Iran Varzeshi

بهسازی بقیه ورزشگاهها چه میشود؟

-

یکی از اتفاقات عجیب روزهای اخیر در ورزشــگاهه­ای تبریز و اصفهان تشــویق کاشیما، حریف پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا بود. مالک تراکتورساز­ی در پاسخ به این سوال که چرا چنین اتفاقی رخ داده، حرفهای جالبی دارد.

زنوزی به ورزش 3 گفت: «این مســالهای اســت که باید به طور مفصل دربــارهاش صحبت کنیم. من فکر میکنم به صورت خاص اینکه نه فقط در تبریز که در برخی ورزشــگاهه­ای دیگر هم شاهد تشویق تیم کاشیما آنتلرز بودیم، بیش از حد توجه نشــان دادن به پرســپولیس و ملی قلمداد کردن این مســابقه بود. اگرچه این مسابقه سمت و ســوی ملی دارد اما در نهایت یک افتخار باشــگاهی محسوب میشــود و اینکه شما همه هواداران فوتبال را مجبــور کنی که از صعود پرســپولیس به فینال خوششــان بیاید، اتفاق درستی نیست.»

زنوزی اضافه کرد: «اگر این موفقیتی که برای پرســپولیس حاصل شد، در دورههای بعدی لیگ قهرمانان آســیا برای سایر تیمها هم اتفاق بیفتد و حمایتها اینگونه نباشد، هواداران فوتبال تصور میکنند بیعدالتی و تبعیض رخ داده اســت. من بهعنوان یک فعال در فوتبال که طرفدار تراکتورســ­ازی هم هســتم منتظرم ببینم در آینده چه اتفاقاتــی پیرامون این موضوع رخ میدهد.»

زنوزی گفت: «مثال من در این باره ورزشــگاه آزادی است. شما دیدید کــه وزارت ورزش در عــرض 3 تا 4 هفته نواقصی کــه چندین دهه وجود داشــت را برطرف کرد و این به خاطر این بود که شاید میزبانی فینال لیگ قهرمانان از ما گرفته میشــد. از روز گذشــته که بازی فینال آسیا با شکوه خاصی برگزار شــد، به این مساله فکر میکنم که چرا برای سایر ورزشگاهها چنین اتفاقی نمیافتد؟ آیا ورزشــگاه یادگار امام تبریز احتیاج به بهســازی ندارد؟ ورزشگاههای زیادی در ایران هست که باید به شرایط آنها از نظر سازه و زمین رســیدگی شود، ورزشگاه کرمان، ورزشــگاه تختی تهران، ورزشگاه نســاجی و ... آیا اینها نیاز به ترمیم و بازســازی ندارنــد؟ اگر ما صحبت از عدالت میکنیم و وزارت ورزش برای همه ورزش ایران است این کارگاههای ســاختمانی را باید به همه ورزشگاهها بفرستد و حداقل برای تیمهای لیگ برتری این شرایط انجام شود.»

زنوزی ادامه داد: «در ضمن برای ما خوب نیســت که بگویند اصالحات ایجاد شده در ورزشگاه آزادی و تغییرات با فشار فیفا و ایافسی بوده است. ما خودمان باید دلمان برای وضعیت باشگاهی بسوزد و دست به کار شویم و برای بهسازی ورزشگاهها اقدام کنیم.»

مالک هواپیمایی آتا در اختیار قرار ندادن هواپیما به تیم ملی فوتبال را به دلیل برخی شــایعات دانست و گفت: «ما همواره بدون هیچ چشمداشتی هواپیمای اختصاصی در اختیار تیم ملی گذاشــتیم و با این کار سعی کردیم خدمتی بــه تیم ملی عزیزمان انجام دهیم اما برخــی آدمهایی که فوتبالی هم هســتند و البته قسمتی از جامعه هواداری در تیمهای رقیب را تشکیل میدهند و نام بزرگی هم دارند هرجا نشســتند، گفتند به واسطه کاری که ما برای تیم ملی انجام دادیم، همه چیز از ســوی فدراســیون برای قهرمانی تراکتورســ­ازی در لیگ برتر مهیا شده اســت و فدراسیون میخواهد امسال تراکتور را قهرمان کند. این حرف ناجوانمردا­نهترین حرفی است که میشود درباره ما زد. در این شــرایط انتظار ما این بود که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بابت عکســی که در فضای مجازی منتشر شد و گفتند ما با این کار میخواهیم ارتباطات مخفیانهای با مســووالن ورزش داشته باشیم، واکنشی نشــان دهند اما هیچ اتفاقی نیفتاد و در نهایت خود ما مجبور شدیم نسبت به این مساله واکنش داشته و بیانیهای را منتشر کنیم. با این جوی که علیه من و تراکتورســ­ازی راه انداختند فعال صالح نمیدانم با فدراســیون فوتبال ادامه همکاری داشــته باشــم. فکر میکنم حق ما و اعتبار ما در این مساله کامال خدشهدار شده است. الزم است تاکید کنم تراکتورساز­ی طوری بسته شده که برای قهرمانی در لیگ برتر نیازی به مسائل اینچنینی و پشت پرده نداشته باشد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran