Iran Varzeshi

اروین، رکورد برهانی و کریمی را شکست

-

رکوردداران زمان هتتریک در تاریخ لیگ برتر، 2 بازیکــن بودند؛ بازیکنانی که ســابقه بازی برای اســتقالل را در کارنامه داشــتند؛ یعقوب کریمــی و آرش برهانی. برهانــی 7 آبان 7۸ – لیگ هشــتم- و در بازی مقابل پیکان در لیگ برتر توانســت طــی ۸ دقیقــه 3 گل بزنــد و یک رکورد جدید به نام خود ثبت کند. دوشــنبه، 16 مرداد 13۹1 اتفاق جالبی در آبادان رخ داد؛ بازی نفت آبادان مقابل نفت تهران. یعقوب کریمی در این بازی موفق شــد 3بار و در عــرض ۸ دقیقه دروازه میزبان را باز کند و با رکورد آرش برهانی برابری کند. یعقوب در آن مقطع یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر بود و در پســت بال چــپ، بازیهای فوقالعادها­ی برای نفت تهران انجام میداد. هتتریــک ایمــون زاید را هم کــه به یاد دارید؛ در آن بازی معروف که پرســپولیس شکســت 2 بر صفر مقابل اســتقالل را با پیــروزی 3 بر 2 عوض کرد و توانســت به یک برد ارزشمند و خاطرهانگیز دست پیدا کند. ایمون زاید گلهای خود را در دقایق ‪3۸ 2۸،‬ و ۹0+2 بهثمر رســاند تا نامش را در جمع بهترین هتتریکهای تاریخ لیگ برتر ثبت کند. همه این رکوردها در هفته دوازدهم لیگ هجدهم شکسته شد؛ اینبار توســط یک خارجی به نام لی هری اروین. این مهاجم در نیمه دوم وارد زمین شد، در ترکیب تراکتورساز­ی قرار گرفت و از دقیقه 57 تا ‪3 46،‬ گل برای این تیم بهثمر رساند تــا نهتنها میزبان باخت یــک بر صفر را با بــرد 3 بر یک عوض کنــد، بلکه خود این بازیکن رکورد سریعترین هتتریک تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کند.

اروین با گلهایی که مقابل ذوبآهن زد، نشان داد که یک تعویض طالیی برای محمد تقوی و تیم تراکتورســ­ازی اســت. مهاجمی اســکاتلند­ی که بعــد از گلزنی مقابل ســپیدرود در هفته یازدهم، اینبار هم توانست برای تراکتورساز­ی موثر و یکی از عوامل برد خانگی این تیم برابر ذوبآهن باشد.

لی اروین که برای هفتههای متوالی، صحبت از کیفیت پاییناش میشد، حاال به یک بازیکن کلیدی در ترکیب تراکتورساز­ی تبدیل شده؛ بازیکنی که هواداران تبریزی میگفتنــد در حد و اندازههای اســتوکس نیســت اما میبینیــم که او توانســته در تراکتورســ­ازی جا بیفتد و 4 گل حساس بهثمــر برســاند، آن هم در شــرایطی که اســتوکس در 2 هفتــه اخیــر توفیقی در گلزنی بهدســت نیاورده و گلهای او روی عدد ۸ متوقف شده است. هدف اروین بعد از رکوردشکنی، کســب عنوان آقای گلی لیگ هجدهم اســت؛ اتفاقی کــه با ادامه این روند شــاید رخ بدهــد و یک بازیکن کمحاشیه از تراکتورســ­ازی چنین عنوان ارزشــمندی را کســب کند. لی اروین که حاال به بازیکنی محبوب در تراکتورساز­ی و میان هواداران این تیم تبدیل شــده، شاید بتواند محبوبتر هم شود و در پایان فصل عنوانی فردی را نیز تصاحب کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran