Iran Varzeshi

برانکو:مابرمیگردی­م

-

زندگی پرســپولیس به پایان نرسیده. بــرای برانکو ایوانکوویچ هــم چیزی تمام نشــده. برانکو میگوید باید تالش را از سر بگیرند تا برای مسابقات بعدی آماده شوند. برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس دربــاره نمایــش تیمش در فینال آســیا اینچنین میگوید: «مســابقه فینال با تمام امیدواریها­یی که داشتیم در نهایت به نفع ما تمام نشد، شاید جنگ برابری نداشتیم اما من به تک تک بازیکنانم افتخار میکنم بــه خاطر اینکه تمام تالششــان را کردند و حتی در جاهایی که پســت اصلیشــان نبود بازی کردند و تمام توانشــان را برای پرســپولیس گذاشتند و توانستند در طول این بازیها بر مشکالت بسیار فائق آیند و درست است که یک بازی را آنطور که باید نتوانستند موفق باشــند اما این چیزی از شایستگیشان کم نمیکند.»

احتماال منظور برانکــو بازیکنی نظیر محسن ربیعخواه اســت که پس از پشت سر گذاشــتن دوران مصدومیت و نقاهت، بهعنوان دفاع راســت به کار گرفته شد یا شــجاع خلیلزاده که بعــد از مصدومیت حســین ماهینی در پست دفاع راست قرار گرفته بود. البتــه اینها تنها بازیکنان با دو پست در پرسپولیس نیستند و میتوان به کمال کامیابینیا و احمد نوراللهی نیز اشاره کرد که در این مدت پیش آمده که هافبک دفاعی نباشند و کمی جلوتر بازی کنند.

پــس از ناکامــی در فینــال، برانکو همچنان به آینده اشــاره میکند. آیندهای که ۶ بازی لیگ، نیم فصل دوم ســخت و البته فصل جدید لیگ قهرمانان آســیا در آن قرار دارد: «با همــه ناراحتی مجبوریم این بازی را پشــت سر بگذاریم و خودمان را آماده آینــدهای بکنیم کــه خیلی زود فرا میرســد و همانطور که میدانید باید خودمان را همیشــه آمــاده رقابت کنیم و دیگر از افسوس خوردن چیزی در نمیآید. ما یک تیم بزرگ هســتیم و باید اتحاد و انرژی خود را حفظ کنیم.»

او بــه خوبــی میداند نقــش مهمی بهعنوان مربی در بازیابی انرژی شاگردانش دارد. او بــه خوبی میدانــد که فصل برای پرســپولیس تازه آغاز شده و حاال آنها باید روی لیگ متمرکز شــوند تا مبادا سهمیه لیگ قهرمانان آســیا 0۲0۲ را از دســت بدهند.

ســرمربی قرمزها که در لحظه گرفتن مدال با اینفانتینو رییــس فیفا مکالمهای نســبتا طوالنی داشــت درباره آن لحظات به ما میگوید: «حرفهای معمولی درباره فوتبال و بازی زدیم و او درباره نمایش تیم من حرفهای جالبی زد. ما درباره زوانیمیر بوبان (رییس کمیته امنیت فیفا)، بازیکن ســابق کرواسی که قرار بود برای این بازی بــه تهران بیایــد و میهمان ما باشــد هم صحبت کردیم.»

ســرمربی پرســپولیس ضمــن ابراز ناراحتی مجدد از مشــکل محمد انصاری گفت: «انصاری بازیکن ممتاز و فوقالعاده تیم ماســت و در افتخاراتی که پرسپولیس در این ســالها کســب کرده نقش زیادی داشته و همیشه کنار ما بوده و با کیفیت و اخالقش جزو بهترین بازیکنان پرسپولیس بوده، من عالوه بر اینکه به او خسته نباشید میگویم و برایش آرزوی سالمتی میکنم به او میگویم که مطمئن باشد تا زمانی که به زمین برگردد لحظه شماری میکنیم و شــخصا بهعنوان سرمربی و همچنین یکی از اعضای خانــواده پرســپولیس کنارش خواهــم بود و البتــه کل اعضای تیم کنار او خواهند بود.»

برانکــو که در طول مســابقه چند بار نسبت به تصمیم داور اعتراضهایی داشت، مصاحبه را با صحبــت درخصوص داوری ادامه میدهــد و میگویــد: «من به یک صحنــه دقایق آخر بازی مشــکوکم و فکر میکنم هنــد پنالتی اتفاق افتاد ولی هنوز تصویر دقیق را ندیدهام و امیدوارم اشــتباه کنم، اگرچه در کل فکر میکنم داور بازی میتوانست قضاوت بهتری داشته باشد.»

او در پایان بــه هواداران قول میدهد شــاگردانش با باتریهای شــارژ شده به تمرینات باز خواهند گشــت: «ما احتیاج به استراحت داریم. این سفرهای طوالنی و شرایط خاص تیمی انرژی را از ما گرفته و قطعا در بازگشت به تمرینات با باتریهای شــارژ شــده به زمین بازخواهیم گشت تا دوباره در باالترین سطح رضایت هواداران فوقالعادهم­ان که لحظــهای از حمایت ما دست بر نداشتند، جلب کنیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran