینده میتوانیم موفقیتهــا­ی بهتری در تیر و کمان معلوالن رقم بزنیم. البته من منتظر هســتم با انجمنها نیز جلساتی برگزار شود تا راهکارهای الزم را در این زمینه ارائه دهیم. فعال تصمیمات در ســطح کالن و با حضور کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون جانبازان و معلوالن و فدراســیون تیر و کمان انجام شــده و ما در جریان این تغییرات نیستیم.»

کهتــری درباره امکان اســتفاده از ســاختارها­ی تیر و کمان در فدراســیون جانبــازان و معلوالن هم گفــت: «در حال حاضر زیرســاخته­ای رشته تیر و کمان توســط کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلوالن نهادینه و برای تهیه زیرساختها زحمات زیادی کشــیده شــده اســت. امیدوارم با این جابهجایی پتانســیلی ایجاد شــود تا بتوانیــم برنامههای خود را همســو با برنامههای تیم ملی پیش ببریم. بهعنوان مثال؛ اگر قرار است اردو برای تیم ملی برگزار شــود اردوی ما نیز همزمان با کمانداران برپا شود و همچنین اگر قرار به اعزام باشد این اعزام کمانداران معلول را نیز شامل شود.

متاســفانه تا به امروز اردوهای ما به گونــهای بوده که 6 ماه قبــل از هر اعزامی برای کمانداران اردوی آمادگی برگزار میشــد و اگر مســابقهای نباشــد اردویی نیز برپا نمیشود. امیدوارم با این جابهجایی شــرایط بهتری برای کمانداران معلول از نظر برگزاری اردوهای تدارکاتی و اعزامهای برون مرزی ایجاد شود.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran