Iran Varzeshi

استیماچ گزینه مربیگری فوالد

استان شانسی برای سرمربیگری ندارد

- سميرا شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

فوالد خوزستان روند نسبتا خوبی را در شــروع لیگ هجدهم طی میکرد که ناگهان اتفاق عجیبی افتاد. وقتی سیروس پورموســوی در تمرین حضور داشــت و کارش را دنبال میکرد، به او گفتند باید به جلســه برود. پورموسوی بعد از تمرین به جلسه رفت و متوجه شد اعضای هیات مدیره تصمیم به تغییر کادرفنی گرفتند. به این ترتیب پورموسوی کنار رفت. با این اتفاق، خبر رسید عبدا... ویسی و حسین فرکی گزینههای اصلی فوالد خوزســتان برای ســرمربیگر­ی تیم هستند. از همان ابتدا البته خبرهای عجیب و غریب زیادی در مورد ویسی به گوش میرسید. اینکه او از قبل برای رســیدن به نیمکت فوالد خوزستان برنامهریزی کرده.

به هر حال با حواشــی زیادی که در این مورد به وجود آمد، مسووالن باشگاه تصمیــم گرفتند بــه ســراغ گزینههای دیگر بروند. در این زمینه گفته میشــد با حســین فرکی هم مذاکره شد اما مبلغ پیشنهادی فرکی باال بود و توافقی صورت نگرفت. شــرایط داشت سخت و سختتر میشــد. از ایگور اســتیماچ هم بهعنوان گزینه دیگر فوالدیها نام برده میشــد اما مدیرعامل باشــگاه فوالد خوزســتان بــه صراحت اعالم کرد، به دلیل نوســان نرخ ارز، قصــد ندارد مربــی خارجی به خدمت بگیرد. با این شرایط، همه منتظر سرمربی جدید فوالد خوزستان بودند که روزها و هفتهها میگذشت و خبری نبود. در نهایت باشــگاه به این نتیجه میرسد که هدایت تیم را به ایلی اســتان دستیار پورموسوی بدهد.

اســتان ظاهرا از زمانی که به ایران آمده بود، به قصد ســرمربیگر­ی کارش را شروع کرده بود که باالخره این فرصت را به دست آورد. ایلی استان خیلی امیدوار بود با فوالدیها نتایج درخشانی بگیرد. او در بازیهای دوســتانه و تدارکاتی شاهد یــک بازی خوب و تهاجمی از تیمش بود که با گلهای زیاد به پایان میرســید اما در بازیهای رســمی خبری از این بازی زیبا نبود. فوالد خوزســتان با ایلی استان نتوانســت نتایج خوبی بگیرد و کمکم به ردههای پایین جدول رســید. این مساله نگرانیهای زیادی بــرای هواداران فوالد خوزســتان به وجــود آورد امــا خبری از تغییر دوبــاره نبود. مســووالن فوالد خوزســتان فکر میکردند بایــد به این سرمربی رومانیایی فرصت بیشتری بدهند اما این فرصت بیشــتر باعث حذف تیم از جام حذفی هم شد. فوالد خوزستان حاال در لیگ برتــر هم اوضاع خوبــی ندارد. به همین دلیل خبر میرســد مسووالن باشــگاه فوالد خوزســتان با گزینههای سرمربیگری وارد مذاکره شدند تا هر چه زودتر و البته خیلی بی سر و صدا کارها را پیش ببرند و تغییر دوبارهای در کادرفنی ایجاد کنند.

بر این اساس گفته میشود مسووالن باشگاه فوالد خوزستان با ایگور استیماچ بار دیگر مذاکرات خود را شــروع کردند. ظاهرا تا االن مذاکــرات هم خوب پیش رفتــه اما هنوز به توافق نهایی نرســیده. چراکه فوالد خوزســتان برای اســتیماچ شرط گذاشته که با خود دستیار خارجی نیاورد. این مســاله تا االن باعث یکسری اختالفها شــده امــا به نظر میرســد بــهزودی توافق نهایی صــورت بگیرد. با این شرایط احتماال بار دیگر شاهد تغییر در کادرفنــی فوالد خوزســتان خواهیم بود. این بار قرار اســت یک مربی کروات هدایت فوالد را به عهده بگیرد. مربی که سابقه حضور در سپاهان را دارد و البته در این تیم نتوانســت به موفقیت برسد و در آخر اخراج شد. حاال این مربی قرار است ناجی فوالد خوزستان باشد. ناجی تیمی که هواداران زیادی دارد و همه به دنبال موفقیت آن هستند.

استان دستیار سرمربی آینده فوالد

فوالد خوزستان به دنبال تغییر دوباره در کادرفنی است. این اتفاق احتماال خیلی زود رخ میدهد و شــاهد حضور سرمربی جدیــد در تیم قرمز خوزســتانی خواهیم بود. با این شرایط، ایلی استان که بهعنوان مربی کارش را در فوالد خوزســتان شروع کرد و پس از اخراج ســیروس پورموسوی، سرمربی شــد، با تغییر دوباره در کادرفنی فوالد خوزستان، بار دیگر مربی خواهد شد. در واقــع با انتخاب ســرمربی جدید برای فوالد خوزســتان، این بار هم ایلی استان مربی و دستیار سرمربی جدید خواهد شد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran