Iran Varzeshi

درباره‌کارو‌حق‌وردیان‌چه‌م ‌یدانید؟

-

اســتقالل بازیکن ارمنی کم در ترکیب خود نداشته است؛ بازیکنانی که در کنار دیگر مردان، تاریخ طالیی این باشگاه را ساختهاند. اگر بخواهیم یکــی از این مــردان افتخارآفری­ن را معرفی کنیم به نام «کارو حقوردیان» میرسیم، فوتبالیستی مودب و متین اما در عیــن حال خســتگیناپ­ذیر. بازیکنــی که در تیم ملی و باشــگاه اســتقالل (تاج) مایــه مباهات بود و در خط میانی بهعنوان موتور محرکه تیم محسوب میشــد. او در سیستم 4-3-3 که مرحوم «زدراکو رایکوف» به آن پایبند بود بههمراه علی جباری و جواد قراب اضالع مثلث قدرت را در خط میانی تشکیل میداد.

قهرمانی بــا اســتقالل در جام باشــگاهها­ی آسیا در ســال ،1970 همچنین قهرمانی با تیم ملی فوتبال کشــورمان در جام ملتهای آسیا در سال 1972 و کسب مدال خوشرنگ طال در بازیهای آســیایی 1974 از جمله توفیقهای ماندگاری است که کارو در آن نقش انکارناپذی­ری داشت.

هافبک تالشگر سالهای دور تیم اســتقالل که اکنون 73 بهار را پشت سرگذاشته، در مدتی که با فوتبال سر و کار داشت با مربیان بزرگی همچون گارنیک مهرابیان، رایکوف، حشــمت مهاجرانی، محمــد رنجبر، ایگور نتو، پرویز دهداری، محمود بیاتی و فرانک اوفارل فعالیت میکرد.

حقوردیان نخســتین بازی ملی خود را در تاریخ 21 اســفندماه سال 1347 مقابــل پاکســتان انجام داد و ســرانجام در تاریــخ 22 فروردین 1356 رســما با دنیای قهرمانی وداع کرد و طــی یک بــازی خداحافظی (منتخــب ارامنه و اســتقالل) برای همیشــه کفشهایــش را بــه دیوار آویخت.

حقوردیــان اکنون در کشــور آمریــکا روزگار میگذراند. آندرانیک اســکندریا­ن، مائیــس میناســیان، کنستانت هاروتونیان، یرواند سیرون، ادموند اختر، فرد ملکیان، ســرژیک تیموریــان و آندرانیک تیموریان نیز دیگر ارامنه باشگاه استقالل بودند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran